Täti ei suostu ostamaan 250 euron lahjaa pojalle
Pojalla on kohta syntymäpäivä (täyttää 8 vuotta) ja ainoa toive on Lego-sarja joka maksaa noin 250 euroa. Tädin mielestä lahja on liian kallis. Itse olen työttömänä enkä pysty ostamaan noin kallista lahjaa. Täti on sen sijaan hyvätuloinen ja hänelle tuo on pikkuraha. Pahalta tuntuu kun pienen lapsen mieli täytyy pahoittaa varsinkin kun lahjan ostaminen ei ole rahasta kiinni.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna lapsen isi ostaa. Ei kai se lapsi ole syntynyt siittämättä!
En tiedä, kuka on lapsen isä. Olin silloin niin humalassa etten muista asiasta mitään. Sitä paitsi, paikat oli sen illan jälkeen sen verran hellänä, että luulen että minua pani sinä iltana useampi mies.
Mutta legoja poika nyt kovasti kaipaa.
Jaahas, provo varmisti olevansa provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-vuotiaalle 250 € lahja on aivan liian kallis. Mikä Lego kyseessä ?
Artemis-laukaisujärjestelmä, poika ei halua mitään muuta
Mielestäni järkevämpää ostaa jotain mitä oikeasti haluaa eikä jotain turhaa millä ei tee mitään.
ap
3 601 palaa ja 70 senttiä korkea. Kahdeksanvuotiaalle nimenomaan turha eikä tuolla tee mitään.
Tuo Lego Artemis on ihan v..un hieno! En minäkään poikana muuta kelpuuttaisi. Olin itse lapsena kova Lego fani ja ostatin lahjaksi kalleimmat merirosvolaivat. Onneksi vanhemmilla oli rahaa.
Jotenkin on suhteellisuudentaju hukassa. Oon työssäkäyvä ja ihan kohtuullisen hyvin toimeentuleva ihminen, mutta ei mun lapset oo varmaan koskaan saaneet noin kalliita lahjoja. Sellaiset satasen legopaketit jouluna oli arvokkaimpia lahjoja ja tosiaan vain yksi isompi lahja, muut lahjat oli sitten pienempiä ja yleensä vaatteita ja muuta hyödyllistä.
Ja ihan kunnollisia ihmisiä niistä kasvoi.
"Avaruusaiheinen lahja aikuisille – Hemmottele itseäsi tai anna LEGO Icons NASA Artemis laukaisujärjestelmä joulu‑ tai yllätyslahjaksi lähipiirisi suurimmalle avaruusfanille"
Sun lapses on siis AIKUINEN jo kahdeksan vuotiaana ?
Ei tädillä ole velvollisuutta ostaa mitään noin kallista. Muutenkin lahjatoiveita voi esittää, mutta et voi vaatia tätiä ostamaan sitä.
Itse en edes kehtaisi pyytää tuollaista lahjaa.
Sinä annat vaihtoehdot joista poika valitsee. Ostat sen mihin sulla on varaa. Lapsi ei määrää.
tätin tehtäviin kuuluu opettaa poika naimaan kun täyttää 15v, roskalava ryhmästä saa tuhansia legoja ilmaiseksi.
Juuri näin
T:Täti joka oli ennen setä
Itse en ostaisi noin kallista lahjaa vaikka olisi varaakin, mutta kimppalahjana vaikka isovanhempien tai kummien kanssa kyllä.
"pitääkin soittaa tädille"maksaako hän teko 2500e hampaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8-vuotiaalle 250 € lahja on aivan liian kallis. Mikä Lego kyseessä ?
Artemis-laukaisujärjestelmä, poika ei halua mitään muuta
Mielestäni järkevämpää ostaa jotain mitä oikeasti haluaa eikä jotain turhaa millä ei tee mitään.
ap
Näinhän se juuri on.
voi kun ikävää et sitten tiennyt että kortonkikin on keksitty. arvottu isä varmaan ostaa legoja pojalleen.
Näinkin päivänselvä provo se vaan uppoaa palstamammoihin kuin kuuma veitsi voihin 🙄
Siis mitä! Tännekkö sinä tulit valittamaan? Olen selittänyt monta kertaa etten toimeentulotuella elävänä ja paljon sairastavana todellakaan mitään lahjoja pysty ostamaan, en edes ole nähnyt koko poikaa koskaan enkä tykkää lapsista. Työttömänä et ole ollut koskaan ja kun siellä hyvässä virassa istut niin osta itse lahjasi. Joka ikinen vuosi tämä sama kiista ja ahdistelu. Enkä minä mikään täti sinulle ole, tämä asia on käyty läpi sukututkijoiden kanssa monta kertaa.
250 euron lahjoja ei ostettu sisaren lapsille edes ylioppilaslahjana. Satasen sai kumpikin rahaa ja pienen konkreettisen lahjan. Olemme hyvin toimeentulevia, mutta tuo vaan on liian kallis lahja ja legoista varsinkinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kerrqn oo rahasta kiinni nii osta ite.
Minulla ei riitä rahat, olen työttömänä
ap
No voi voi. Opeta pojallesi et saa sellaisia lahjoja mihin perheellä on varaa. Miksi tädin pitää se ostaa? Mene töihin.
tuo töihinmenoläppä alkaa olla jo kulunut. Edelleen n. 90 % työikäisestä väestöstä on töissä eli selvä enemmistö.
Persut tosin enimmäkseen työttömiä eli tietysti heidän kuplastaan nähtynä tilanne on tietenkin toinen, mutta teidät persut tulisi nyt tietysti laittaa riviin ja hoitaa siitä tuliaseells yksi kerrallaan.
Tätihän ei ole velvollinen ostamaan pojallesi yhtään mitään, tuon ikäiselle 20-50€ lahja on ihan riittävä.
Hommaa töitä ja osta itse ne satasien lahjat lapsellesi.