Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet keskituloisesta miehestä jolla on kellokokoelma?

Vierailija
19.04.2026 |

12 kelloa. Ei mitään superkalliita, hintaluokassa 50-2000 eur/kpl.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 12 kitaran kokoelma hintaluokassa 100-4000 euroa/kpl, enkä kysy keneltäkään mitä mieltä he ovat. Mitä se kenellekään muulle kuuluu.

Vierailija
22/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja kohun keskellä - äänesti työttömien aseman heikentämisestä kallis kello kädessään:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005498426.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilynsä kullakin, mikäs siinä. Eikä nuo niin kalliita ole että vararikkoon menisi (vrt. jos olisi kaikki useiden tonnien arvoisia mutta luotolla ostettuja) tai ole yletöntä määrää eli jotain 50-100kpl eli ok. 

Mulla itsellänikin (nainen 40v) on 10kpl rannekelloja; pari tullut perintönä, kolme lahjaksi (mm. vanhemmilta ylioppilaslahja aikanaan) ja sitten ostanut itse loput. Varmaan ovat melkein kaikki hintahaarukassa 200-1000 ja sitten kaksi kalliimpaa muttei nyt mitään kymppitonnia sentään. En erityisesti ajattele keräileväni niitä enkä etsi uusia. Mutta kiva käyttää vähän erilaisia eri tilaisuuksiin.

Vierailija
24/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellot ovat miehille sama juttu kuin mitä käsilaukut ovat naisille. Niiden pitää olla merkkituotteita, niiden pitää maksaa vähintään oman kuukausipalkan verran rahaa ja ennen kaikkea niiden kuuluu näkyä.

Näillä kompensoidaan heikkoa itsetuntoa. Itselläni ei ole kallista merkkilaukkua, eikä mieheni tarvitse bemaria ja kalliita rannekelloja kohottamaan miehistä itsetuntoaan. 

Ja tämähän kommentti kertoo vain ja ainoastaan sinusta. Ei välttämättä edes miehestäsi. Sulle bemarit, kellot ja laukut edustavat jotain statusta. Jollekin muulle taas ihan jotain muuta. 

Vierailija
25/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miksi monta tuon hintaluokan kelloa. Itse valitsisin yhden 20k kellon. Mutta tyylinsä ja makunsa kullakin. 

Vierailija
26/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellot ovat miehille sama juttu kuin mitä käsilaukut ovat naisille. Niiden pitää olla merkkituotteita, niiden pitää maksaa vähintään oman kuukausipalkan verran rahaa ja ennen kaikkea niiden kuuluu näkyä.

Näillä kompensoidaan heikkoa itsetuntoa. Itselläni ei ole kallista merkkilaukkua, eikä mieheni tarvitse bemaria ja kalliita rannekelloja kohottamaan miehistä itsetuntoaan. 

Ja tämähän kommentti kertoo vain ja ainoastaan sinusta. Ei välttämättä edes miehestäsi. Sulle bemarit, kellot ja laukut edustavat jotain statusta. Jollekin muulle taas ihan jotain muuta. 

Mitä kellot sinulle edustavat?

Vierailija
27/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykellot ovat nykyaikaa. En ymmärrä mitä joku tekee noilla vintage-kelloilla.

Vintage-kelloa ei tarvitse koskaan ladata. Mekaaninen kello on huollettuna käytännössä ikuinen, ja se saa käyttövoimansa ranteen liikkeestä. Ainakin minua tuollainen miellyttää, ja vanhanaikainen kello ranteessa tuo mieleen menneen maailman jolloin ei ollut niin kova kiire kuin nyt.
Minulla on 8 kelloa. 3 mekaanista ja 5 kvartsikelloa. Itse en koe niitä statusesineinä. Olen tietoinen siitä, etteivät naiset arvosta sitä jos mies kuluttaa rahaa "turhuuksiin" sen sijaan, että rahaa käytettäisiin ylellisempiin hotelleihin ja ravintoloihin tai lentämiseen lomakohteesta toiseen. Miespuoliset kaverini tuntevat kelloista lähinnä Rolexin, jollaista minulla ei ole.

Vierailija
28/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että miksi monta tuon hintaluokan kelloa. Itse valitsisin yhden 20k kellon. Mutta tyylinsä ja makunsa kullakin. 

Itse valitsin yhden 40 euron kellon. Ja sitten kun se jokusen vuoden päästä hajosi niin ostin uuden vastaavan. Enää tosin en käytä rannekelloa kun älykello tuli ja korvasi sen.

Vierailija
29/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kerää mitäkin.

Vierailija
30/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen piruparka

Vierailija
31/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kelloista, onko jotain rantarolexeja ja lautasen kokoisia ego jatkeita vai esimerkiksi kiinnostavia koneistoja, muotoilua, vintagea tms ym. Ensiksi mainitulle hymähdys, jälkimmäiselle iso plus. Itsellänikin on tuon kokoinen kellokokoelma, voit arvata kummanlainen se on. 

Vierailija
32/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vintage-kelloa ei tarvitse koskaan ladata. Mekaaninen kello on huollettuna käytännössä ikuinen, ja se saa käyttövoimansa ranteen liikkeestä. Ainakin minua tuollainen miellyttää, ja vanhanaikainen kello ranteessa tuo mieleen menneen maailman jolloin ei ollut niin kova kiire kuin nyt.
Minulla on 8 kelloa. 3 mekaanista ja 5 kvartsikelloa. Itse en koe niitä statusesineinä. Olen tietoinen siitä, etteivät naiset arvosta sitä jos mies kuluttaa rahaa "turhuuksiin" sen sijaan, että rahaa käytettäisiin ylellisempiin hotelleihin ja ravintoloihin tai lentämiseen lomakohteesta toiseen. Miespuoliset kaverini tuntevat kelloista lähinnä Rolexin, jollaista minulla ei ole.

Miksi kellon pitäisi olla ikuinen? Vanha kello näyttää vaan vanhalta, ihan niin kuin vanha vaate näyttää vanhalta.

Vierailija
33/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin tylsältä. Onko kyseessä vanhempi mies?

Vierailija
34/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
35/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä harrastus.

Vierailija
36/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ovat vain kaapin pohjalla, niin ok keräilyharrastus. Mutta jos niitä pidetään julkisesti käytössä, niin yhtä typerää kuin naisten laukut.

Vierailija
37/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kellokuningas. Siinä on hyvä mies. Kannattaa pitää kiinni!

Vierailija
38/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään siitä että ne eivät vakoile käyttäjäänsä. Ja niissä on parempi patterinkesto. Laitteet eivät saa pettää kentällä, siksi G-Shock.

Vierailija
39/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kellon pitäisi olla ikuinen? Vanha kello näyttää vaan vanhalta, ihan niin kuin vanha vaate näyttää vanhalta.

Sinä et erottaisi uutta Rolexia 50 vuotta vanhasta. Mallit ovat siinä mielessä ajattomia. 
Osa ihmisistä arvostaa yhä käsityötä ja kestäviä asioita kertakäyttöhyödykkeiden sijasta.

Vierailija
40/53 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelen? Hänellä on todennäköisesti pieni muna. 

Iso tai pieni mutta löysä. Ja vitjapallit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme