Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten prkl saan kuljettua 2v:n kanssa portaat ilman, että alkaa AINA temppuilemaan!!??

Vierailija
29.09.2008 |

Menee ihan hermo kun kiipeän vauvan ja 2v. kanssa toiseen kerrokseen ja jokaikinen kerta alkaa temppuilemaan ja kun OSAA ja JAKSAA hienosti mennä itsekin ne portaat mutta aina pitäisi ottaa syliin tai temppuilee, heittäytyy dramaattisesti makoilemaan tms. jne. ja kun mulla on vauva ja tavarat ym. kädet täynnnä ja miehen kanssa on sovittu, että esikoinen saa kulkea itse niitä portaita, koska osaa ne kulkea ja jos joka kerta kantaisi niin aina saisi kantaa ja yksin kun kuljen lasten kanssa niin loppuu kädet kesken. Aina saa jonkun virikkeen kanssa houkutella ylöspäin mutta sekään ei aina auta ja sit olen ihan pinnanan kun lopulta sisälle päästään kun itsellä on kuuma, vauvalla on kuuma ja nälkä jne.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se siellä rappusissa jaksa kauaa huutaa :)

Vierailija
2/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 4,5-vuotias. On pitänyt keksiä vaikka minkälaisia keinoja ja kikkoja, että nousut on onnistuneet. Yhteen aikaan toimi jättiläisillä pelottelu=), nyt pidetään kilpailuja. Tai sitten keksin jotain kivaa, mikä odottaa kotona, kun lapsi reippaasti nousee. Ja jos lapsi jää kiukkuilemaan ja makoilemaan rappusiin, saa jäädäkin. Menen itse ylös, aina muksu on jossain vaiheessa seurannut. Mutta nyt toimii kilpailut portaiden nousussa, lelujen keräilyssä, pukemisessa jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä hermostu (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!)! Anna lapsen jäädä makaamaan, vie rauhassa vauva kotiin ja kassit sisälle, riisu takkisi ja palaa sitten uhmaavan lapsen luokse. Älä kanna tai nosta, vaan anna hänen kyllästyä ja huomata, ettei kiukuttelu auta yhtään.

Lisäksi ehdottaisin tarrasysteemia, joka on toiminut kavereilla saman ongelman kanssa: joka kerta, kun raput on tultu hienosti, saa tarran listaan, ja kun niitä on kertyntyt x kappaletta (ihan vaikka kolme aluksi), lapsi saa jonkin palkinnon, esim. saa katsoa ylimääräisen lastenohjelman tai saa valita jälkkärin tms.

Meillä tuo tarramotivointi on toiminut muissakin asioissa vallan mainiosti.

Vierailija
4/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kanssa keksitään jos jotakin virikettä ym. aina jos poika kävelee itse, saa painaa ovikelloa ja jos on pitänyt kantaa tai temppuillut niin silloin ei paineta. Ovikellon painaminen on kauhean kivaa ja katsoa, että tuleeko kukaan avaamaan=) välillä olen jättänytkin makoilemaan, mutta sit mua alkaa pelottaan, että mitä jos temppuillessaan kierii portaat alas tms. Kiitos jo näistä, varmaan pitää itsekin yrittää vielä rauhoittua vaikka yritänkin olla mahd. rauhallinen kun ahistaa, se mitä naapurit aattelee kun yläkerran hullu akka raivoaa taas rappusissa ja lapsi kiukuttelee, eikö sekään osaa koskaan käyttäytyä nätisti=)

Vierailija
5/5 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei pyllymäkeä :-) vaan laskette, montako porrasta on...yksi, kaksi,kolme jne. sit toisina päivinä eri kieilillä...ruåttiks, enkuks ja keksit vaik siansaksaa...tai jos pelkästään suomeksi niin jos ekapvnä on vaik 59 niin seuraavan kerran kysyt et montakohan oli viimeks ja saadaankohan nyt yhtä monta....sen lisäks jos ootte vaik saaneet sen 59 niin kirjoitat sen pojalle kotona aneloselle eli tyhjään paperiin isolla niin hän sit oppii samalla miltä ne numerot näyttää. sit keräätte niitä lappuja talteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi