Yksinäisyys tappaa henkisesti
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Nah. Ei mua ainakaan.
Perhe, ei ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Anna tappaa, sen jälkeen pärjäät. Tsemppiä! Ja keksi itsellesi kaikkia kivoja harrastuksia ja muuta tekemistä. Ole itsesi paras ystävä ja elä sisäisesti rikasta elämää. 🖤
Pistän tähän asioita tueksi, jos on vaikka vielä työttömyyttä tai aikaa muuten nk. liikaa niin
- Tee kaikki ruoat itse. Leivo itse jos pidät leipomisesta.
- Siivoa säännöllisesti, kuuntele vaikka musiikkia tai podcasteja tms. samaan aikaan.
- Liiku ulkona, käy eri kohteissa. Satsaa myös hyviin ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin.
- Lue kaikkea mikä kiinnostaa sinua.
- Käy erilaisissa tapahtumissa ja tutki ympäristöä samalla.
- Etsi tietoisesti uusia kohteita tutkittavaksi.
- Ompele tai tee jotakin käsitöitä.
- Keskustele somessa tai palstalla, keskity elämästäsi nauttimiseen ja sosiaalisiin taitoihisi. Ole ystävällinen aidosti ja saatat joskus vahingossakin tutustua kivoihin ihmisiin.
- Kokeile uusia liikunta- ja urheilumuotoja.
- Muiden auttaminen esimerkiksi palstalla on antoisaa ja vie yllättäen aikaa. Samalla saa lisää hyvää mieltä.
Keksi paljon hyviä asioita lisää.
Väki vähenee pidot paranee, oli ennen erillaista olla yksin istuen perunakellarissa ilman ihmiskontaktia, tänään ei tarvitse olla yksin jos ei sitä itse halua.
Ei tapa, jos keksii mielekästä tekemistä.
Huono seura voi tappaa tai tehdä elämästä paljon kurjempaa. Ja huonoon seuraan päätymisen johdosta moni on jäänyt yksin, koska paskiaiset ovat tehneet erittäin kurjia temppuja ja levittäneet hänestä pahoita puheita ja vielä esittävät, että pitäisi jotenkin kiitollinen olla narsistille, että sai elää.
Kaikki tunteet ovat tarkoituksenmukaisia joten sallittuja koska pakollisia myöskin. Oma asenne ratkaisee, tee hyviä asioita heti kun olosi sallii ja muista että et todellakaan ole yksin näiden tunteiden kanssa. Ihmisiä on paljon ja kaikki olemme vain ihmisiä joten aina on pakko olla jossakin joku toinenkin kärsijä. Jumala auttaa meitä pienilläkin kärsimyksillä ja siunaa meitä sen jälkeen hyvällä olo tilalla. Kun kantaa vastuunsa niin pärjää parhaiten ja kun on jo kokenut jotakin josta on jo selvinnyt, tietää että selviää vastakin. Tsemppiä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tunteet ovat tarkoituksenmukaisia joten sallittuja koska pakollisia myöskin. Oma asenne ratkaisee, tee hyviä asioita heti kun olosi sallii ja muista että et todellakaan ole yksin näiden tunteiden kanssa. Ihmisiä on paljon ja kaikki olemme vain ihmisiä joten aina on pakko olla jossakin joku toinenkin kärsijä. Jumala auttaa meitä pienilläkin kärsimyksillä ja siunaa meitä sen jälkeen hyvällä olo tilalla. Kun kantaa vastuunsa niin pärjää parhaiten ja kun on jo kokenut jotakin josta on jo selvinnyt, tietää että selviää vastakin. Tsemppiä kaikille.
Korjaan, hyvällä olotilalla.
Puhelin sekoilee taas.
Minä olen yksinäinen. Nyt ei ole ollut niin paha mutta viime syksynä yksinäisyys tuntui paikoin musertavalta. M37
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksinäinen. Nyt ei ole ollut niin paha mutta viime syksynä yksinäisyys tuntui paikoin musertavalta. M37
Yksinäisiä on paljon. Tilanne pahenee vaan tai pysyy ainakin huonona. Tuntuu, että ketään ei enää kiinnosta auttaa toisia, toisen murheet, edes keskusteluyhteyttä ei pysty enää rakentamaan. Kuuntelutaitoa, vuorovaikutustaitoa ja empatiakyvystä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta perustuu yksin pärjäämiselle. Eriarvoisuus vielä lisää yksinäisyyttä. Kaikki kulkevat omia polkujaan. Yhtenäisyyttä ei enää ole.
Voi kullanmurut.
En tiedä mitä sanoisin,etten sanoisi vain väärin ja loukkaisi yksinäisyyttä tuntevia ihmisiä.
Toivon,että löydätte mielekästä seuraa.
Kenties jonkun harrastuksen parista,osallistumalla ryhmämatkoille?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sosiaalinen olento.
Joo. Lapset ja nuoretkin hakeutuu vaikka johonkin paskaporukkaan. Ettei tarvitse olla yksin. Saalistajatkin nimenomaan saalistaa yksinäisiä ihmisiä. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sosiaalinen olento.
Joo. Lapset ja nuoretkin hakeutuu vaikka johonkin paskaporukkaan. Ettei tarvitse olla yksin. Saalistajatkin nimenomaan saalistaa yksinäisiä ihmisiä. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.
"Lapset ja nuoretkin hakeutuu vaikka johonkin paskaporukkaan." tähän perustuu huumeiden myynti, kun lapsia käytetään myymisen välikätenä. Saavat sosiaalista hyväksyntää ja kuuluvat porukoihin
Vierailija kirjoitti:
Voi kullanmurut.
En tiedä mitä sanoisin,etten sanoisi vain väärin ja loukkaisi yksinäisyyttä tuntevia ihmisiä.
Toivon,että löydätte mielekästä seuraa.
Kenties jonkun harrastuksen parista,osallistumalla ryhmämatkoille?
Mummojen kanssa voisi olla mukavaa lähteä Kreetalle ryhmämatkalle.
T. 30v mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta perustuu yksin pärjäämiselle. Eriarvoisuus vielä lisää yksinäisyyttä. Kaikki kulkevat omia polkujaan. Yhtenäisyyttä ei enää ole.
Pärjään kyllä hyvin. Mutta lähinnä töitä ja kerrostalo kopin seinien Kattelus. M37
Minulla ei ole yhtään ystävää ja sisaruksiakaan ei kiinnosta. Lapsi ja mies ja siinä kaikki. En ihan yksin ole, mutta välillä yksinäinen.
Pahinta on seurassa, kun aina tuntuu että ei kuulu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei tervehditä tuntemattomia (=ei mitään luonnollisia tilaisuuksia tutustua ihmisiin) ja harrastuksissa/työpaikoilla meininki on joko täyttä kohtaamattomuutta tai kiusaamishenkistä kuppikuntaisuutta. Äärimmäisen vaikea maa solmia ystävyyssuhteita aikuisena. Itselläni on 2 hyvää ystävää ja jos he vaikka kuolisivat, en usko että löytyisi ketään tilalle
on niin totta täällä onnellisten maassa
Vierailija kirjoitti:
Missä ne yksinäiset ihmiset kohtaa?
Baarissa? Jos ei halua baarissa käydä niin kirjastossa? :)
Ei kirjastossa kohdata yhtään ketään.
Nah. Ei mua ainakaan.