Järkyttävät painajaiset lasteni joutumisesta onnettomuuksiin sillon kun ovat isällään hoidossa. :(
Olen eron jälkeen alkanut näkemään unta siitä että jompi kumpi lapsistani hukkuu kesällä ex-mieheni huolimattomuuden takia. Miten näihin uniin tulisi reagoida, minulla on ollut kyky nähdä ns. enneunia, mutta yleensä ne eivät ole suoralta kädeltä toteutuneet.
N. kuukaus sitten näin unta että toinen pienistä lapsistani tippui kesällä laiturilta ja hukkui, lasta ei löydetty koskaan(lapset olivat siinä unessa isänsä hoidossa). Viime yönä näin taas unta että toinen poikani tippui laiturilta ja ex-mieheni ei tehnyt asialle mitään, katsoi vaan pienen poikani hukkumista. Uni oli todella ahdistava.
Muutama kuukaus sitten näin unta siitä että ex-mieheni talo paloi ja pienet lapseni yrittivät hädissään päästä talosta ulos, mutta eivät saaneet ulko-ovea auki ja kuolivat eteiseen. Itku tulee vieläkin kun mietin unia, ne on kauheita ja se tunne ja tuska niissä unissa on niin todellinen.
Ex-mies on hyvä isä, mutta tiedän että tietyissä asioissa on hieman huolimaton.. :/
Kommentit (11)
Näen etukäteen lasteni sairastumiset ja pienet onnettomuudet.. Enneunet eivät toimi niin että juuri se mitä " näkee" niin toteutuu, yleensä se on vaan varoitus jostain. En vaan ihan pääse jyvälle siitä mikä näin järkyttävien unien varoitus minulle on? Ap
onnettomuuksista silloin kun ovat isällään tai päivän parin päästä pitäisi sinne lähteä.
Itsekin olen miettinnyt (ja pelännyt) mistä tuo johtuu mutta tuo edellä mainitti :" et luota tarpeeksi lasten isään hoitajana" pitääkin varmasti kohdallani paikkansa ja unet kuvastavat sitä!!
Lapsilleni on sattunut kaikenlaisia pieniä onnettomuuksia isänsä valvonnassa (tai valvonnan/harkintakyvyn puuttuessa) enkä todellakaan pysty luottamaan siihen, että lapset ovat täysin turvassa ollessaan isänsä kanssa.
Mies on huolimaton ja on aika suurpiirteinen asioiden suhteen muutenkin. Luottaa siihen että esim. 3vuotias osaa jo varoa tiettyjä asioita ja pärjää omakotitalon pihalla yksin vaikka tie on vieressä, tosin rauhallinen tie.. Itse olen asioista ihan erimieltä. Ikinä en jättäisi 3v. yksin yhtään mihinkään ja varsinkin kun tiedän miten vilkas lapsemme on ja lapsen harkintakyky ei ole vielä sitä luokkaa että se osaisi katsoa tuleeko autoja jos pallo vierii tielle. Olen asiasta miehelle sanonut, mutta hän vaan sanoo että hän hoitaa lapset tavallaan. :((
Isossa omakotitalossa ei ole palovaroittimia(otti ne pois eromme jälkeen kun kuulema piipittelevät jatkuvasti) ja asunnossa on sauna lämmin, takka ja hella lämmin joka päivä ja mieheni on joskus unohtanut sähköhellan päälle kun ruokaa on laitellut.. Ja tätä tapahtui aika useinkin kun yhdessä olimme. Palohälyttimet olen hänelle ostanut ja yrittänyt vedota siihen että pistäisi ne kattoon turvallisuuden takia, mutta hän luottaa siihen että koira kyllä herättää jos jossain palaa.
Kun exä menee lapsien kanssa esim. kauppaan lapset saavat juosta parkkipaikalla mielinmäärin ja exä vaan sanoo että kyllä ne osaa autoja väistää.. Rannalla kun ovat niin hän saattaa jättää 3vuotiaan siksi aikaa yksin kahlailee kun käy vaikka itse vaihtamassa uima-puvun kopissa. Yksi kesä lapsi olikin rähmällään vedessä ja se jouduttiin sieltä " pelastamaan" .
Mua pelottaa ja en tiedä miten kovasti mulla on lupa asioihin puuttua. Olemme tapelleet ja keskustelleet ja olen sanonut hyvällä ja pahalla, mutta mikään ei auta. Hän vaan ilmoittaa ettei asiat minulle enää kuulu. Eikä helpota yhtään nämä unet kyllä asiaa, tiedän että unissani on joku varoitus mutta kun tietäis nyt sen mitä tulee tapahtumaan ja voinko sen jotankin estää!!
Ellei tule, mene itse ja kerro huolesi. Sieltä auttavat eteenpäin. Vanhemman velvollisuus on huolehtia lapsistaan ja sinulla on oikeus " pakottaa" miehesi pitämään lapsista huolta.
ja pitää minua vouhottajana. Vaikka tarkkaavaisuuteni ja vaistojeni vuoksi lapset ovat yhä hengissä - jos olisi isästä kiinni, olisi toinen jo kuollut vakavaan sairauteen jne. Juuri nuo kesän uimareissut pelottaa ihan hirvittävästi, koska pelkään että isän silmät ei riitä kahden pienen touhuja seuraamaan.. itselläkin on tekemistä, vaikka keskityn aina 100% lapsiin niiden kanssa itsekseni ollessani.
Olen kyllä päättänyt, että jos koskaan tulee " uhkaava tilanne" lasten ollessa isällä ja jos saan siitä tietää, niin teen kaikkeni että tapaamiset loppuvat. Luulisi, että joku oikeusaste ottaa jyrkän kannan, jos isä huolimattomuuttaan antaa lasten joutua vaaraan.
" julkisia" ja kerroin niistä mm. perheneuvolassa yhteisissä tapaamisissamme, tilanteeseen tuli parannusta.
Ex-vaimolleen isä voi kiukutella ja uhota hoitavansa lapset niin kuin hoitaa, mutta ns. ammatti-ihmisille ei useikaan voi vaan on katsottava totuutta silmiin, otettava lusikka kauniiseen käteen ja alettava rakentaa yhteistä suunta lasten hoidosta ja turvallisesta elämästä.
Ja tärkeää on, että lähtökohtana on nimenomaan lasten hyvinvointi, ei entiset riidat tai katkeruus.
En osaa sanoa mistä johtuu. Varmaan siitä, että kuten niin monilla muilla exä on huolimaton ja luottaa liikaa lasten arvioimiskykyyn....
että ex-mies pudotti lapsen jäiseen mustaan veteen, yritin sukeltaa perään, mutta en lastani löytänyt. Todella ahdistava uni...
Liittyi varmaan kohdallani siihen, että lapsi jäi isälleen asumaan, minun muuttaessa pois. En halunnut repiä lastakin mukaan omaan kurjuuteeni.
jotenkin miesten juttu??
Tosin paljon on kyllä miehiä joilla lasten hoito sujuu todella mallikkaasti...
Minuakin pelottaa ihan melkein kellä tahansa lapset ovat, jos en itse ole paikalla. Monesti on niin läheltä piti tilanteita. Erityisesti mummi, joka on aivan ihana ja ottaa lapsia mielellään luokseen suhtautuu vähän " juu me ollaan ihan varovaisia" ja kun haemme, lapset juoksentelevat tosin hiljaisella kotikadulla, mutta siis autotiellä ihan kuin mitkähän ja mummi vaan nauttii " lasten vilinästä" .
vaan kertovat siitä, ettet joissakin asioissa luota sataprosenttisesti lasten isään. Koeta miettiä, mitä asioita ne ovat ja voisiko niistä puhua isän kanssa - syyllistämättä tietenkin.