Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi säästettyä työttömänä australian lentoliippuun?

Vierailija
18.04.2026 |

Olisi pakko päästä sinne

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta vähemmän kuin saat tuloa...

Vierailija
42/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Austarliaan pääse pelkällä lipulla. Pitää olla rahaa elättää itsensä siellä Minuakin kuulusteltiin pitkään koska oli vain 2000 australian dollaria mukana ja lopulta pääsin maahan vain sen takia että oli hotelli varattuna ja lentolippu pois sieltä. Ovat todella tarkkoja miten pärjäät siellä.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kuten aina, pitää olla runsaasti rahavaroja niin ei ole ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meno-paluulippu ja lomaksi tarvitsemat käteisvarat 3 viikolle on ehkäpä noin 3000-4000€. Jokainen säästetty euro on lähemmäs tuon reissun toteutumiseen. Paras jos käteistä ja sitten luottokortti jolla voi myös maksaa.  Hotelli pitää olla etukäteen varattuna. 
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä.  Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.  

Tarvitsenko tosiaan myös käteisvarat jos sukulaine kutsunut minut? Ja maksaa ruuat yms?

Ei kai ny kukaan fiksu mee loisimaan toisten nurkkiin...sukulainen maksaa, pakko päästä...viiraako vintissä?

Vierailija
44/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meno-paluulippu ja lomaksi tarvitsemat käteisvarat 3 viikolle on ehkäpä noin 3000-4000€. Jokainen säästetty euro on lähemmäs tuon reissun toteutumiseen. Paras jos käteistä ja sitten luottokortti jolla voi myös maksaa.  Hotelli pitää olla etukäteen varattuna. 
En ymmärrä mitä muut huutelee ettei työtön pääse maahan, olen siellä pari kertaa työttömänä käynyt eikä kukaan kysellyt että olenko töissä ja missä.  Ansiosidonnaisella oli mukava viettää pitkää lomaa Aussilassa. Niitä kiinnosti eniten onko mulla jotain ruokia kasseissa kun sinne ei saa oikein mitään ruokia mukanaan viedä. Suomen passilla on hyvä laatusuhde Australiassa ja tietävät ettei suomalaiset jää maahan turhaan heilumaan.  

Tarvitsenko tosiaan myös käteisvarat jos sukulaine kutsunut minut? Ja maksaa ruuat yms?

Ei kai ny kukaan fiksu mee loisimaan toisten nurkkiin...sukulainen maksaa, pakko päästä...viiraako vintissä?

Olet vain kade kun sain kutsun!

Vierailija
45/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules vaikka pääset sinne Australiaan asti lentokentälle niin viimeistään sinut työtön käännytään terminaalissa takaisin kun selviä että olet persaukinen työtön jolla ei ole rahaa...... 

Ne tutkii siellä lentokentällä onko sinulla oleakeluusi rahaa ja kun selviää että olet työtön niin ne ajattelee että tuut laittomana muuttajana

Onhan mulla rahaa jos säästän lippuun

Oleskelu maassa vaatii suuremmat säästöt kuin jo ostettu menolippu 

minun sukulainen sanoi, että tarvitsen vain lentolippurahan.

Et viisumiakaan ? Rajalta ei pääse eteenpäin jos ei tarpeeksi rahaa ja paluulippua. 

Vierailija
46/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiaan jos menee niin pitää olla rahaa aika reilusti ennen kuin ottavat maahan ja myös paluulippu maksettuna. Voi olla että työttömiä matkustajia eivät ota maahan ollenkaan jos herää epäily että saattaisit tehdä työtä siellä. 

Vierailija
47/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä hoidat koronarokotukset kuntoon. Jokainen tehostepiikki on oltava.

Ym. rokotuksia! Katso netistä, lista on pitkä. Muista myös passi, että on voimassa....

Lisäksi viisumi ja muista ottaa resepteistä kopiot jos on lääkärin määräämiä. Jos niitä ei oo niin sitten istut tutkinnassa jossain sellissä ken ties monta päivää...

Vierailija
48/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun vinkit ..ole katsonut sitä Australian rajalla TV ohjelmaa. 

.tyhjää kännykkä ennenkuin meet pussiin ..ne tutkii sun kännykät 

Lainaa käteistä edes lentokentälle saakka ..ne tutkii että sulla on oleskeluun rahaa.

Älä ota epämääräistä tavaraa mukaan..

Kirottaudu opiskelijaksi suomessa ennen matkaa vaikka joku Huuhaa laitos ja tee sosiaalinen profiili faceen jossa sun opiskelija status..

Älä ota liikaa tavaraa  mukaan ja pakkaa siististi ettei joudu tulliin.

Vierailija
49/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australiaan jos menee niin pitää olla rahaa aika reilusti ennen kuin ottavat maahan ja myös paluulippu maksettuna. Voi olla että työttömiä matkustajia eivät ota maahan ollenkaan jos herää epäily että saattaisit tehdä työtä siellä. 

Jos tulliin jää syyniin niin sitten pitää ruveta todistelemaan että on joku syy palata Suomeen, työpaikka, koulu, perhe, oma asunto jne mitä ei oikein voi jättää taakseen ja jäädä heilumaan Aussilaan. Parempi pelata varman päälle ja tehdä kaikkensa ettei jää tähän syyniin. Siihen jää yleensä köyhistä maista tulevat henkilöt joilla ei ole tarpeeksi rahaa lomailuun ja ilman paluulippua ja sitten jotain epämääräisiä selityksiä että joku tuttu tai onlinedeitti tulee maksamaan heidän elämisensä jne kaikki kuulostaa juuri siltä että heppu on jättämässä elämänsä omassa maassaan taakseensa ja tullut Aussilaan paremman elämän perässä. Katselin aikoinaan silmätarkkana Aussilan rajalla ohjelmaa eikä siinä muistaakseni kertaakaan ollut pohjoismaalaisia jotka olisi tulliin jääneet. USA/Kanada/UK akselilta tulleilla oli joku rikosrekisteri usein. Köyhistä maista yrittivät tulla töihin Aussilaan. 

Vierailija
50/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet lipulla, kun persauksia ei päästetä maahan?

miten niin ei päästetä jos asuu tuttu siellä?

Jos sulla ei ole myös paluulippua ja rahaa elättää itsesti oleskelun ajan, lupaako tuttusi viranomaisille kustantaa kaiken? Siellä on vähän tarkempaa toi maahan pääsy kuin täällä meillä, johon kuka vaan voi tulla kela elätiksi.

Vierailija
51/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi säästää muutama tuhat euroa myös matkakassaan. Vaikka saisi lennot ja viisumin, lopullinen päätös maahan päädystä tehdään vasta rajalla. 

Ehkä Tallinnan risteily, tai päivä Tukholmassa, olisi APlle tässä kohtaa realistisin. 

Vierailija
52/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet lipulla, kun persauksia ei päästetä maahan?

miten niin ei päästetä jos asuu tuttu siellä?

Sun pitää rajavartijoille pystyä osoittamaan, että sulla on myös varaa olla ja elää siellä maassa. Käteisellä, luottokorttien olemassaololla, tilivaroilla yms

"Asun kaverin luona ja kaveri maksaa kaiken"- ei sitten ole kovin uskottava selitys.

Onko tuo sääntö vain ausseissa?Olen matkustanut kaukomaille aiemmin eikä kysytty varoja

Joo ei esim Intia tai Thaimaa kysy länsituristeilta varallisuutta, mutta aussit on ihan eri asia. 

Vierailija
53/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse. Ei niitä rahoja tarvitse näyttää. Sanot olevasi turisti ja menet ystävän luokse siihen ja siihen osoitteeseen ja palaat kotiin paluulipun mukaisena päivänä.

Vierailija
54/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se tietenkään siitä työttömyydestä ole kiinni, vaan varallisuudesta. 

Vuosi pari sitten tullessani lähi-idästä Suomeen näin passintarkastusjonossa, miten tullivirkailija jäi katsomaan jonkun ehkä Azerbaidžan-suunnalta tulevan miehen käteisvaroja ja luottokortteja. Mies joutui kolmannen asteen kuulusteluun siitä, miten meinaa rahoittaa oleskelunsa Suomessa. Ei valitettavasti nähnyt, pääsikö maahan vai ei. 

Vierailija
55/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse. Ei niitä rahoja tarvitse näyttää. Sanot olevasi turisti ja menet ystävän luokse siihen ja siihen osoitteeseen ja palaat kotiin paluulipun mukaisena päivänä.

Tähän suunnitelmaan ei oikeasti kannata luottaa. Jos rajalla kysytään varallisuudesta ja majoituksesta, ja jos vastaus on tasoa "olen kaverin luona, joka maksaa kaiken", eikä ole näyttää luottokortteja/käteistä/tiliä, on kyllä ihan realistinen riski, ettei pääse maahan. 

Vierailija
56/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa salamatkustaa yksityisveneellä Indonesiasta tai Papua-Uusi-Guineasta Australiaan yöaikaan asumattomalle rannikolle, josta sukulaisesi hakee sinut.

Vierailija
57/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko syntyä ja pakko kuolla, muu on vapaaehtoista.

Vierailija
58/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super vinkki vielä APlle ja muille Aussilaan matkaaville: itse pakkaan aina matkalaukkuun suklaata ja karkkia. Maahantulokorttiin rastinruutuun että on syötävää  mukana ja viereen kirjoitus chocolate and candy. Nyt tulli ajattelee että tämä henkilö kertoo totuuden eikä piilottele mitään, eli heidän ei edes tarvitse arvailla josko siellä laukussa olisi jotain muuta vielä koska rasti ruudussa ja tieto siitä mitä syötävä on kertoo että syötävää on laukussa mutta se on hyväksyttävää tuotavaa eikä tarvitse sen enempää asiaa tutkia. Kukaa täysjärkinen tuskin muuten rastittaisi että on ruokaa mukana jos yrittäisi tuoda jotain laitonta😂 Ovat joskus vielä suullisesti varmentaneet että sulla on suklaata ja karkkia laukussa ja olen sanonut että on, tämän jälkeen laukku on laitettu läpivalaisuun (kaikki laukut laitetaan) ja kaikki aina mennyt tullissa nopeasti ja hyvin. T.useita kertoja Ausseissa käynyt

Vierailija
59/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mulla asuu siellä tuttu ja olisi kiva päästä sinne

Tässäpä syy rahaongelmiisi. Et osaa nähdä metsää puilta. Saisit säästettyä siten, että ensisijassa koittaisit löytää itsellesi minkä tahansa työn ja sitten ihan jokaisen sentin laitat visusti säästöön ja ehkä sijoitettavaksi. Aikaa menee pari vuotta, mutta saisit säästettyä matkaa varten ja myös oma tuleaisuutesi olisi parempi (mahdollistaisi tulevatkin reissut). 

Vierailija
60/62 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde uimaan Euroopan rannikkoa pitkin ja Afrikan kärjessä käänny itään. Siitä jatkat sitten kunnes Australia tulee vastaan.

Työtön ehkä saisi hankittua jopa soutuvenheen matkantekoa helpottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan