Onko yksin matkustaminen noloa? Tutut sitä päivittelevät
Olen tämän takia alkanut miettimään homman järkevyyttä. Kauheeta että miten muiden mielipiteet vaikuttaa omiin ajatuksiin.
Kommentit (68)
Haluan todella paljon Roomaan mutta sinne en yksin mene. Muistan kun nuorena olin siellä.Hulluja miehiä jotka juoksivat perässä.
Syksyllä matka Cinque Terraan suvun miesten kanssa.
Yksin kotoa poistuminen on noloa. Ja aika pelottavaa.
Olen tehnyt kaikki ulkomaanmatkani yksin n.40-50vuotiaana, Amerikat, Afrikassa ja Islannissa esim. Monesti huomasin myös kateutta? jostain syystä... Säästin, suunnittelin ja otin selvää asioista, ei onneksi ollut ongelmia ja itse tietysti siihenkin voi käytöksellään vaikuttaa. Hyviä reissuja sulle toivoo nyt jo huonojalkainen mummo
Matkustelu yksin ei ole noloa, mutta onko esim noloa mennä yksin puistoon aurinkoisena kesäpäivänä ja nauttia siideri samalla? Ei sen kai pitäisi olla, mutta itselleni tulee kauhea häpeä jos teen niin, ja olen siis introvertti, en todellakaan mikään ekstrovertti jolla on pakko olla aina seuraa. Joku outo ajatus vaan, että jos olisin kavereiden kanssa niin se olisi ok, mutta nyt kun istun tässä yksin pullo kädessä niin olen joku juoppo luuseri.
Ei. Mutta turvallisuus voi olla parempi jos on mukana joku fiksu, taitava ja kiltti ihminen.
Ei se ole noloa mutta rohkeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu yksin ei ole noloa, mutta onko esim noloa mennä yksin puistoon aurinkoisena kesäpäivänä ja nauttia siideri samalla? Ei sen kai pitäisi olla, mutta itselleni tulee kauhea häpeä jos teen niin, ja olen siis introvertti, en todellakaan mikään ekstrovertti jolla on pakko olla aina seuraa. Joku outo ajatus vaan, että jos olisin kavereiden kanssa niin se olisi ok, mutta nyt kun istun tässä yksin pullo kädessä niin olen joku juoppo luuseri.
Ei ole noloa mennä minnekään yksin, ja todennäköisesti kukaan ei kiinnitä siihen edes mitään huomiota ainakaan Suomessa. Matkakohteissakin näkee aina yksin matkustavia ihmisiä, aivan normaali asia ja toki halutessaan voi koittaa tutustua muihin matkailijoihin, niin siinähän sitä on seuraa loppumatkalle.
Ihmiset on joskus hölmöjä. Jos he ovat itse sellaisia ekstroverttejä, joilla olisi tylsää ja jopa ahdistavaa olla yksin matkalla, niin luulevat että kaikki muutkin ovat sellaisia. Että mahtaa se olla tylsää ja noloakin se yksin vaikka illallisravintolan pöydässä istuminen. Tai orpo olo yksin kaukomaiden lentokentillä.
Mutta ei se niin ole kaikille. Itse olen aina aikuisiällä matkustellut yksin. Ihan vaan koska muutenkin viihdyn parhaiten yksin. Nautin siitä, ettei tarvi huomioida kenenkään toisen aikatauluja ja menohaluja. Ei mua kyllä kiinnosta yhtään sekään, pitääkö jotkut matkusteluani nolona. Laumasielut vaan välittää siitä, mitä muu lauma ajattelee.