Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipide, ovatko ulkomaalaiset miehet oikeasti parempia kuin suomalaiset miehet?

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ihan asiallisia vastauksia, kiitos. 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AINA nämä tämänkaltaiset ketjut menee joksikin m.uslimijankkaukseksi? Saksa, Ranska, Belgia, Englanti eivät ilmeisesti ole ulkomaita? 

Vierailija
42/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että ovatko kohteliaampia, ottavatko naisen huomioon, ovatko esim. kiinnostuneita naisen elämästä? Tätä lähinnä tarkoitin. Ap

Riippuu todella paljon, mistä ulkomaasta ja kulttuurista mies on kotoisin. 

Toki mies, joka on kasvanut kulttuurissa, missä oman perheen naisia ei pidetä ihmisinä ollenkaan, saattaa deittailutilanteessa olla naiselle hyvinkin kohtelias. Mutta jos suhde pääsee vähänkin syvenemään, alkaa nainen "muuttua esineeksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset miehet hemmottelevat lahjoilla ja kehuvat naisia. Itselleni se ei ole tärkeää joten valitsin mielummin suomalaismiehen joka tekee paljon perheen eteen vaikkei niin paljon  sitten tunteista puhukaan.

Niin kun lahjat rakastajattarille saa vähentää verotuksessa.

Vierailija
44/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkarimiehet ovat tosimiehiä: aggressivisia, patriarkaalisia ja kovia panemaan suomimimmejä. Parasta A-luokkaa!

Vierailija
45/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen seurustellut parin saksalaisen miehen kanssa, kun asun siis keski-Euroopassa.

Hyvä ero on se, että osaavat eri tavalla puhua tunteista ja reflektoida itseään, koska kasvukulttuuri on avoimempi. Ovat myös sosiaalisempia, koska kulttuurissaan saa jutella tuntemattomillekin.

Mutta mielestäni siis riippuu kulttuurista ja kulttuurieroista. Itse en menisi ulkomaalaisen tai suomalaisenkaan kanssa yhteen, jonka kanssa maailmankatsomus ei mätsää.

Seurustelin puoli vuotta yhden amerikkalaisen kanssa, mutta hän tuli todella huonolta alueelta New Jerseystä ja hänestä huomasi sen, että oli republikaanien kasvattama (vaikka itse esim häpesi Trumpia jne) ja huomasi että kasvupiirissä oli ollut vähän kaikenlaista epävakautta ja oli tottunut siihen ettei ihmisiin voi luottaa, ystävillä oli ollut narkkarivanhempia jne.

Vierailija
46/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenestä miehestä puhutaan, onko kyseessä esim. Kim Jong Un vai Dalai Lama?

Vierailija
47/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kenestä miehestä puhutaan, onko kyseessä esim. Kim Jong Un vai Dalai Lama?

Donald Trump on myös ulkomaalainen. Iskekää kiinni palstanaiset!

Vierailija
48/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että ovatko kohteliaampia, ottavatko naisen huomioon, ovatko esim. kiinnostuneita naisen elämästä? Tätä lähinnä tarkoitin. Ap

Toki mies, joka on kasvanut kulttuurissa, missä oman perheen naisia ei pidetä ihmisinä ollenkaan, saattaa deittailutilanteessa olla naiselle hyvinkin kohtelias. Mutta jos suhde pääsee vähänkin syvenemään, alkaa nainen "muuttua esineeksi".

Eikä se riipu täysin siitäkään kulttuurista. Jokaisessa kulttuurissa on monenlaisia ihmisiä ja toisinajattelijoita. Ihan vaikka Suomessakin persu turkistarhaajamies Pohjanmaalta on varmaan aika erilainen kumppani kuin liberaali vegaani hippimies Helsingistä.

Vierailija
49/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Donald Trump on myös ulkomaalainen. Iskekää kiinni palstanaiset!

Mun isi on parempi kuin sun isis.

Vierailija
50/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole ystävällinen ja mainitse joku kulttuuri, jossa oman perheen naisia ei pidetä " ihmisinä"? Kaikki muslimit, joita vähäkään tiedän tai tunnen suojelevat oman perheen naisia, äitejä, tyttäriä, siskoja.

Vierailija
51/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Jokioisten Olawin voittanutta. Terve, raitis ja komea. Monia autoja ja kartano.

Vierailija
52/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on venäläinen, ja on parempi mies ja aviomies kuin yksikään suomalainen mies minun lähipiirissäni kokemusteni mukaan lapsuudesta aina tähän päivään asti. Tämä ei toki tarkoita, että kaikki venäläiset miehet ovat parempia, kuin suomalaiset. Mutta itse kyllä tykkään noin yleisesti ottaen venäläisestä parisuhdemallista enemmän, kuin suomalaisesta. Mieheni tukee ja auttaa minua kaikessa, on todella huolehtivainen, on käytöstavoiltaan herrasmies (avaa ovet, kantaa kassit jne.) ja tekee kaikkensa perheensä eteen. Hänellä ei ole mitään "omia rahoja", vaan kaikki on yhteistä huolimatta siitä, että hänen tulonsa ovat yli tuplat omiini verrattuna, ja olen ollut vuosia myös kotona, jolloin hän on elättänyt minut ja perheemme täysin. Hän on vahva mies, johon voin luottaa täysin. Minusta on ihanaa, että saan naisena ihan rauhassa olla ns. "heikompi", ja luottaa siihen, että mieheni pitää meidän perheestämme huolen ja antaa meille turvan.

Vierailija
53/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni on venäläinen, ja on parempi mies ja aviomies kuin yksikään suomalainen mies minun lähipiirissäni kokemusteni mukaan lapsuudesta aina tähän päivään asti. Tämä ei toki tarkoita, että kaikki venäläiset miehet ovat parempia, kuin suomalaiset. Mutta itse kyllä tykkään noin yleisesti ottaen venäläisestä parisuhdemallista enemmän, kuin suomalaisesta. Mieheni tukee ja auttaa minua kaikessa, on todella huolehtivainen, on käytöstavoiltaan herrasmies (avaa ovet, kantaa kassit jne.) ja tekee kaikkensa perheensä eteen. Hänellä ei ole mitään "omia rahoja", vaan kaikki on yhteistä huolimatta siitä, että hänen tulonsa ovat yli tuplat omiini verrattuna, ja olen ollut vuosia myös kotona, jolloin hän on elättänyt minut ja perheemme täysin. Hän on vahva mies, johon voin luottaa täysin. Minusta on ihanaa, että saan naisena ihan rauhassa olla ns. "heikompi", ja luottaa siihen, että mieheni pitää meidän perheestämme huolen ja antaa meille turvan.

Tähän vielä lisäys - mielestäni monet suomalaiset miehet ovat vähän sellaisia perässävedettäviä sukupuolettomia tossukoita. Itselleni tuo on ihan totaalinen turn-off. Miehen täytyy olla energinen, luonteeltaan voimakas ja päättäväinen. Miehessä täytyy olla tiettyä miehisyyttä, miehistä energiaa, ja sen puute on mielestäni suomalaisissa miehissä suurin ongelma. Itse tykkään siksi enemmän venäläisistä miehistä, ja samaan kastiin kuuluvat myös monet muut itäeurooppalaiset miehet. 

Vierailija
54/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä on myönnettävä että slaavimiehet on paljon miehekkäämpiä kuin suomalaiset. Huomioivat naiset ja lapset paljon paremmin. Osaavat myös ottaa tilansa ja tehdä sen muille miehille selväksi.  

Vierailija
55/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet ovat usein myös erittäin itsekkäitä. Voi olla jopa omat rahat erillänsä naisen rahoista, mikä on esim. Itä-Euroopan maissa täysin mahdoton ajatus. Miehen vastuu on pitää huolta naisesta ja perheestänsä myös taloudellisesti.

Asun ulkomailla suomalaisten suosimalla alueella, ja täällä suomalaisen perheen erottaa usein siitä, että isä kävelee puhelinta selaten erillänsä joko perheensä edellä tai takana samalla kun vaunuja työntävä reppu selässä ja kassi toisessa kädessä vaunuja työntävä äiti puhkuu hikisenä kahden muun kakaran roikkuessa siinä vielä mukana. Näitä on näkynyt myös lentokentällä, että Suomi-äidillä on reppu selässä, matkakassi olalla, vauva kantorepussa, ja käsissä vielä matkalaukku ja rattaat, joissa toinen lapsi samalla kun Suomi-isä kädet tyhjänä lompsii perässä. Joo, ei kiitos. Väitän, että missään muussa maassa tuollainen näky ei olisi mahdollinen. 

Vierailija
56/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat usein myös erittäin itsekkäitä. Voi olla jopa omat rahat erillänsä naisen rahoista, mikä on esim. Itä-Euroopan maissa täysin mahdoton ajatus. Miehen vastuu on pitää huolta naisesta ja perheestänsä myös taloudellisesti.

Asun ulkomailla suomalaisten suosimalla alueella, ja täällä suomalaisen perheen erottaa usein siitä, että isä kävelee puhelinta selaten erillänsä joko perheensä edellä tai takana samalla kun vaunuja työntävä reppu selässä ja kassi toisessa kädessä vaunuja työntävä äiti puhkuu hikisenä kahden muun kakaran roikkuessa siinä vielä mukana. Näitä on näkynyt myös lentokentällä, että Suomi-äidillä on reppu selässä, matkakassi olalla, vauva kantorepussa, ja käsissä vielä matkalaukku ja rattaat, joissa toinen lapsi samalla kun Suomi-isä kädet tyhjänä lompsii perässä. Joo, ei kiitos. Väitän, että missään muussa maassa tuollainen näky ei olisi mahdollinen. 

Suomessa on valtava määrä mieslapsia. Sosiaaliset ja etenkin perhetaidot on aivan autististisia näillä ja heitä näkee ihan jokaisessa sosiaali- ja tuloluokassa. Olet aivan oikeassa tuossa ja kuvaus on erinomainen 👍

Vierailija
57/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma kokemukseni on se, että ulkomaalaiset (mitä maita tässä nyt tarkoitetaankaan) miehet ovat keskimääräistä avoimempia ja kohteliaampia kuin keskimääräinen suomalainen mies. Riippuu kuitenkin myös todella paljon miehestä ja hänen luonteesta. Ne miehet, jotka ovat asuneet Suomessa jo kauan, ovat ottaneet mielestäni aika paljon omakseen jo " huonoja" vaikutteita suomalaisesta kulttuurista, eli itsekkyyden, puhumattomuuden ja jonkinlaisen välinpitämättömyyden ihmisten suhteen. 

Vierailija
58/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on valtava määrä mieslapsia. Sosiaaliset ja etenkin perhetaidot on aivan autististisia näillä ja heitä näkee ihan jokaisessa sosiaali- ja tuloluokassa. Olet aivan oikeassa tuossa ja kuvaus on erinomainen 👍

Juuri näin. Oma veljeni myös kuuluu näihin, ja (venäläinen) mieheni ja minä olemme huuli pyöreänä seuranneet veljeni toimintaa aviomiehenä ja perheenisänä. Se ei jotenkin ikinä lakkaa hämmentämästä. Ja veljeni siis todella on akateemisesti koulutettu, esimiestehtävissä toimiva henkilö, mutta käytöstavat ja se miehisyys puuttuvat aivan täysin. Vaimo hoitaa kotona ihan kaiken ja on perheen pää, veljeni vain ikään kuin "roikkuu" mukana kuin yksi lapsista. Sitä olen miettinyt, että mistä tällainen johtuu? 

Vierailija
59/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vielä lisäys - mielestäni monet suomalaiset miehet ovat vähän sellaisia perässävedettäviä sukupuolettomia tossukoita. Itselleni tuo on ihan totaalinen turn-off. Miehen täytyy olla energinen, luonteeltaan voimakas ja päättäväinen. Miehessä täytyy olla tiettyä miehisyyttä, miehistä energiaa, ja sen puute on mielestäni suomalaisissa miehissä suurin ongelma. Itse tykkään siksi enemmän venäläisistä miehistä, ja samaan kastiin kuuluvat myös monet muut itäeurooppalaiset miehet. 

Tämä on muuten erittäin hyvä huomio, minullakin tämä on suurin inhokki suomalaisisissa miehissä. Olen itse ulkomaalainen. 

Vierailija
60/116 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää oululaiselta persu  mepiltä on mutantti parempi makuuhuoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä