Huhuu elomasut!!!
Minua ei ole kuulunut täällä kun olen sen verta tyhmä tämän uuden sivuston kanssa:)täällä ei näköjään otsikot säily vai??olen etsiskellyt meijän elokuisten keskusteluja mutta tuloksetta:(
Mutta kerronpa kuulumiset kummiskin:DEli rv 26 keskiviikkona vaihtuukin 27<3aika menee nopeasti!!tuntuu että on vaikka ja kuinka paljon puuhaa ennen lapsen syntymistä:)Olimme siinä 4 d ultrassa,että oli magee kokemus!!siellä se söpöläinen tyytyväisenä tömisteli<3saatiin jopa arvio paino (syntymä paino)olisi n.3,5kg-4kg!!Nyt jo on kuulema pulskempi ja pidempi viikoihin nähden,joten voi kuulema olla että syntyy aikasemmin..mutta niin ne esikoisestakin sanoi ja yliaikaa mentiin:D
Oireita ei kummosia ole ollut.Selkä on niin kipee että panacodia otan yöksi,ja turvotusta on.Syön myös rautaa tupla määrän kun hemppa laski vaikka söin normaalin määrän eli kerran päivässä rautaa,perjantaina on neuvola lääkäri niin nähdään onko rauta auttanut..mutta nyt syömään!
Kommentit (2)
Kyselit tuossa joku päivä sitten siitä sokerirasituksesta. En täällä ihan joka päivä käy niin väliin ehtii tulla kilometrikaupalla viestejä, mutta vastaan kuitenkin, jotta kyllähän minä kävin rasituksessa viikolla 26. Sama juttu oli mulla esikoista odottaessa, joten tuttua kauraa tämä jo on. Mulla on sukurasitteena isällä kakkostyypin diabetes ja nämä raskauden aikaiset "diabetekset" takaavat melkein varman aikuisiän diabeteksen mullekin tulevaisuudessa. Jeah...
Tai ei tätä nyt vielä voi diabetekseksi kutsua, mutta vaatii tarkempaa seurantaa ja omaa mittailua. Rasituksessa mitattiin ensin paastoverensokeri 12 tunnin syömättömyyden jälkeen ja sitten join pienen pullollisen kokakolaa muistuttavaa litkua. Siitä tunnin ja kahden kuluttua otettiin vielä verinäytteet. Niin tuo paastoarvo oli minulla 5,2 kun saisi olla 5,1. Muut arvot olivat hyviä. Kotimittauksessa on ollut arvot ihan kohdallaan.
Vauvan koko arvioidaan vielä uudestaan rv:lla 38. esikoistakin mittailtiin loppuraskaudessa ja arvioitiin vähän isommaksi kuin olikaan, että en ole kauhean huolissani. Mutta täytyy kuitenkin koittaa pitää ruokavalio järkevänä ja herkut minimissä. Vaikeaa, kun tulee kesä ja jäätelökioskit...
Esikoisen kaatumisessa selvittiin säikähdyksellä. Hampaat on tiukasti paikoillaan ja huulikin on jo parantunut aika hyvin.
Onnea teille parisuhteeseen, hyvä että olette saaneet puhuttua asiat. Olet kyllä aikamimmi kun jaksat noin...
Minä oisin häkävarottimen kanssa jo ihan hysteerinen, mutta olenkin tällainen kaupunki-ihminen, enkä paljoa ole puilla lämmitellyt, mutta onnea siihenkin projektiin. Ja toivottavasti saat myös nukutuksi...
Matuz 29+1
Taas vaihteeksi taas sivustot tökkii.. suhteellisen rasittavaa..
Tänne ei juuri uutta auringon alla.. Nyt iltaa kohti supistukset kaikonneet ja muutenkin ihan hyvä olo.
Parvotuloksia päivällä soitin ja eihän ne vieläkään ole tulleet!!! Sitten terkka lämmitti mun sielua, kun kyselin tuosta haavanalueen kipuilusta, että kyllähän 3:n odottaja osaa itse arvioida mikä on normaalia ja mikä ei. Hitto ammatilaisiako tässä ollaan ja ehkä minä en olisi soitellut ja kysellyt sitä häneltä, jos olisin tiennyt että onko aihetta huoleen. Onneksi sitten kuitenkin lääkäriystäväni osasi vastata minun "tyhmiin" kysymyksiin minua tyydyttävällä tavalla.
Saikku jatkuu vielä keskiviikon ja sitten torstaina lääkäri ja uusi tilanne arvio, toivoisin kovasti pääseväni töitä jatkamaan, mutta toisaalta supisteluja oli taas viikonloppuna, mutta stressitaso oli kyllä avaruudessa viikonloppuna. Saatiin onneksi miehen kanssa selvitettyä asiat, ilman sen suurempaa haloota.
Mutta nyt vielä vähän iltapalaa ja jos vaikka saisi unenpäästä kiinni ajallaan. Eilen ajattelin että ihanaa, jos vaikka nyt kun asiat on selvinneet saisi nukuttua, nukahdin kyllä ok, mutta puoli yksi alkoi palohälytin huutaa (häkävaroitin) oli jostain ilman virrasta tupsauttanut häkää vähän sisälle, kun uunia illalla lämmitettiin, mutta hälytin vaikeni kun sen kävi nollaamassa (ja samalla tarkistettiin ettei mitään uunissa näy). Se teki saman muutama kuukausi sitten, silloin kävi palokunta tarkastamassa, kun en uskaltanut rueta ennen nukkumaan. Katsokaa vaan että myö kuollaan koko sakki häkämyrkytykseen ku ei uskota kohta varoitinta. Tai sitten se on vaan tosi herkkä. Täytynee ostaa uusi hälytin heti miten, niin ei tartte miettiä!!
mutta siis iltapalaa...
-E- 25+