Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsusta kieltäytyminen ilman isoa selitystä

Vierailija
21.04.2026 |

Oletteko kieltäytyneet hääkutsusta ilman että olette selittäneet syytä? 

Tuliko draamaa vai saiko rauhassa hoitaa asian? 

Haluan kieltäytyä yhden ns.kaverin häistä ilman että selitän liikaa. 

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorten sosiaaliset taidot ovat todella heikot.  Häät ovat iloisia ihania juhlia, joihin ei edes kovin monta kutsua elämänsä aikana saa.  Olen aina mennyt, kun on kutsuttu, samoin olen aina osallistunut hautajaisiin, jos on ollut tarve vaikka kuskin ominaisuudessa.  Katson sen ihmisen velvollisuudeksi, josta voi saada paljon itselleen.  Ei olisi tullut kuuloonkaan jäädä pois sisarusten häistä.  Samaa itsekkyyttä kyllä edustavat  täällä monet morsmaikkujenkin toiveet lahjavaatimuksineen ja jopa pukeutumisohjeineen.  Tavat taitavat hukassa.

Jotkut hääparit nykyään ovat vaan ihan hirveitä, että ei ole samanlaista taikaa ja mukavaa kuin vaikka 20v sitten. On otettu liikaa vaikutteita somesta ja kaiken pitäs olla täydellistä. Niiden ihmisten määrä tavallaan vähenee ketä tekisi mieli juhlia :/

Kyllä häät olivat karmeita jo 20 vuotta sitten. Muutamat mukavat tosin olen juhlinut, juuri tuohon aikaan. 

Vierailija
82/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut seksiä sekä sulhasen että hänen isänsä kanssa. Olisi ollut vähän vaivaannuttava tilanne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pakko on mennä häihin? Muinaisjäänne menneisyydestä. Vähän ajan päästä avioero ja yh.n lapset, elatusavuista tappelevat ja ehkä mies hylkää pentunsa. Löytää nuoremman. 

Onpa ankea ajatusmaailma näin häitä rakastavan näkökulmasta. :D

Osallistutko synttäreille, vaikka päivänsankari kuolee joskus?

Osallistutko valmistujaisiin, vaikka voihan juhlakalusta tulla vaikka pitkäaikaistyötön?

Osallistutko hautajaisiin, kun eihän se muisteltava ihminen edes tiedä keitä on paikalla?

Missään muissa juhlissa ei odotuteta vieraita näännyksiin juhlapaikan pihalla kaatosateessa tai paahtavassa helteessä, eikä kuunnella piinaavia puheita tai leikitä tuskallisia pakkoleikkejä yhden skumppalasin ja kahden kahvilupillisen voimin tuntikausia.

Kieltäydyn häistä aina, jos kutsu tulee, nyt kun läheisteni häät on juhlittu.

Toinen häitä vihaava

Erikoista. En ole ikinä ollut tuonkaltaisissa häissä, luojan kiitos.

Aina on ruoka ollut hyvää, juoma virrannut ja musiikki soinut.

Vierailija
84/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metelihän siitä syntyi kun en suostunut menemään äitini ja sen miehen häihin. 

Vierailija
85/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä kieltäydy ilman syytä. Ainahan se on kiva juhlia ja syödä hyvin. Jotkut jopa juo hyvin. Itse en enää nykyään. 

Tosin sekin, että ei halua mennä on ihan  pätevä syy. Eikä sitä tarvitse selittää auki. Harvemmin  vaan tulee vastaan häitä joihin ei millään halua mennä. 

M44

Asioitasi. 

Vierailija
86/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan syntyisi meteli jos äitisi ei tulisi sinun häihin ja äitisi olisikin itsekäs narsisti 

Vierailija
87/88 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme, onhan se törppöä käytöstä.

Vierailija
88/88 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin itsellä tilanne ohi että sain laitettua kieltävän vastauksen asiallisesti ja se meni hyvin. Itsellä taustalla trauma että kaverit suuttuu ja eristää porukasta päähänpistojen perusteella, joten siksi oli vaikeaa myös.  Nyt saan huokaista helpotuksesta kun meni hyvin. Mutta terve kaverisuhde tämä ei ole, jos jännittää tavallisia keskusteluja näin. Aion nyt hitaasti alkaa vetäytyä taka-alalle. 

-ap