miten te ootte saaneet pitkiä sairaslomia masennuksen yms. takia?
Itse kävin työterveyslääkärissä raskauden aikana, kun olin ihan puhki ja poikki. Itkin siellä väsymystä. Siis oikeasti itkin, vaikka olin päättänyt, että yritän skarpata.
No, lääkäri vaan katto, että mitäs tänne tulit?
Anto sit VIIKON sairaslomaa, kun itse sitä pyytämällä pyysin! Ja paljonkos viikko nyt siinä auttoi???
Kommentit (35)
Mutta eihän sitä kaikki näköjään tajua.
Minulla oli vaikea masennus ja työterveyslääkäri hoiti minua lääkkeiden lisäksi keskusteluavulla eli siis minun piti käydä hänen luonaan kerran viikossa. Tällainen varmistetaan ANTAMALLA SAIRASLOMA VIIKON PÄTKISSÄ!!! Sillä eihän se masentunut muuten viitsi sinne lääkäriin mennä kun aloitekyky on täysin poissa.
niin työnantajan tilanne tehdään sillä turhaan aivan mahdottomaksi. Toivottavasti tuota viikon pätkittämistä ei oikeesti kukaan käytä.
ja kirjoittaa sen verran sairaslomaa, että pärjää siihen asti, että pääsee polille jossa ammattitaitoinen psykiatri osaa arvioida paremmin sairasloman ja kuntoutuksen tarpeen.
Vierailija:
Mutta eihän sitä kaikki näköjään tajua.Minulla oli vaikea masennus ja työterveyslääkäri hoiti minua lääkkeiden lisäksi keskusteluavulla eli siis minun piti käydä hänen luonaan kerran viikossa. Tällainen varmistetaan ANTAMALLA SAIRASLOMA VIIKON PÄTKISSÄ!!! Sillä eihän se masentunut muuten viitsi sinne lääkäriin mennä kun aloitekyky on täysin poissa.
Minä tarvitsin sitä kolme viikkoa jonka jälkeen käynnit lääkärissä jatkuvat edelleen. Pointti tässä on se että masentunutta ei pidä jättää yksin vaan ammattilaisen pitää seurata tilannetta säännöllisesti. Ja tällä menetelmällä työnantaja hyötyy kun ei heti lätkäistä kuukausien sairauslomaa vaan kunnon parantuessa mennään takaisin töihin. Masennuksesta toipuminen on yksilöllistä. Minuun tehosivat lääkkeet tosi hyvin ja olin tosiaan parin viikon päästä jo ihan tolpillani ja pystyin tekemään ne isot päätökset, joiden lykkääminen oli ollut masennukseni tärkeä syy.
kun en vaan uskaltunut mennä töihin. Ahisti niin paljon että itkin vaan, kun ajattelinkin töissä olemista. Työpäivästä saattoi mennä parikin tuntia itkemiseen, kun en vaan jaksanut ja työnteko jopa pelotti.
Minulla on hoitoalalla juuri sellainen työkaveri, jota hoidatetaan töissä.
Eli kirjoitetaan vain pari viikkoa saikkua ja sitten töihin. Kun se on masentuneelle niin hyvää terapiaa.
Ei työ ole jumalauta kelleen terapia vaan työtä tehdään työnantajalle ja saadaan siitä palkka. Se on toisten selkänahasta pois kun ei tiedä, tuleeko työkaveri töihin ens viikolla ja saadaan jatkaa jotain projektia vai kaatuuko taas kaikki muiden niskaan.
Kun hän viimein tulee, hän ei oikein jaksais täyspainoisesti tehdä töitä ja se taas kaatuu meidän niskaan. Valittaa ei uskalla, koska se on työpaikkakiusaamista.
Joten me muut teemme sen sairaankin työt kun hän tulee hoidattamaan mielenterveyttään töihin.
painostetaan töihin.
Se ei todellakaan paranna kenenkään henkistä tilaa kun tuntee olevansa joukon petturi ja muiden hommien esteenä.
Vierailija:
Joten me muut teemme sen sairaankin työt kun hän tulee hoidattamaan mielenterveyttään töihin.
kyseinen ihminen syyttää, että häntä työpaikkakiusataan. Mitäs siinä sitten teet muuta kuin hänen työt.
mutta kyllä vaikeassa masennuksessa tarvitsee pitkän sairasloman. Silloin on työkyvytön täysin!