Miten saisi säästettyä työttömänä australian lentoliippuun?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules vaikka pääset sinne Australiaan asti lentokentälle niin viimeistään sinut työtön käännytään terminaalissa takaisin kun selviä että olet persaukinen työtön jolla ei ole rahaa......
Ne tutkii siellä lentokentällä onko sinulla oleakeluusi rahaa ja kun selviää että olet työtön niin ne ajattelee että tuut laittomana muuttajana
Onhan mulla rahaa jos säästän lippuun
Oleskelu maassa vaatii suuremmat säästöt kuin jo ostettu menolippu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules vaikka pääset sinne Australiaan asti lentokentälle niin viimeistään sinut työtön käännytään terminaalissa takaisin kun selviä että olet persaukinen työtön jolla ei ole rahaa......
Ne tutkii siellä lentokentällä onko sinulla oleakeluusi rahaa ja kun selviää että olet työtön niin ne ajattelee että tuut laittomana muuttajana
minun sukulainen sanoi, että tarvitsen vain lentolippurahan.
Vinkki vinkki...
Ota velkaa ja sijoita Nokian osakkeeseen..se on nyt kovassa nousussa..
Muullakaan ei ollut 4 kk sitten yhtään rahaa mutta nyt on 5000 euroa ja ihan sillä että sijoitin Nokiaan ja ostin Nokian osaketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sukulaisesi somali
Muutat telttaan ja syöt roskiksesta, jää rahaa säästöön ja pääset syksyllä Australiaan, toki käännyttävät kentältä takaisin jos ei rahaa tarpeeksi ja paluulippua
Loppukesästä marjamettään jos mahdollista, siellä on rahaa pitkin mättäitä.
Ihan ensimmäisenä hoidat koronarokotukset kuntoon. Jokainen tehostepiikki on oltava.
Varaudu siihen, että joudut Australian tullin tosi-tv ohjelmaan matkailijaksi tekeytyvänä pimeänä seksityöntekijänä.
Meno-paluulippu ja lomaksi tarvitsemat käteisvarat 3 viikolle on ehkäpä noin 3000-4000€. Jokainen säästetty euro on lähemmäs tuon reissun toteutumiseen. Paras jos käteistä ja sitten luottokortti jolla voi myös maksaa. Hotelli pitää olla etukäteen varattuna.
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä. Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meno-paluulippu ja lomaksi tarvitsemat käteisvarat 3 viikolle on ehkäpä noin 3000-4000€. Jokainen säästetty euro on lähemmäs tuon reissun toteutumiseen. Paras jos käteistä ja sitten luottokortti jolla voi myös maksaa. Hotelli pitää olla etukäteen varattuna.
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä. Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.
Tarvitsenko tosiaan myös käteisvarat jos sukulaine kutsunut minut? Ja maksaa ruuat yms?
Jos ostat meno-paluu lipun.ja sulla on vaikka pariks viikoks 2000e rahaa, niin eiköhän turismireissu ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Mulla asuu siellä tuttu ja olisi kiva päästä sinne
Pakko ei ole kiva sanan synonyymi...Pakko on ihan eri asia!
Matkusta venäjän läpi junalla, sitten olet jo puolivälissä. Aasiassa on edullisempi matkustaa. Loppumatka laivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sukulaisesi somali
Ei ku Aboriginaali...
Australiaan matkustavien suomalaisten on täytettävä tietyt maahantuloehdot, ja maahantuloviranomaiset voivat vaatia todisteita riittävistä varoista. Tässä keskeiset ehdot ja rahasuositukset:
Maahantulon ehdot ja varojen määrä
Viisumi: Suomalaiset tarvitsevat viisumin (esim. eVisitor-viisumi 651), joka on yleensä maksuton ja haetaan netistä ennen matkaa.
Varojen todistaminen:Maahantuloviranomaiset (Australian Border Force) voivat vaatia todisteita siitä, että sinulla on riittävästi rahaa oleskeluasi varten (esim. tiliote tai luottokortti).
Rahan määrä: Erityistä tarkkaa "minimisummaa" per päivä ei ole laissa määritelty kaikille viisumeille, mutta Working Holiday -viisumilla matkustavalta vaaditaan yleensä todiste vähintään 5 000 AUD (n. 3000–3100 EUR) säästöistä, lisäksi varat paluulippuun.
Turistina: Normaalilla turistivierailulla on suositeltavaa pystyä osoittamaan, että varat riittävät majoitukseen ja elämiseen (esim. luottokortti tai riittävä käyttötili).
Muut maahantulovaatimukset
Passi: Passin on oltava voimassa vähintään kuusi kuukautta maahantulosta.
Paluulippu: Sinulla on oltava varattu paluulippu tai jatkolippu pois Australiasta.
Ei Austarliaan pääse pelkällä lipulla. Pitää olla rahaa elättää itsensä siellä Minuakin kuulusteltiin pitkään koska oli vain 2000 australian dollaria mukana ja lopulta pääsin maahan vain sen takia että oli hotelli varattuna ja lentolippu pois sieltä. Ovat todella tarkkoja miten pärjäät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Austarliaan pääse pelkällä lipulla. Pitää olla rahaa elättää itsensä siellä Minuakin kuulusteltiin pitkään koska oli vain 2000 australian dollaria mukana ja lopulta pääsin maahan vain sen takia että oli hotelli varattuna ja lentolippu pois sieltä. Ovat todella tarkkoja miten pärjäät siellä.
En tarvitse hotellia, on sukulainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä. Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.Tarvitsenko tosiaan myös käteisvarat jos sukulaine kutsunut minut? Ja maksaa ruuat yms?
Kyllä, helpottaa asiaa todella paljon. Muuten sun sukulainen voi joutua tulemaan todistelemaan että joo kyllä tulen maksamaan sun kaikki menot jne jne. Tässä vaiheessa kun jäät tulliin syyniin niin sitten sun tausta tutkitaan todella tarkasti ja sieltä voi löytyä jotain mikä sitten tekee sen että et pääsisi maahan, esim juuri tuo työttömyys. Pelaa varman päälle ja lainaa sun sukulaiselta noi rahat ja anna ne niille takaisin sitten kun olet päässyt maahan. Lisäksi sulla pitää olla matkavakuutus kunnossa, viisumi ja ehkä nykyisin joku rokotustodistus. Lisäksi mä en vetäisi mitään sukulaisia tähän hommaan mukaan vaan varaisin 3 yötä hotelliin/hostelliin ja kertoisin rajalla että olet sen jälkeen vaihtamassa kaupunkia tai ostamassa jonkun reissupaketin mikäli olet selviytynyt jetlagista ja jos et niin hankit lisää aikaa hotellissa/hostellissa kunnes jetlag on ohi. Kun on perus matkailija niin pääsee helpommalla. Kukaan ei kysele sulta mitään kun olet maahan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä hoidat koronarokotukset kuntoon. Jokainen tehostepiikki on oltava.
Ym. rokotuksia! Katso netistä, lista on pitkä. Muista myös passi, että on voimassa....
No miksi sitten kyselet tyhmiä.