Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****TAMMIMAMMAT JA -TENAVAT 29.9.-5.10.*****

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada tällä hetkellä päiväkodissa, haen sen klo 12 pois. Olin aluksi vähän aikaa paikalla, syötin puuron. Hyvin Aada sinne jäi, eikä kuulunut huutoakaan! Vähän vierasti yhtä hoitajaa, joka ei ollut eilen paikalla, kun kävimme tutustumassa. Nyt mulla on sitten sitä kuuluisaa omaa aikaa, jonka päätin käyttää hiusten värjäykseen:) On kyllä ihan outoa olla yksin kotona...

Ametisti: Hui! Suosittelisin lopettaa kiehuvan kattilan päällä höyryhengittelyn. Joku vuosi sitten oli Iltalehdessäkin juttua, kun vauva oli vastaavassa tilanteessa tippunut kattilaan ja polttanut pahoin itsensä. Kiehuvan kuuma vesihöyry voi myös aiheuttaa palovammoja! Kukaan ei tarkoituksella tiputa vauvaa kiehuvaan veteen, mutta kerrankos se vahinko sattuu... Vauvalle riittää höyryhengittelyksi esim, jos laitat suihkussa veden valumaan kuumalle ja hengittelette kylppärissä kosteaa ilmaa.

Pajunkukalle tsemppiä ja intoa opinnäytetyön tekemiseen! Itsekin olen vähän koukussa tämän nettisurffailun ja Big Brotherin kanssa ja jos jotain tuollaista isoa juttua pitäisi tehdä, niin ehdottomasti pitäisi vaan päättää jättää nämä tauolle. Palailet sitten myöhemmin paremmalla ajalla:)

Nyt täytyypi mennä huuhtelemaan väriä pois hiuksista... Mitenköhän nuo tummat hiusväriläntit sais korvista ja kasvoista pois...

T:vikli80 ja Aada 4.1.08
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bde1093d-9053-11dd-b3f7-…!

Vierailija
22/35 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos annatte jos nyt vauvalle leipää, niin kuinka paljon tulee annettua päivässä/viikossa? Annatteko kaupan leipää vai leivotteko itse suolatonta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ulkona Olavin kanssa korjaamassa autoa ja minä olen suihkussa :). Tai siis täällä tietsarilla :)

Taas alkoi kuukautiset, kierto enää vajaa 3vk. Ilmankos olen ollut niin pitkäpinnainen ja valoisa....

Olen menossa lekuriin taas, verenpaineet, flunssa, hormonit....

Itse olen höytytellyt lapsena vesikattilan yllä siitä moinen kokeilu. Nyt on myös saatavilla sellaisia sähköllä käyviä höyrystimiä. Yksi verme lisää vauvaperheeseen?

Justus: Olen antanut ihan kaupan leipää Olaville ja vielä voita päälle. Sellaisia kovempia pieniä kantapaloja. Hän syö niitä mielellään. Usein ruuan jälkeen tai kun me syöjään. Joitakin paloja päivässä.

Nyt suihkuun ja "laittautumaan". Pääsen lääkäriin ja Selloon itsekseni.

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
24/35 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auton ja lapsen turvaistuimen turvallisuus ovat ihan ykkösjuttuja. Vaikka muuten oltaisiin umpikonkurssissa, niin turvallisuudesta ei meidän perheessä tingitä. Myönnetään, olen usein liiankin hysteerinen... kanaemo oikein.

Siksi olen seurannut aktiivisesti testejä ym. Käykääpä katsomassa Test Faktan istuintesti. Siinä näkee, miten käyttäytyy istuin, joka on kiinni Isofix-kiinnikkeissä ja miten käyttäytyy vyökiinnitteinen istuin.

http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=5969

Siksi en edes harkitse muuta kuin selkä menosuuntaan Isofix-kiinnikkeillä olevaa istuinta. Eli joko Britaxin Fixway, Akta Duologic tai sitten tämä valitsemani Recaro Polaric. Juuri muita ei näillä kriteereillä taida ollakaan.

Mutta en missään nimessä tuomitse muiden valintoja. Ihmiset arvostavat valinnoissaan eri asioita. Ja mä olen nyt fiksautunut tähän isofixiin ;)

Ei me nyt tänään sitä sitten kai päästä hakemaan, koska SISU NUKKUU päiväunia!!!

ipu

Vierailija
25/35 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauhtia noissa törmäyksissä noin 50 km/h.

Vierailija
26/35 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Miukkis: Kiitos kutsusta, tulemme mielellämme sinne itään, mistä aurinko nousee. Ehdota sinä emäntänä jotakin päivää. Magda on ensi viikon siellä Espanjassa.....Treffattaisko ennen vai jälkeen syyslomaviikon? Mulle sopii parhaiten perjantait, maanantai huonoiten. Mammanäyttly olisi myös kiva :). Toivottavasti myös Emem ja Justus pääsisivät mukaan, olisi kiva tutustua ja Olavi kaipaa kavereita. Iskikö flunssa päälle?

Pajunkukka: Onnea opiskeluun ja uuteen painonvartijaelämään. Tule tänne sitten "tuulettamaan".

Frimmy: Hyvä, että pääsette tutkimuksiin ja oireet selviäisivät. Ne tutkimukset vauvalle ovat rankkoja äidille, siinä on vaan pakko olla vahva ja vauvan tukena.

Justus: Hyvää mummolareissua. Toivottavasti saatte muuttokuorman tehtyä. Prick-testiä ei ilmeisesti ihan vauvoille tehdä? En ole varma.

Vikli80: Hyvä, että Aada jäi suosiolla hoitoon. "Tyhjä" koti on kyllä järkytys. Olen kokenut sen kerran tämän 8kk aikana, kun tulin asioilta kotiin ja ketään ei ollut sisällä talossa. Tosi orpoa!

Törmäsin tänään kahvilassa Magdaan ja Tomakseen, oli kiva nähdä. Tomas on kyllä suloinen!

Olavia vaivaa hampaat, ensi yönä ilmeisesti puhkeaa toinen etuylähammas. Nukutin hänet viereen ja kippasin sitten omaan sänkyyn. Pinnis on meillä taas muuttunut sisustuselementiksi.

Magda ja Miukkis & muut sievät ja siistipuheiset: Kandee harjoitella vaan tuottamaan ulos niitä huonojakin tuntemuksia. Välillä yritin käyttäytyä ja olla kaunosieluisempi. Meinasin oikein ahdistua! Nyt kestoväsyneenä-hormonihuuruisena olen päästellyt suustani ulos lähes kaiken mahdollisen.

Tuo vaivaksi olemisen hankaluus vaivaa muakin. Olen oikein harjoitellut pyytämään apua. Suurin este pyytämiselle, on varmasti se, että pelkään torjuntaa. Yleensä pyydän apua vain tosi-tosi-tosi hädässä. Täällä etelässä ihmiset ovat niin kiireisiä, kun menotarjontaa on niin paljon ja työmatkat pitkiä. Lähinnä lasten kummit ovat auttaneet meitä. Eniten olen pettynyt näihin sinkkuystäviini. Tai osa heistä onkin "kadonnut". Sinkut ovat kaikkein kiireisimpiä ja ressaantuneita :)

Itse olen aikoinaan hoitanut paljon sisarusteni lapsia. Olen myös tarjonnut apua hankalissa elämantilanteissa oleville ystävilleni.

Vaan rikas nainen jos oisin niin ostaisin palveluita!

Öljypannu toimii taas! Eilen köllimmeOlavin kanssa olkkarin lattialla ja lämmittelimme takan ääressä. Mun mielestä myös tuo öljykattila voisi räjähtää. Mut oikeasti niin ei voi käydä, on tuo mies selostanut, uskon häntä.

Hyvää yötä!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
27/35 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja hyvää viikonlopun alkua ystävät!

Ametisti: Johan teillä sattuu ja tapahtuu! Näemmä meidän muidenkin edestä ;)

Onhan meillä muuten jo yhteinen lääkäri siellä Naistenklinikalla... Meilläkin jatkuu pureskelu ja välillä väsyneenä (juuri nukahtamassa) rupeaa kiskomaan tissiä kuten Sidoste mainoksen koirat. Tissiä venytettyään päästää irti ja "hyökkää" uudelleen kimppuun... Siihen vielä suostun, mutta kun hampaat otetaan mukaan leikkiin, sulkeutuu hanat ;) Eilen viimeksi puraisi imetyksen loppuvaiheessa niin lujaa, että huutoni kuulemma miltei aiheutti miehelle sydänkohtauksen. Ja tuo kommenttiko minua suututti... niinpä sain aikaiseksi muhkean riidan illan päätteeksi. Tyypillistä minua ja minun temperamenttiani....

Se haastattelu taisi mennä puihin. Vaikea sanoa varmasti, mutta äänensävystä päätellen tämäkin haastattelu oli muodollisuus. Tässäkin oli kyseessä rekryfirma, enkä varmaan olisi tätäkään mahdollisuutta saanut, mutta suhteilla pääsin edes haastatteluun. Paikka on sellainen, joka ei oikeasti vaadi kokemusta siltä alalta, mutta alalla on jo paljon kokeneita ihmisiä ja alalle on paljon kiinnostusta. Koska minulla ei siltä alalta ole kokemusta (muilta kyllä enemmänkin) ei yleensä hakemuksistani kiinnostuta. Tähän haastatteluun kuitenkin pääsin, koska tunnen yhden yrityksen työntekijöistä ja hän pyysi rekryfirmaa haastattelemaan myös minut... No, ensi viikolla kai tulee lopullinen vastaus pääsinkö jatkoon. Henkeän en kyllä tämän suhteen pidättele :(

Frimmy: Tsemppiä ja voimia tutkimuksiin, hyvä, että pääsette niihin. Toivottavasti syy unettomuuteen ja vaivoihin selviää.

Pajunkukka: Tsemppiä jatkossakin painonvartijoihin ja etenkin opinnäytetyöhön! Sama prosessi mullakin olisi meneillään ja varmaan joudun minäkin nettipimennon itselleni laittaa, jotta työn saisin valmiiksi. Saako kysyä minkälaista työtä olet kirjoittamassa?

Vikli: Onnittelut onnistuneista päivähoito totutteluista. Ja onneksi miehesi sai uuden työpaikan noin nopeasti! Toivottavasti jaksat ja ehdit käydä täällä vielä kertomassa kuulumisia jatkossakin.

Miukkis: Teille myös paranemisia! Mikaelin silmä oireilee edelleen. Vähän taitaa hydrocortison voide auttaa, mutta en ole uskaltanut allergialääkettä vielä antaa. Lääkehän on tarkoitettu yli 1 vuotiaille, ja ajattelin ensin kokeilla sitä voidetta... Olenkohan ihan liian pelokas ja hysteerinen äiti (TAAS)?

Vauvanäyttelyyn yritän minäkin nyt tulla, kyllähän teille julkisilla pääsee? Ehdota vain päivämääriä...

Justus: Tsemppiä altistukseen! Toivottavasti pääset anoppilassa kunnolla lepäämään ja jaksat sitten tulla kertomaan maitoaltistuksesta.

Ipu: Onnittelut Sisun päiväunista! Näitä lisää!

Tässä pikaiset kommentit viikonloppua vasten. Toivotaan kauniita syyssäitä!

EWmem ja M ikael 211207

Vierailija
28/35 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ametisti, kun huomioit meidän reissun tuohon mahdolliseen mamma-vauva-tapaamiseen. Me kotiudutaan 14.10, mutta luulen että loppuviikko menee likapyykin pesuun (toivottavasti EI siis sen henkisen, vaan fyysisen ja oikean pyykin, joka pestään koneessa. JOskus tosin tekisi myös mieli laittaa mies sinne pesukoneeseen...)

Me oltiinkin eilen Ametistin kanssa pikakahvilla, kun törmättiin siellä Sellossa. Mukavaa!

Toipumisia teidänkin perheeseen!

Oltiin äsken srk-talolla perhekerhossa ja Tomas nautti lapsikavereista. Se on ihan fiilarissa niistä. Olisin voinut olla yksin ja toisessa huoneessa muiden aikuisten kanssa, mutta mun piti vahtia ettei T kiipeile muita lapsia pitkin. Sillä kun ei vielä ole ymmärrystä, että ketä vasten voi nousta seisomaan... Yksi lapsi alkoi itkeä, kun säikähti. Mua alkoi vähän ahdistaa, että pidetäänkö meitä aivan hulluina ja Tomasta väkivaltaisena. (koska eihän ne tiedä..) LÄhdettiin pois ja jäi vähän paha mieli. Kun eipä me pahaa haluttu.. NOjoo, yliherkkä ja hysteerinen äiti taas vauhdissa.

Tomaksella on myös selkeä halu päästä jo kävellen liikkumaan. Tämä on nyt yhtä pystyssä kököttämistä.

MÄ SITTEN INHOAN PUKEA JA TOPATA vaatteita päälle! Lähtemiset on aina hermoa raastavaa kun yrittää ottaa mukaan kaikki tavarat ja sitten pakata TOmas vaatteisiin. Miten ne äidit jaksaa pukea kärsivällisesti joilla on parikin pientä lasta. Hatunnosto!

Sunnuntaina siis matkalle.

Ja Miukkis: hyvin me jaksetaan. Tietysti noi on aina omat projektinsa ja takana on se elämä, kun miehen kanssa rentouduttiin ja drinksuteltiin uima-altaalla. Nyt tehdään nuo reissut täydestä sydämestä ja eletään suurilla tunteilla. Toivottavasti positiivisilla pääsääntöisesti :)

Vierailija
29/35 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena, älä yhtään pode huonoa omaatuntoa vauhdikkaan Tomaksen tempuista! Nauti siitä, että sulla on ihanan vilkas poika! Niin minä ainakin teen! Se on toisten harmi, jos eivät ymmärrä ettei Tomas mitään tahallaan tee. Kyllä jokaisella vanhemmalla pitäisi olla sen verran ymmärrystä pikkusista, että tuollainen käytös on ihan normaalia!

Mulla on molemmat lapset todella vilkkaita, enkä ole kyllä kertaakaan huolestunut niiden menosta. "Naureskelen" vain toisen vanhempien kauhisteluille tai siis lasteni tempauksille. Tietysti selvitän tilanteen, jos tuntuu siltä ettei joku toinen ymmärrä lapsen "käytöstä", tms.. Meillä siis aina sattuu ja tapahtuu. Tänään just sain todeta, että mieluummin annan lasten tehdä ja touhuta ihan kaikkea kotona ja esim. puistossa (tietyissä turvallisuuden rajoissa tietty), että oppivat ja kehittyvät monipuolisesti. Tämän vuoksi esikoisesta on kehittynyt ennakkoluuloton, itseensä luottava hyväkäytöksinen, (mutta vilkas) melkein 4v, josta olen hyvin ylpeä.

Mulla on se huono puoli, että en osaa samaistua rauhallisten lasten vanhempiin (kun ei ole omakohtaista kokemusta). En siis voi tietää kuinka kauhistuneita he voivat ollakaan vauhdikkaiden lasten tekemisistä. En osaisi varmaan kasvattaakaan ns. hiljaisia hissukoita :).

Nojoo, tästä aiheesta voisin paasta tunti tolkulla.

Meidän pojusta on tullut varsinainen tutkimusmatkailija. Uskaltaa olla jo pidempiäkin aikoja yksin toisessa huoneessa, jos vain kuulee mun tai esikoisen ääniä. Vaaratilanteita ei - ihme kyllä - ole sattunut. Mutta poju on saanut mm. telkan ja videot päälle (toisen kaukosäätimellä ja toisen laitteesta), osaa avata kannellisia laatikoita, osaa avata raollaan olevan oven, jne. jne. jne. Joka päivä jotain uutta.

Tänään oltiin sairaalassa. En oikein tiennyt miten tuo altistushomma loppujen lopuksi menee. Elikkäs tänään ei ollutkaan mitään altistusta, vaan otettiin verikoe, jolla tarkastetaan erilaisia allergioita + tarkastettiin onko parantunut keuhkokuumeesta ja korvatulehduksesta. Anoppilareissun jälkeen aloitetaan soijamaito ja 20.10. on (vasta) maitoaltistus.

Taas mentävä!

Justus & poju 14.1.

Vierailija
30/35 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaaaa!!! Anteeksi taas että väliä on tullut, tuntuu että elämä on ollut melko hektistä! Koiruli on tänään ollut meillä kaksi viikkoa, ja on kyllä aivan ihana :). Mutta, mutta nuortenkoirien tavoin pursuu energiaa, eli lenkitetävä on ja paljon!!! Vyötärölle se on tehnyt kyllä hyvää, pari kiloa tippunut jo ;).

Tuntuu etten ehdi tehdä mitään muuta kuin siivota, pestä pyykkiä, laittaa ruokaa ja juosta ulkona, ja Magda: mulla ei tosiaankaan aina ole sitä kärsivällisyyttä siinä kohtaa. Tyttö lähtee välillä juoksemaan kesken pukemisen ja keksii mennä piiloon tms. ja kyllä meikäläinen saattaa karjua siinä ihan pää punaisena, tulee ihan uhkailtuakin että menettää jotain etuja tms. jos ei nyt hetipaikalla pue päälle.

Kukka on myös reagoinut koiran tuloon vähän negatiivisesti koska on syönyt hänelle rakkaitten nukkien jalkoja ja käsiä. Kukkahan Rakastaa vauvoja ja nukkeja! Tänään kaupassa vaati että äidin on tehtävä yksi tuollainen pieni vauva kun ihailimme kuukaudenikäistä vauvaa. Kerroin että ne kyllä eivät kauaa pysy noin pieninä, Kukka jäi miettimään asiaa....

Juu, haluan joskus lisää lapsia, mutta en nyt!

Onneksi mies on ollut viikon kotona (piti isyyslomaa) ja antanut mun aamuisin nukkua, siivosi koko kämpän jne jne... aivan tajuttoman ihanaa! Masentaa jo valmiiksi kun se lähtee töihin, ja aika Kukan kanssa jää taas vähille.

Voi itku ja hammastenkiristys kun mä olen tämmöinen!!!!!

Musta tuntuu välillä että tuo tyttö kärsii kun mamma on aina kiree kuin prsreikä.

ÄÄÄÄÄH. Tilitystä taas! Tulen kirjoittamaan taas paremmalla mielellä ja jutustelemaankin jotain. Nyt oli pakko heittää tämmöinen itsekeskeinen tilitys, vaikka itsehän tähän tilanteeseeni olen laittautunut, voi jee!

Toivottaa Mantelihammas ja rakas Kosmonautti huomenna 9kk!!!!!!!!

Vierailija
31/35 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkipäiviä tässä monta:) Aada eilen 9kk, tänään meidän 4v hääpäivä, tänään tuli 2v täyteen vakituisessa työpaikassa ja vielä isoimman tytön nimipäivät (Inka)!

Mutta eipä tässä ole ehditty paljoa juhlia...kaksi työpäivää takana... Ja kyllä eilen iltavuoron jälkeen tunsi jaloissa, että oli päivän ollut liikkeellä. En panikoinut ollenkaan töihin menoa, oikeastaan perjantaina aloin vasta miettimään, että ohhoh, huomenna pitäis töihin mennä. Sitä on ihan sekaisin aluksi, kun kaikki potilaat on uusia ja kaikenlaisia pieniä muutoksia on tapahtunut 10 kk aikana, mitä ehdin poissa olla. Mutta lauantai-iltana tuntui jo, että tulipahan hommat tehtyä ja tänään olikin jo helpompaa olla töissä. Olen siis lähihoitajana vanhusten parissa sairaalassa.

Enemmän kuitenkin mietin, että mitenköhän mies pärjää iltahommista yksin kotona. Se kun ei ole nyt yhtään kertaa vielä ihan yksin hoitanut lapsia. Mutta kaikki olivat jo nukkumassa, kun töistä tulin kotiin. Eli hyvin pärjäsivät:) Huomenna pitäisi sitten viedä pienet lapset päiväkotiin jo klo 6. Pitkän päivän joutuvat olemaan, kun päästään hakemaan vasta klo 15.30.

Aadalla on nyt jo monta päivää ollut sellainen kärttyinen vaihe, että ei oikein viihdy ollenkaan itsekseen. Välillä mietin, että onko vatsa toiminut, mutta kyllä kakkaakin on sitten parin päivän tauon jälkeen tullut ihan kunnolla ja kärttyisyys on jatkunut. Sitten mietin, että voisko johtua hampaiden tulosta? Molemmat ylähampaat on puhjennut, mutta voikohan ne vaivata enemmänkin puhkeamisen jälkeen? Kaikkea mahdollista Aada kyllä on laittamassa suuhunsa, jyystää paksukantisia kirjoja ja syö sitä irtoavaa paperia... Tai sitten tuo tyytymättömyys voi johtua siitä, kun on oppinut uusia taitoja, mutta ehkä se ei Aadan mielestä riitä... Aada ryömii pääosin tosi vauhdilla ja nousee polvilleen istumaan, muutaman kerran on jaloilleen (varpailleen) noussut tukea vasten. Ostin muuten sellaiset Kavatin ensiaskelkengät, mutta vaikka ne on oikeaa kokoa, niin tuntuvat hirmu isoilta ja haittaavat esim. istumisesta ryömimiseen lähtöä, kun jalat jää kenkien takia solmuun. Kengän koko oli muuten 1,5cm kasvuvaran kanssa 21.

T:vikli80 ja Aada 4.1.

Vierailija
32/35 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh heijaa, oltiin viikonloppu mun äidin luona Porissa. Milla nukkui takas tullessa 1,5 h autossa, taitaa tykätä siitä uudesta istuimesta :D

Justus: koska saatte kokeiden tuloksia?

Ametisti: älä nyt hemmetti soikoon noin usein vuoda! Jos mun kierto seuraa sua, niin mua ei kyl huvittais noin usein! Mites meni lekurissa? Saitko terveen paperit :p

Sinkkuystävät (tai lapsettomat) taitaa kadota siksi, että ne ei välttämättä tiedä, miten olis lasten kanssa. Ja sit ne ei tiedä, että äiti pystyy sekä leikkimään lapsen kanssa ETTÄ seurustelemaan ystävänsä kanssa samaan aikaan. Itseä korpesi aivan sairaasti lapsettomassa elämässäni se, että aina jos jonkun ipana tuli paikalle kaikki keskustelu tyssäsi siihen paikkaan ja maailma alkoi pyöriä sen lapsen ympärillä. Nykyään ymmärrän tätä hiukan paremmin, heh heh. Ja en tosiaan tiennyt silloin, että mua kuunnellaan vaikkei siltä näytä.

Ja sit toi avun pyytäminen... Olen kuullut ihan liian monta kertaa erinäisten isovanhempien valittavan, että "taas joudutaan hoitamaan sitä lasta" yms. yms. valitusta asiasta. En siis suurin surminkaan halua aiheuttaa moista "kärsimystä" Millan isovanhemmille....

Ipu: tää mun masiina ei näyttäny niitä törmäysvideoita, onneksi??!! Autoliiton testi löytyy netistä kans ja Tekniikan maailmallakin on omansa.

Magda: eihän se sun vika ole, että Tomas käyttäytyy kuin kuka tahansa lapsi??!! Kunhan sen verran vahdit ettei ihan runttaa pienempiään :D Luulis nyt, että ne äidit siellä tajuaa, ettei T ole mikään viisvuotias vaan vauva!

Mantelihammas: Kosmolle synttärionnittelut! Kukan pitää piilottaa nuket koiralta... Oiskohan Kukasta muka tullut noin empaattinen ja hoivaava, jos äiti ihan koko ajan siel kiukkuis ja olis kireenä!

Vauvanäyttelystä: milloin onkaan syysloma...? Meillä on koulusta lomaa vko 43 eli 20.10. alkava viikko. Magdalle ei kaiketi sopis se edellinen viikko, mutta käykö tuo vko 43 kaikille? Vai onko joku silloin jossain reissus? Meille sopis se sikäli hyvin, että olen silloin kotona ja mies töissä. Vkosta 44-> mies on 5 vkoa kotona, mutta voin tietty hätistää sen jonnekin. Tai sit se voi leikkiä vauvojen kanssa, hah hah. No mutta any case, jos viikko 43 käy, niin meille käy muut paitsi ke ja pe. Eli sopiiko mammoille 20.10., 21.10. tai 23.10.? Ja meille pääsee julkisilla, Herttoniemen metroasemalta bussi 86 tulee lähelle. Perustan jonkun meilin kohtapuoliin, jos saadaan joku passeli päivä! Ilmoitelkaa miten teille sopii!!

Jahas, nyt koittaa sosehetki!

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
33/35 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt todella väsyttää ja v****aa. Esikoinen on taas ihan sitä itteensä, silkkaa valitusta ja särkyä. Nyt se on keksinyt ettei se voi kakata :(. Mitä vielä?

Miukkis: Menin lekuriin väärään aikaan, keksin kellon ajan ihan itte. Lääkäri on tuttu ja otti mut paperihommiensa aikana :). Flunssa on tavallista ja pääsen laajoihin verikokeisiin, sisukalut tutkitaan. Kuukautiskierron tasaantumista odotellaan n. puoli vuotta.

Magda: Tomas on ihan mukava ja hyväkäytöksinen vauva. Toiset vauvat vaan ovat aktiivisempia. Kuten Miukkis sanoi, katsot vaan ettei Tomas pääse repimään muita vauvoja, se riittää.

Miukkis:Juu, ihan samajuttu tuon valittamisen kanssa. Eli jos joku tulee auttamaan niin saa auttaa hymyssä suin :).

Viikko 43 käy hyvin. Tullaanko aamupalalle klo 8 vai monelta? Maanantaina mun pitää hakea ip klo 15.30 esikoinen eskarista. Tiistaina käy klo 12 jälkeen ja torstaina klo 13 pitää lähteä. Joten taidan äänestää tuota maanantaita 20.10. Kiva, että sun mies leikittää vauvoja :D

Voikaa hyvin ja nukkukaa makoisasti!

Ametistija Olavi 13.1

Vierailija
34/35 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevainen on naisen mieli :). Tänään oli niin mukava päivä että! Saimme kaikki olla paljon ulkona ja ehdimme juhliakin! Olimme kaksospoikien ristiäisissä, ja miehestäni tuli toisen kummi <3. Voi että olivat pieniä ja söpöjä, arvaatka vaan sitä vauvan tuoksua ja pieniä sukkia, oioi!

Ametisti: Voimia sinnekin! Voi sun tyttöä, mä annan Kukalle aina relatabseja kun sillä on näitä epämääräisiä mahavaivoja. Josko toimisi teilläkin?

Ja juu, Tomaksessa ei varmasti ole mitään vikaa!!! Sehän on niin suloinen! Relasti vaan Magda!

Pajunkukka: Vähän myöhässä joo, mutta tosiaan ne liput sinne kukulukuun jäi kokonaan käyttämättä :(. Mutta häissä oli onneksi tosi kivaa, ja sain taas kyynylehtiä onnen kyyneleitä!

Vikli: Onnittelut kaikista merkkipäivistä ja onnea töihin sekä hatunnosto että jaksat! Alku on varmasti väsyttävää, ja sekavaa mutta äkkiä siitä tokenee. En muistanutkaan että Kosmo ja Aada oli syntyneet saman päivänä.

Avun pyytäminen on mulla kanssa ollut vaikeaa, esikoisella kun oli koliikki mies ei valvonut yhtään yötä, koska sehän kävi töissä, niin en raaskinut vaivata!!!! Ihan hullua kun nyt jälkeenpäin mietin. Toisen lapsen tuleminen kyllä kummasti paransi tätä vaivaani, jo raskausaikana. Oli pakko antaa auttaa.

Edelleenkään en kyllä muita viitsi juurikaan vaivata.

Oma äiti kun on lastenhoitaja, ja hoitanut omiakin kolme niin enpä ihan ensimmäiseksi viitsisi häntä vaivata. Rakastaa kyllä lapsia, mutta ehkä hänkin ansaitsee lapsivapaata aikaa viimein? Eli näemme niin että me olemme mukana, eikä hänen tarvitse ottaa vastuuta, silloin kaikki ovat tyytyväisiä. Miehen isälle ja tämän vaimolle en ainakaan pienempää halua jättää, erinäisistä syistä...

Miehen ja minun sisaruksilla on kaikilla omia pieniä lapsia tai asuvat ulkomailla jne. Eli apua pitäisi ostaa jos haluaa, mutta millä varoilla?

Mä olen muutenkin melko "yksinäinen" sillä samaa ikäluokkaa olevat ystävät elävät melkolailla erilaista elämää...

Mutta tyytyväinen olen kuitenkin, meillä on kaikki hyvin ja ollaan terveitä (paitsi mulla on joku patti kurkussa, ajan sain tammikuuksi lääkäriin).

Välillä vaan väsyttää ja kiukuttaa pirusti, mutta tuumin juuri että se johtuu ihan vaan unien puutteesta (hmm..ehkä osittain myös tytön 3.v uhmasta).

En osaa enää nukkua ellen ole ihan äärettömän väsynyt, otan sitä omaa aikaa aina öisin. Aamulla sitten olen kiukkupeikko.

Nohni nyt taas pukkaa mies koneelle, haleja, ja Miukkikselle vielä kiitos tsempityksestä!

Mantelihammas

Vierailija
35/35 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijaa. Pariin viikkoon en ole ehtinyt käymään. Oltiin viikon verran Lapissa koko perheellä. Käveltiin luontopolkuja monen monta, parhaimmillaan yhtenä päivänä käveltiin yhdeksän kilometriä. Pikkuneiti oli mulla kantoliinassa selässä. Pojat jaksoivat, myös 6v, kävellä kun vaan oli tarpeeksi evästä mukana. Ruska oli jo mennyt, mutta hienoa oli silti. Pakkasta oli aamuisin vähän ja loppuviikosta päivälläkin nollan tietämissä. Saatiin hienoja valokuvia. Reissussa neitikin siirtyi ryömimisestä oikeaan konttaamiseen. Nyt etenee pelkästään konttaamalla. Sitten vanhoja juttuja kommentoimaan. :)

Ametisti: Mä en vieläkään pidä meitä suurperheenä! Tai no, joskus kyllä tuntuu, että lapsia on ihan liikaakin. Lapsista on tosiaan toisilleen seuraa. Aika harvoin vaativat vanhempia seuraksi mihinkään, myös vauvalle kelpaa usein isoveli avuksi. Siivoamista ja pyykkäämistä yms. olisi tietysti maailman tappiin asti, mutta eipä meillä paikat juuri koskaan kiillä. Sellaisessa kunnossa yritetään pitää, että on kaikille puhdasta päällepantavaa ja sen verran siistiä, ettei itseä inhota. Tällä hetkellä tosin on kaamea kaaos, ei ennen reissua ehditty siivota ja nyt on vielä kaikki kassit ja nyssäkät levällään.

Miukkis: Kiva kuulla, että koulu alkoi kuitenkin hienosti, vaikka se sua niin hirvittikin.

Ulkomaille mun ei juuri tee mieli. Ehkä olisin toista mieltä, jos olisin saanut Xenan kuvat näkyviin. ;) Taidan olla omituinen. Mun omatunto tykkää kyttyrää lentämisestä ja tän lapsikatraan kanssa tulee vaan stressi siitä, että joku eksyy tai sairastuu tai jotain. Joskus parin vuoden sisään haluaisin silti käyttää lapset jossain rantalomalla. Lapin reissu meni kuitenkin mukavasti, otettiin auto junaan mukaan, joten matka itsessään meni helposti.

Emem: Voi apua. Elähän kiittele siitä, että mä yritän epätoivoisesti roikkua kiinni joissain vauvaelämän liepeissa kiinni. Taidan tosin jäädä vielä miehen lomien jälkeen hoitovapaalle ensi elokuuhun asti. Onkohan tämäkin joku "viimeinen vauva" -syndrooman oire, että pitää kokeilla hoitovapaatakin kun vielä kerran voi...

Frimmy: Eikös ne enimmät puun palaset ja roskat saisi harjalla ja rikkalapiolla (tai sellaisella kumilastalla ja rikkalapiolla) näppärästi pois? Joku leikkikehä tai portti myös uunin eteen(?). Auts, meillä ei sentään ole avohyllyjä keittiössä, mutta laatikoita kyllä ja niissä paljon sellaista, mitä ei tarvitsisi vauvan paiskoa. Niihin kuitenkin saa kaupasta joitain hakasia.

Pajunkukka: Tuota lukemista kaikessa rauhassa olen minäkin toivonut vasta - hmm - yksitoista vuotta. ;) Nooh, kyllähän mä aina joskus saan jotain luettua, mutta se rauha ei juuri koskaan toteudu. Pitää vaan kestää se, että välillä pitää käydä jotakuta halaamassa iltahali tai joku tulee kysymään jotain tai tai tai. Pari vuotta sitten mulla oli ylelliset pari päivää. Olin joulun välipäivät töissä ja mies vapaalla, jolloin se lähti jälkikasvun kanssa anoppilaan. Taitaa mun "lomat" olla vähissä kun pitää kaiholla muistella päiviä, jolloin on joutunut olemaan töissä! Tsemppiä kouluhommaasi!

Vauvanäyttely luultavasti menee meiltä sivusuun, muille tuskin sopii viikonloppu tai ilta-aika. Mammanäyttely kyllä kiinnostaa ja on hyvä idea. Pe tai la illat sopii parhaiten perheen harrastuskalenteriin, mutta nuo illat on muuten kaikista huonoimpia. Mua kun ei mikään väkijoukon örveltäminen voisi vähempää kiinnostaa. Joku kahvila tai ruokaravintola kävisi, soittoruokaloissa ei voi jutella ja ääntä kuuluu kotona ihan tarpeeksi. :D

Huomenna taas töihin, joten nyt unta kuulaan.

Strutsi ja neiti 31.1.