Hallituksen kokeilu kohdistui hyvätuloisille kaupunkilaisille
Terveyskokeilu, jossa 65-vuotta täyttäneet ovat voineet käyttää yksityistä terveydenhuoltoa julkisen hinnalla oli helvetinmoinen farssi, siihen lapioitiin jättimäärä euroja laihan tuloksin, he, jotka käyttävät yksityistä terveydenhuoltoa on vara käydä siellä ilman hallituksen kokeiluakin, kokeilu on ollut erittäin huonosti kannattavaa mutta rahaa paloi miljoonia poikineen Kankkulan Kaivoon ja nyt kitistään ettei ole vara siihen eikä tuohon. Tämä kädenojennus hyvätuloisille oli vain yksi esimerkki hallituksen rahantuhlailusta kaikkien muiden hyvätuloisten veronkevennysten ohella. Kalliiksi on tullut MYÖS TÄMÄ HALLITUS !
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen tuhlausta? Halvempaa valtiolle se käynti yksityisellä on kuin käynti julkisella, yksityisellä laskutus yhteiskunnalle on tietty kiinteä summa, julkisella maksetaan joka käynnistä hallinto-, kehittämis- ja taloushallinnon kulut eikä julkisella edes pääse lääkäriin, sairaanhoitaja kertoo vaivan lääkärille ja saat rauhassa kuolla syöpääsi, joka hoitajalle on diagnoosilla stressi.
Sain punkin selkääni enkä saanut sitä itse pois. Menin aluesairaalan päivystykseen, jossa ilmaiseksi sanottiin ettei kuulu heille ( käynti olisi maksanut yli 40,-). Sitten terkkariin , jossa aika kahden viikon päähän. En viitsinyt odottaa puutiaisaivokuumeen ilmestymistä vaan menin yksityiselle parinkymmenen minuutin odotuksella erikoislääkärille hintaan 99,- ( tämä siis ennen ikäalennusta-23) ja homma hoitui. Eli tätä kokeilua pitäisi laajentaa jonojen purkamiseksi ja teekkareita voisi myös ulkoistaa niin tehostuisi toiminta.
Jos nämä yksityislääkärikokeiluihin holvatut rahat olisi laitettu julkisen terveydenhuollon parantamiseen, niin sielläkin voisi saada paremmin hoitoa.
Ilmainen vinkki, jos arvelet olevasi päivystyksellisen hoidon tarpeessa, soita ekana päivystysapuun, puh. 116117.
Olisiko niille kielipuolille venäläislääkäreille siellä terkkarissa maksaa vielä lisää? Julkinen on niin surkeasti organisoitua velttoilua ettei mitään rajaa. Espoossa on Hesarin mukaan tklääkärin päivätinki 8 potilasta, kyllä siinä kiireessä hiki lentää.
Pitänyt-sana jäi välistä.
Nykyhallitus on muuten lisännyt susisoteen jo kolme miljardia, koska susisoten luoja ei osannut budjetoida susisoten menoja lainkaan. Onko palvelut parantuneet, ei koska rahat ovat huvenneet millariikkojen palkankorotuksiin ja niin tarpeellisiin yli kahdenkymmenen turhan hvalueen hallintoihin unohtamatta politrukkien paikkoja.
Hallitus, jonka jokainen lakimuutos on jollain tapaa ilmeisessä ritiriidassa perus- ja ihmisoikeuksien kanssa.
En ylipäätään ymmärrä, että miksi helvetissä tuollainen kokeilu kohdistetaan yli 65-vuotiaille elämän loppusuoralla oleville köppänöille. Itsellä on pahoja kroonisia kipuja ja olen reilu nelikymppinen työelämässä oleva. Nyt tässä odottelen aikaa kuvauksiin, johon pääsen ehkä joskus ajankohtana x. Työterveys voi antaa lähetteen, mutta hoitoa sieltä en saa. Niinpä joudun parhaassa työiässäni jonoon odottamaan aikaa julkiselle. Kävisin heti omasta lompakostani mielihyvin yksityisellä, jos saisin moisia alennuksia.
Minusta on mielenkiintoista, että kun menen lääkäriin, niin palveluntuottaja näkee verotettavat tuloni vai miten muka muuten on selvitetty, minkä tuloluokan asiakas olen? Kyllä tiedän, että Kelahan tuon katsoo, mutta silti: yhdistämällä erilaisia tietokantoja viranomainen saa meistä selville melkoisen määrän asioita, myös sen, jos olen käynyt lääkärissä hakematta Kelan tukea.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mielenkiintoista, että kun menen lääkäriin, niin palveluntuottaja näkee verotettavat tuloni vai miten muka muuten on selvitetty, minkä tuloluokan asiakas olen? Kyllä tiedän, että Kelahan tuon katsoo, mutta silti: yhdistämällä erilaisia tietokantoja viranomainen saa meistä selville melkoisen määrän asioita, myös sen, jos olen käynyt lääkärissä hakematta Kelan tukea.
Toisaalta tulorekisteritä voisi tarkistaa tulot ja periä sairaanhoidon ja lääkkeiden Kela-korvaukset takaisin jos tulot ovat liian suuret. Samoin lapsilisät rikkailta.
Olisiko niille kielipuolille venäläislääkäreille siellä terkkarissa maksaa vielä lisää? Julkinen on niin surkeasti organisoitua velttoilua ettei mitään rajaa. Espoossa on Hesarin mukaan tklääkärin päivätinki 8 potilasta, kyllä siinä kiireessä hiki lentää.