Ali Leiniö on kuollut
Teille jotka eivät tiedä kuka hän on niin hän teki YouTube videoita luontoretkeilyyn liittyen.
Hän menehtyi äkillisesti kesken hiihtovaellusreissun käsivarren erämaassa.
Hänet löydettiin menehtyneenä maastosta 10.4
Tieto tästä on yksityisessä Facebook ryhmässä riippumattoretkeilijät.
Kommentit (81)
Ali teki parhaat retkeilyvideot. Videoissa tai Alissa mikään ei ärsyttänyt. Todella harmi juttu. Voimia omaisille. R.I.P.
Tämä vain todistaa että on terveellistä notkua kapakassa, missä saa nopeasti hoitoa jos sairaskohtaus iskee.
Ali Leiniö osoitti videoillaan miksi Suomi on puolustamisen arvoinen maa. Hänen mittaamattoman arvokas työ jää elämään ja muistuttaa meille jokaiselle, mitä Suomi synnyinmaana meille loppujen lopuksi on.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuolen todennäköisesti samalla tavalla erämaassa sairauskohtaukseen kymmenen vuoden kuluessa, ehkä jo tänä vuonna. Aktiivisesti yksinvaeltamista melko haastavissa olosuhteissa harrastavana keski-ikäisenä sokerin suurkuluttajana. Kroppa ulkoapäin hyvässä kunnossa, mutta sisältä monin paikoin hajoamassa. Nautiskelua loppuun asti.
Sellaista se monella on.
Hyvä että kuolet.
Älä lähde kairaan yksin.
terv Ruben
Olikohan taas alkanut käyttämään kamaa?
Järkyttävin ja surullisin kuolinuutinen jonka olen kuullut vuosikausiin.
Seurasin hänen tubekanavaansa lähes alusta asti, katsoen joka ikisen hänen videonsa. Olen youtuben suurkuluttaja ja hänen kanavansa oli minulle ehdottomasti kaikkein tärkein.
Hän nimenomaan rakasti yksinvaellusta ja se sitten koituikin kohtalokseen. Tosin jos kerran kyseessä oli sairauskohtaus kuten on uutisoitu, niin ei siinä välttämättä pelastusta olisi tuonut kaverikaan keskellä erämaata, mene ja tiedä. Voimia omaisille.
katsoin joskus kuvia hänen retkistään ja on hyvä että suomalaiset tekee esim.luonto ja matkailu sisältöä.
mun yksi tubettaja, kuoli ulkomailla ja suren vieläkin asiaa vaikken henk koht tuntenut. samat kiinnostuksen kohteet ja asiat ja tuntuu oikealta menetykseltä ,vaikka tunsin vain tubessa.
Täällä on niin sairasta väkeä. Jopa ihmisen kuolemaa ei pystytä kohtaamaan asiallisesti, vaan pitää tulla kirjoittamaan kaikkea sontaa. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Montako piikkiä otti? Kummasti alkaa kaatuilemaan varsin nuoria tuon tuosta kun julkisuuden henkilöissäkin näkyy. Miten paljon nuoria taviksia lienee dööd kun niistähän ei puhuta?
Nyt jumankauta nämä rokotevastaisten täysin sairaat öyhötykset hevonvittuun tästä erittäin merkittävän ihmisen muisteluketjusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako piikkiä otti? Kummasti alkaa kaatuilemaan varsin nuoria tuon tuosta kun julkisuuden henkilöissäkin näkyy. Miten paljon nuoria taviksia lienee dööd kun niistähän ei puhuta?
Nyt jumankauta nämä rokotevastaisten täysin sairaat öyhötykset hevonvittuun tästä erittäin merkittävän ihmisen muisteluketjusta!
Sori, tämän piti mennä ylläpidolle. Ei ollut tarkoitus käyttää voimasanoja Alin muisteluketjussa, hänen videonsa kun ovat olleet todella tärkeitä minulle jo useita vuosia.
Minäkin ihmettelin että oikeesti. Niin mukava tyyppi ja vaikutti täysin terveeltäkin. Monet alkoholisti jotka juoneet 20 vuotta elää vielä ja Ali joka mielestäni eli terveellistä elämää niin saa sairauskohtauksen jossain lapissa.
Ali kertoi muistaakseni pariinkin otteeseen retkeilyvideoissaan, että hänellä oli korkea verenpaine, jota ei millään elintapamuutoksilla saatu kuntoon. Oli jättänyt mm. kofeiinin pois ja tarkkaili suolan määrää ja ties mitä muuta. Verenpainelääkityksen kai sai vasta parin vuoden sisällä, jos oikein muistan puheitaan. Tuli mieleen, että korkeaa verenpainetta on saattanut olla vuosia tai jopa vuosikymmeniä piilevänä ja se on ehkä tehnyt keholle sellaista haittaa, että kävi nyt näin surullisesti.
Täytyy sanoa, että äärimmäisen harvoin iskee näin pahasti sellaisen ihmisen kuolinuutinen, jota ei henkilökohtaisesti tuntenut. Kouluikäiset lapsenikin rakastavat Alin videoita ja juttuja. Tuntuu tosi surulliselta.
Jos jotain hyvää ja kaunista haluaa etsiä tästä järkyttävästä ja liian aikaisesta poismenosta niin Ali kuoli varmasti juuri siellä, missä olisi halunnutkin. Lapin luonnossa, saappaat jalassa, itselleen parhaan ja mielekkäimmän elämän ja toiminnan keskellä.
En ole koskaan kuullutkaan hänestä, mutta onhan tuo silti surullista. Ei näköjään ollut vasta kuin 49-vuotias.
Ei hetkeen tule mieleen kuolinuutista joka olisi kolahtanut näin kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hetkeen tule mieleen kuolinuutista joka olisi kolahtanut näin kovaa.
Eiköhän tämä ollut viimeinen vuosi töitä. Muutenkin olen ajatellut irtisanoutua tänä vuonna, ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä koskaan yksin erämaahan.
Voi olla että olisi silti menehtynyt, vaikka olisi ollut joku mukana. Ei erämaahan saa apua kovin nopeasti paikalle.
Löytyi yksin. Kai nyt olisi aiemmin löytynyt jos olisi seuraa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sairaskohtaus.
R.I.P
Sairaskohtaus on termi jota journalistit käyttävät kun kyseessä on toinen asia. Juuri siksi tässä ei voi tietää oliko kyseessä sairaskohtaus vai se toinen asia.
Lepää rauhassa rakas Ali.
Et unohdu.
Sinua kaivataan ja ihania vaellusvideoitasi katsotaan ennen, nyt ja aina jatkossakin.
Muistakaa Jeesuksen tekemä sovitus ristillä . Se on tehty . Ei syytöksiä !