Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi säästettyä työttömänä australian lentoliippuun?

Vierailija
18.04.2026 |

Olisi pakko päästä sinne

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules vaikka pääset sinne Australiaan asti lentokentälle niin viimeistään sinut työtön käännytään terminaalissa takaisin kun selviä että olet persaukinen työtön jolla ei ole rahaa...... 

Ne tutkii siellä lentokentällä onko sinulla oleakeluusi rahaa ja kun selviää että olet työtön niin ne ajattelee että tuut laittomana muuttajana

Onhan mulla rahaa jos säästän lippuun

Sinulla pitää olla myös tuhansia euroja, tai siis paikallista valuuttaa, käyttörahaa.

Vierailija
62/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules vaikka pääset sinne Australiaan asti lentokentälle niin viimeistään sinut työtön käännytään terminaalissa takaisin kun selviä että olet persaukinen työtön jolla ei ole rahaa...... 

Ne tutkii siellä lentokentällä onko sinulla oleakeluusi rahaa ja kun selviää että olet työtön niin ne ajattelee että tuut laittomana muuttajana

Ai jos esim asuu sukulainen ausseissa??

Kannattaa katsoa telkasta " Austraalian rajalla" opeutsohjelmaksi. Siinä näytetään, kuka pääsee, kenet käännytetään ja mistä syystä.

Ja reput täyteen lihoja ynnä muuta kiellettyä ja sitten jankutat tullissa, miten et muka tiennyt asiasta ja saat maksettavaksesi suuren sakon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt työttömänä 8000 euroa 4 vuodessa. Pystyn säästää 200 euroa kk. Vuokra on pieni onneksi 350 euroa.

Vierailija
64/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Super vinkki vielä APlle ja muille Aussilaan matkaaville: itse pakkaan aina matkalaukkuun suklaata ja karkkia. Maahantulokorttiin rastinruutuun että on syötävää  mukana ja viereen kirjoitus chocolate and candy. Nyt tulli ajattelee että tämä henkilö kertoo totuuden eikä piilottele mitään, eli heidän ei edes tarvitse arvailla josko siellä laukussa olisi jotain muuta vielä koska rasti ruudussa ja tieto siitä mitä syötävä on kertoo että syötävää on laukussa mutta se on hyväksyttävää tuotavaa eikä tarvitse sen enempää asiaa tutkia. Kukaa täysjärkinen tuskin muuten rastittaisi että on ruokaa mukana jos yrittäisi tuoda jotain laitonta😂 Ovat joskus vielä suullisesti varmentaneet että sulla on suklaata ja karkkia laukussa ja olen sanonut että on, tämän jälkeen laukku on laitettu läpivalaisuun (kaikki laukut laitetaan) ja kaikki aina mennyt tullissa nopeasti ja hyvin. T.useita kertoja Ausseissa käynyt

Juu, ehdottomasti kannattaa rastia että on syötävää, jos sitä on. Minullakin on ollut, ja juuri tuollaiset valmiiksi tehtaassa pakatut makeiset ja kuivat naksut ja keksit on saanut tuoda. Se tarkastus on yleensä ollut nopea. 

Rahoista on kysytty myös, ja on riittänyt kun olen sanonut että minulla on luottokortti ja joku pari-kolme sataa euroa. Ei sitä käteistä nyt sentään tarvitse olla tuhansia dollareita, enkä ole muutenkaan etukäteen koskaan vaihtanut aussirahaa, koska saahan sitä sieltä automaatista. 

Vierailija
65/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla pitää olla myös tuhansia euroja, tai siis paikallista valuuttaa, käyttörahaa.

Eikä tarvitse olla tuhansia euroja sentään käyttörahaa. Jos on työttömänä, niin työtönhän saa matkustaa, kunhan hakee töitä aktiivisesti. Töitä voi tosiaan hakea ulkomailtakin netin kautta. Työttömyyskorvausta ei menetä matkan ajaksi. Maahantuloviranomaisia kiinnostaa vain, että sinulla on tarpeeksi rahaa, jotta voit maksaa oleskelusi siellä loman aikana, etkä ole menossa esimerkiksi pimeisiin töihin. 

Vierailija
66/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse olla tuhansia euroja sentään käyttörahaa. Jos on työttömänä, niin työtönhän saa matkustaa, kunhan hakee töitä aktiivisesti. Töitä voi tosiaan hakea ulkomailtakin netin kautta. Työttömyyskorvausta ei menetä matkan ajaksi. Maahantuloviranomaisia kiinnostaa vain, että sinulla on tarpeeksi rahaa, jotta voit maksaa oleskelusi siellä loman aikana, etkä ole menossa esimerkiksi pimeisiin töihin. 

Mutta ausseihin ei ole syytä ottaa mitään cv:n tapaistakaan mukaan tai jotain promokuvia strippiuralle tms. Eivät päästä maahan jos epäilevät sun tulevan töihin SINNE.

Vierailija
67/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meno-paluulippu ja lomaksi tarvitsemat käteisvarat 3 viikolle on ehkäpä noin 3000-4000€. Jokainen säästetty euro on lähemmäs tuon reissun toteutumiseen. Paras jos käteistä ja sitten luottokortti jolla voi myös maksaa.  Hotelli pitää olla etukäteen varattuna. 
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä.  Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.  

Tuollaiselle 3 viikon lomalle riittää noin 2000 Australian dollaria, joka on 1200 euroa. Tuo ei sisällä majoitusta, mutta jos asuu sukulaisen luona, voi sanoa että majoittuu sukulaisen luona. Ei sinne ole virallista päiväbudjettia olemassa, paljonko rahaa pitää olla, mutta yleensä budjettimatkailijalla riittää noin 100 - 150 aussidollaria ja keskitason tai luksuselämäntyylillä kuluu noin 250 - 400 aussidollaria päivässä. Tuosta voi laskea. Minulta on ainakin kysytty, mitä olen aikonut tehdä Australiassa. Varmaan ovat siitä arvioineet paljonko rahaa pitäisi olla. Kannattaa hommata myös luottokortti, niin ei tarvitse käteistä niin paljon. 

Vierailija
68/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ausseihin ei ole syytä ottaa mitään cv:n tapaistakaan mukaan tai jotain promokuvia strippiuralle tms. Eivät päästä maahan jos epäilevät sun tulevan töihin SINNE.

Tuo on aivan totta. Working holiday on kyllä myös mahdollinen, mutta se on eri asia kuin turistiviisumi. 

Vierailija
69/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin, niin ongelma on nopeasti hoidettu alta pois.

Vierailija
70/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä käyvällä ei vain yleensä ole aikaa matkustaa pitkälle reissulle Australiaan. Kestää vuoden ainakin ennen kuin saa edes 4 viikkoa lomaa. 

Vierailija
71/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kannattaa katsoa Australian rajalla -ohjelmaa.

Vierailija
72/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihan tavallisella turistivisalla menee, ei kukaan tutki mitään. Eri asia vasta sit kun tulee maahan pitemmäksi aikaa

Vierailija
73/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita itse ruokaa. Myy tavarat joita et tarvitse pois. Tee ostoslista kauppaan ja noudata sitä. Budjetoi elämäsi ja säästä joka kk 100 euroa.

Aloita ROI säästöhaaste, sen tarkoituksena on säästää 1000 euroa.

Vierailija
74/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä käyvällä ei vain yleensä ole aikaa matkustaa pitkälle reissulle Australiaan. Kestää vuoden ainakin ennen kuin saa edes 4 viikkoa lomaa. 

Aina voi ottaa loparit. Ei työnteko ole mikään elämäntapa vaan tapa rahoittaa asioita.

Vierailija
75/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita itse ruokaa. Myy tavarat joita et tarvitse pois. Tee ostoslista kauppaan ja noudata sitä. Budjetoi elämäsi ja säästä joka kk 100 euroa.

Aloita ROI säästöhaaste, sen tarkoituksena on säästää 1000 euroa.

Mikä on ROI säästöhaaste?

Vierailija
76/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos esim asuu sukulainen ausseissa??

Sitä suurempi riski, että jäisi sinne luvatta töihin.

Vierailija
77/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoistahan se riippuu. Jos ei ole menoja, niin alle vuodessa.

🙃

Vierailija
78/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera saa säästettyä rahaa. Poimit ahkerasti mustikoita ja puolukoita . Niistä saat verottomana rahaa. Ei Luoja laiskoja elätä.

Vierailija
79/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mulla asuu siellä tuttu ja olisi kiva päästä sinne

Sukulainen vai tuttu kun tuntuu vaihtuvan joka viestissä. Kannattaisi myös ymmärtää ettei tuttusi päätä maahantulosta vaan viranomaiset. Voivat myös tarkastaa onko tällä varaa elättää ja majoittaa sinua. Onko takana huumetuomioita tai väkivalta ja lusittujakin, silloin pääsee yleensä suoraan paluulennolle.

Vierailija
80/81 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lento Melbourneen maksa ,kuin 1000e. Oi ,kun olen iloinen ,kun menet sinne. Toivottavasti kaikki suomalaiset lusmut häipyy ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan