Lidlin pullokuitit muuttuvat sähköisiksi, käyttö vaatii sovelluksen
Ruoka- ja päivittäistavaraketju Lidl tuo ensimmäisenä kauppaketjuna Suomessa digitaalisen pullokuitin kaikkiin myymälöihinsä. Jatkossa asiakkaat voivat valita pullonpalautusautomaatilla paperittoman kuitin. Uusi ominaisuus on käytössä Lidl Plus -sovelluksessa. Paperittomaan pullonpalautuskuittiin siirtyminen edellyttää sovelluksen lataamista.
– Tämä on jälleen yksi keino, jolla voimme tehdä meillä asioinnista entistä helpompaa ja vaivattomampaa, ja samalla vielä säästyy paperia.
Digitaalinen pullokuitti ratkaisee paperikuitteihin liittyvät tutut ongelmat: se ei huku taskun pohjalle, eikä haalistu lukukelvottomaksi ennen kuin sen ehtii lunastaa myymälässä.
Nyt voi sanoa hyvästit taskun pohjalla rypistyville pullokuiteille, kertoo Lidlin markkinointi- ja asiakkuusjohtaja Meri Aalto tiedotteessa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/lidlin-pullokuitit-muuttuvat-sahkoisiksi…
Helpompaa ja vaivattomampaa? Ei mun mielestä ainakaan oo yhtään vaikeeta nykyäänkään ottaa pullokuittia koneesta ja antaa se myyjälle kassalla.
Tommoset sovelluksethan ne vaikeampia ja monimutkaisempia on.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tulee varmuudella myös muihin kauppoihin. Tästä on kätevä pienellä viilauksella siirtää siten, että pullorahat vähentää toimeentulotukes kuitin verran.
Kaikki halutaan sähköiseksi ja tuleva digilompakko tukee tätä kaikkea.
Tämä 😔
No nythän mäkin sen hokasin. Täähän siinä on ideana, ettei kukaan vaan rikastu, jos löytää yhden tyhjän pullon.
Digiseuranta.
Sait lisätuloa 10 senttiä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin ja minulla olisi kysymys.
En huomannut, saako tämän digikuitin lunastettua rahaksi, vai joutuuko sen aina käyttämään ostoksiin.
Huomasiko kukaan muu? Voi olla, että luin hätäisesti.
Selvästi luki, että kassalta saa käteistä.
Selvyys ei valitettavasti auta kun suurin osa Lidlin asiakkaista ei osaa lukea tai ei ainakaan ymmärrä edes selkosuomella tikkukirjaimin kirjoitettua tekstiä.
Ja sinä digihypetoope et ymmärrä ettei tämä digi tuo mukanaan kuin valtavan sotkun ja ongelmia. Lopulta ei ole mitään valinnanvaraa käteiseen tai paperisiin tositteisiin ja kun kännyt, robotit ja äpsit menee tilttiin, siinä sitä ollaan. Kyllä ihminen on typerä olento, kaivaa maata jalkojensa alta minkä kerkiää. Muut eläimet pyörittelee silmiään kun tätä touhua katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta päästään kauppaan sisälle vain käyttämällä henkilökohtaista digiavainta... Vai joko tämä jo toimii, siihen kellon aikaan kuin sattuu karkkihammasta kolottamaan? Hinnoittelemme itse ostoksemme sekä maksamme itsepalvelukassalla robotin seuratessa vierellä. Käyttääkö muuten kukaan maksamisessa tapaa vilauttaa sormusta tai kelloa, kasvojen tunnistuksella ja mitä niitä olikaan...?
Juu ja kun puhelin kaatuu ja pimenee, niin kauppaan ei pääse enää ollenkaan kun ilman pankkitunnuksia eläminen on tehty mahdottomaksi, ja nehän toimii vain äpseillä.
Luin jostain miten turistit ovat turhautuneita ja tyrmistyneitä näiden eri sovellusten vuoksi, mikään ei toimi ilman niitä. Suomea ollaan kovasti digitalisoimassa vaikka täällä ei ole kaikilla edes älypuhelimia tai tarvittavaa tietoteknistä taitoa, halua tai osaamista käyttää laitteita. Vanhuksillekin yritettiin tyrkyttää noita digitalisoituja palveluja tekemällä heistä valmiimpia itsenäisyyteen, säästäen terveydenhuollon resursseja, vanhuksia jotka eivät muista enää nimeään, sitten tuodaan ruutuun muutama julkkistyrkky vanhus, jotka esitetään täysin kykeneviksi oppimaan kunhan seuraa aikaansa. Ihminen kaipaa sitä kontaktia mikä syntyy ollessa tekemisissä muiden elävien ihmisten kanssa, sitä pullonpalautus kuitin vaihtoakin. Saa olla hetken jopa palveltuna. Mihin ihmisillä on niin kiire että palvelutiskin takana olevan aikaakin tulisi säästää jonninjoutavilta kuiteilta? Vielä tuo uudistus toimii tavallisestikin mutta kohta siirrytään pelkkään sovellukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohti kyttäysyhteiskuntaa
Se on alkanut jo, ekat äpit on jo markkinoilla jotka perustuu sun osto tapahtumiin...Ne tietää että perjantaisin tuppaat osteleen pizzaa ja colaa...kas vain! Tuli viesti että ny o ötkerit tarjouksessa ja vain sulle 3,99 ja cola 1,99 ö-marketissa...Jatkossa ku meet 5,30 aamutoimille gps kertoo äly zydeemille et sää oot ny veskissä...Kolme vaihtoehtoo: peset naamaa, hampaita tai istut paskalla. Pukkaa mainosta Pepsodentistä, Dovesta tai Lambista, pahimmassa tapauksessa kaikista kolmesta...sitä varten sitä kehitetään. Niin kauan kun käytätte älylaitteita niin luovutatte periaatteessa kaiken tiedon itsestänne markkinoiden käyttöön...Sellainen salaliitto teoria tälle päivälle, mutta voi! Kuinka oikeassa olen näiden kanssa ollutkaan, ja niin oon nyttenkin...kuulemiin T. Turun paappa
Kävin joku aika sit hammaslääkärissä ja on alkanut tulemaan hammastahnamainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tulee varmuudella myös muihin kauppoihin. Tästä on kätevä pienellä viilauksella siirtää siten, että pullorahat vähentää toimeentulotukes kuitin verran.
Kaikki halutaan sähköiseksi ja tuleva digilompakko tukee tätä kaikkea.
No kun olet noin varma asiasta, niin kannattaisiko harkita jotain muita ansaintakeinoja kuon toimeentulotuki?
BTW miksi ihmeessä Lidliä kiinnostaisi edistää jotain salaliittoa asiakkaidensa ostovoiman heikentämiseksi?
Siis kaupathan saa jotain etua, kun ne lähtee noihin EU- ja WEF-höpinöihin mukaan. Vai vaaditaanko niiltä niitä jopa olemassaolonsa vastineeksi? Niin innolla lähtivät mukaan koronapiikkeihin ja äppitarjouksiin ja muovipussitalkoisiin ja mitä näitä nyt onkaan ollut.
Kivasti jonot kasvaa, kun odotellaan edelleen ja vielä pidempään niitä paperikuitteja...
Vierailija kirjoitti:
Pakotetaan näin ottamaan se sovellus. Mutta jos ei halua sitä, sovellukset muutenkin tukkii täyttää puhelimen tilan.
Tämä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on alkanut jo, ekat äpit on jo markkinoilla jotka perustuu sun osto tapahtumiin...Ne tietää että perjantaisin tuppaat osteleen pizzaa ja colaa...kas vain! Tuli viesti että ny o ötkerit tarjouksessa ja vain sulle 3,99 ja cola 1,99 ö-marketissa...Jatkossa ku meet 5,30 aamutoimille gps kertoo äly zydeemille et sää oot ny veskissä...Kolme vaihtoehtoo: peset naamaa, hampaita tai istut paskalla. Pukkaa mainosta Pepsodentistä, Dovesta tai Lambista, pahimmassa tapauksessa kaikista kolmesta...sitä varten sitä kehitetään. Niin kauan kun käytätte älylaitteita niin luovutatte periaatteessa kaiken tiedon itsestänne markkinoiden käyttöön...Sellainen salaliitto teoria tälle päivälle, mutta voi! Kuinka oikeassa olen näiden kanssa ollutkaan, ja niin oon nyttenkin...kuulemiin T. Turun paappa
Kävin joku aika sit hammaslääkärissä ja on alkanut tulemaan hammastahnamainoksia.
Mä puhuin just äsken tyttären kanssa hänen tulevasta Pariisinmatkastaan, niin joku pieni pariisilainen random-hotelli alkoi seuraamaan mua instassa heti!!!
Tiedoksi tekoälylle: MINÄ EN ole matkustamassa Pariisiin. Ja tytär osaa itse valita hotellinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta päästään kauppaan sisälle vain käyttämällä henkilökohtaista digiavainta... Vai joko tämä jo toimii, siihen kellon aikaan kuin sattuu karkkihammasta kolottamaan? Hinnoittelemme itse ostoksemme sekä maksamme itsepalvelukassalla robotin seuratessa vierellä. Käyttääkö muuten kukaan maksamisessa tapaa vilauttaa sormusta tai kelloa, kasvojen tunnistuksella ja mitä niitä olikaan...?
Juu ja kun puhelin kaatuu ja pimenee, niin kauppaan ei pääse enää ollenkaan kun ilman pankkitunnuksia eläminen on tehty mahdottomaksi, ja nehän toimii vain äpseillä.
Luin jostain miten turistit ovat turhautuneita ja tyrmistyneitä näiden eri sovellusten vuoksi, mikään ei toimi ilman niitä. Suomea ollaan kovasti digitalisoimassa vaikka täällä ei ole kaikilla edes älypuhelimia tai tarvittavaa tietoteknistä taitoa, halua tai osaamista käyttää laitteita. Vanhuksillekin yritettiin tyrkyttää noita digitalisoituja palveluja tekemällä heistä valmiimpia itsenäisyyteen, säästäen terveydenhuollon resursseja, vanhuksia jotka eivät muista enää nimeään, sitten tuodaan ruutuun muutama julkkistyrkky vanhus, jotka esitetään täysin kykeneviksi oppimaan kunhan seuraa aikaansa. Ihminen kaipaa sitä kontaktia mikä syntyy ollessa tekemisissä muiden elävien ihmisten kanssa, sitä pullonpalautus kuitin vaihtoakin. Saa olla hetken jopa palveltuna. Mihin ihmisillä on niin kiire että palvelutiskin takana olevan aikaakin tulisi säästää jonninjoutavilta kuiteilta? Vielä tuo uudistus toimii tavallisestikin mutta kohta siirrytään pelkkään sovellukseen.
Ei oo ihme. Helsingissä et matkusta mihinkään ilman HSL- ja taksiäppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se Lidl sovellus monimutkainen ole kun sen kerran on puhelimeen ladannut, niin kuin ei muutkaan sovellukset. Mutku pitää nyt vaan aina inistä uudistuksia vastaan.
Itselläni ei ole halua käyttää jatkuvasti rahaa puhelimiin ja kaiken maailman sovellukset lataamalla muisti tulee jossain vaiheessa täyteen. Nytkin olen pärjännyt viisi vuotta samalla halvalla puhelimella. En myöskään halua kuskata puhelinta aina mukana, kortit menevät paljon pienempään tilaan. Raahaa sinä mukanasi mitä haluat, mutta anna muille mahdollisuus elää elämäänsä tavallaan.
-eri
Ja sinullako on oikeus pitää maailmaa panttivankinasi? Mitään uutta ei saa kehittää koska sinä haluat jumittaa muinaisuudessa.
Tää on Lidlin tapa päästä eroon köyhistä pullonpalauttajista. Eihän ne köyhät tuo kuin kuraa ovimatolle ja kinua rahaa paskasista pulloistaan, joita raahaavat säkkitolkulla Lidliin, kun siellä palauttaminen on helppoa. Mitään eivät osta, vaan halauavat käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se Lidl sovellus monimutkainen ole kun sen kerran on puhelimeen ladannut, niin kuin ei muutkaan sovellukset. Mutku pitää nyt vaan aina inistä uudistuksia vastaan.
Itselläni ei ole halua käyttää jatkuvasti rahaa puhelimiin ja kaiken maailman sovellukset lataamalla muisti tulee jossain vaiheessa täyteen. Nytkin olen pärjännyt viisi vuotta samalla halvalla puhelimella. En myöskään halua kuskata puhelinta aina mukana, kortit menevät paljon pienempään tilaan. Raahaa sinä mukanasi mitä haluat, mutta anna muille mahdollisuus elää elämäänsä tavallaan.
-eri
Ja sinullako on oikeus pitää maailmaa panttivankinasi? Mitään uutta ei saa kehittää koska sinä haluat jumittaa muinaisuudessa.
Mun lapsi rakastaa kaikkea nörttikännykkäskeidaa. Mä toki käytän kanssa kaikkea, mutta pyrin aktiivisesti vähentämään riippuvuutta kännykästä ja miljoonista äpeistä ja mobiiliavaimista ja muusta teknoroskasta. Meen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaito niin huomaisi että siinä lukee että voi valta sähköisen
Juu juu. Mutta ei se ollutkaan tässä se pointti.
Vaan se, että ilman pullokuitteja sovelluksen kanssa räpeltäminen tekisi pullojen palautuksesta muka helpompaa. Mitä se ei todellakaan tee. Ap
Minä skannaan itse tuotteeni Lidlissä ja pakkaan suoraan ostoskärryssä oleviin kasseihin kaupassa. Sitten menen itsepalvelukassalle, näytän lidl plussakorttini ja maksan ostokseni. Nyt kun on paperinen pullokuitti, niin se pitää muistaa erikseen kaivaa taskusta ja skannata myös. Joskus unohtuu. Kyllähän tuo suoraviivaistaa hommaa, kun voi ostosten skannauksen lisäksi skannata siihen äppiin myös pullonpalautukset.
Ajatella, tuo on ollut Prismassa jo vuosia, toki toimii ilman mitään sovellustakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sen käyttö on vapaaehtoista, ja perinteinen paperikuitti on edelleen vaihtoehto."
Käyttäköön kuka haluaa, ei varmaan ole sulta pois.Kohta lähtee se paperikuitti siitä. Säästää työvoimakuluja kun ei tarvita paperia.
Se olisi ikävää ahkerien toimeentulotuen asiakkaiden osalta. Osa on liikkeellä monta tuntia päivässä etsimässä täydennystä ruokabudjettiin.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä käydessä on hyvää viihdettä seurata kuinka moni kiukuttelee Lidl-sovelluksesta.😁
Ei oo jos makaa puoliksi kärryjen päällä jonon perällä.
Täysin turha ja hankala on jokainen äpsi, joka pitää kassalla kaivaa puhelimesta esiin.
Äly hoi älä jätä näitä "helpottavia" töihin turhia uudistuksia.
T. Huonokoipinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypuhelimet kestääkin niin vähän aikaa, että puhelinvalmistajatkin rikastuu.
Alan inhoamaan näitä luureja entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä puhuin just äsken tyttären kanssa hänen tulevasta Pariisinmatkastaan, niin joku pieni pariisilainen random-hotelli alkoi seuraamaan mua instassa heti!!!
Tiedoksi tekoälylle: MINÄ EN ole matkustamassa Pariisiin. Ja tytär osaa itse valita hotellinsa.
Tekoäly on kiitollinen antamastasi palautteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaito niin huomaisi että siinä lukee että voi valta sähköisen
Juu juu. Mutta ei se ollutkaan tässä se pointti.
Vaan se, että ilman pullokuitteja sovelluksen kanssa räpeltäminen tekisi pullojen palautuksesta muka helpompaa. Mitä se ei todellakaan tee. Ap
Minä skannaan itse tuotteeni Lidlissä ja pakkaan suoraan ostoskärryssä oleviin kasseihin kaupassa. Sitten menen itsepalvelukassalle, näytän lidl plussakorttini ja maksan ostokseni. Nyt kun on paperinen pullokuitti, niin se pitää muistaa erikseen kaivaa taskusta ja skannata myös. Joskus unohtuu. Kyllähän tuo suoraviivaistaa hommaa, kun voi ostosten skannauksen lisäksi skannata siihen äppiin myös pullonpalautukset.
Ajatella, tuo on ollut Prismassa jo vuosia, toki toimii ilman mitään sovellustakin
Kohta kaupassa käyminen on niin työlästä, kaikki kun pitää tehdä itsepalveluna, että ryhdyn pastoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Ei sitä pullokuittia kauan pyöriteltäisi kassalla, mutta kun ne täytyy yliviivata kynällä eli tuhota kuitti kuitenkin säilyttäen.