Muilla vauvaa, joka ei halua nukkua ulkona?
Meidän 6 vk ei halua nukkua ulkona. Näin on ollut alusta asti. Heräilee ja kitisee muutaman minuutin välein. Joskus harvoin nukkuu pitemmän pätkän, jos ulkona on ihan hiljaista. Siellä on niin erilaiset äänet, että häiritsevät (kai?). Sisällä äänet ei häiritse. Olen tosi väsynyt tähän, ja ruvennut nukuttamaan sisällä enimmäkseen. Tietääkö joku, onko hirveän pahasta? Pistän sisällä ohuen myssyn ja tumput ja ikkunan auki huoneeseen, jossa nukkuu. Saapahan sitten edes vähän happea. Miten muilla, onko ruvenneet nukkumaan ulkona myöhemmin? Onko jotain konsteja?
Kommentit (8)
Johan sinä kärsimätön olet... :) Täältä löytyy yksi poitsu, joka on nyt ihan kohta 6kk, eikä ole juurikaan 3kk iästä lähtien vaunuissa suostunut nukkumaan! Siksi me nukumme siis sisällä, no problem. Joskus saattaa rattaisiin torkahtaa ja autossakin tykkää nukkua, mut muuten päikkärit siis sisällä omassa pinnasängyssä. Helppoo meillä siinäkin mielessä, et melkeimpä aina nukahtaa tissille, niin siitä on helppo sinne sänkyyn se laskea.
Ulos lähdetään sit päikkäreitten jälkeen. Tulee siinä samalla mammallekin liikuntaa! :D
on ikää vasta himppu yli 2kk mut oon huomannut ettei nuku paikallaan olevissa vaunuissa kunnolla. jos liikettä kärryissä niin kyllä silloin.
toinen ulkonukkumiseen vaikuttava ongelma on se et tää nukahtaa aina vahingossa syliin/sitteriin/lattialle/sägylle/syödessä jne ja herää sit tietty pukiessa... eikä tosiaan suostu nukahtamaan jos ensin puen sen ja sit kellautan vaunuun.
oon kokeillut sitä et kävelen vaunujen kans ja sit jätän ne pihalle et jos jatkaisi uniaan mut ei,herää heti kun kärryt pysähtyy.hassua kun eihän sisälläkään sänky liiku.
ehkä sit kesällä kun ei tarvi pukea vaan voi laittaa nukahtaneen pojan vaan vaunuun ja ulos.
minunkaan esikoiseni koskaan nukkunut ulkona, enkä myöskään nukuta toistakaan lastamme ulkona, ellemme sattumalta ole ulkona silloin kun hän nukahtaa, silloin en tietenkään siirrä takaisin sisälle nukkumaan. Mutta muuten meilä nukutaan päiväunet ihan normaalisti sängyssä.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi lapset pitäisi viedä ulos nukkumaan, kyllä sitä happea saa vaikkei ulkona nukutakaan, tai vaikka ei edes ikkuna olisi auki.
Muualla maailmassa suomalaisäitejä katsotaan todella pitkään kun nukuttavat lapsia ulkona...
Nyt kolmas vauva menossa,ja kukaan ei oo ulkona nukkunu,heränneet aina kun vaunut pysähtyy=)ja nyt tätä kolmatta en ees viiti opettaa ulkona nukkumaan,kun kesällä olisin ongelmissa,kun parveke tosi kuuma ja jos ei osaisisisällä nukkua.Mä oon nukuttanu unet sisällä,ja saanu siinä samalla tehä kotihommia tai itekkin nukkua.Ulkoillaan kun poika herääpi,joka päivä käydään kyllä ulkoilemassa=)jokainen tyylillään=)
Meidän poikamme on aina nukkunut paremmat päikyt sisällä kuin ulkona ja tästä syystä koko hänen elämänsä ajan hän on nukkunut päikyt pääasiassa sisällä. Eikä mitenkään ole kärsinyt! :) Ja ulkoiluakin on saanut ja saa joka päivä. :)
Emmekä pidä mitään ikkunaa auki tai koita luoda mitään " ulkoilutunnelmaa ! :)
Joskus kyllä on nukkunut/ nukkuu ulkonakin, mutta aniharvoin.
Joskus kyllä on nukkunut/ nukkuu ulkonakin, mutta aniharvoin.
Syntyi toukokuun lopulla ja koko kesän nukkui vaan pätkäunia alun ruususen unen jälkeen. Puusk, se oli turhauttavaa!! Meillä ei kyllä nukkunu sisälläkään sen pidempään, aina sen 45min, sitten havahtui eikä osannu jatkaa unta vaikka vaunut liikkui/vauvaa hyssytteli. Meillä rupes nukkumaan kunnon unia vasta syksymmällä ku tuli viileetä ja sai pukea kunnolla vaatteet päälle mut sillonkii sai olla varuillaan siinä 45min kohalla ja hyssytellä et uni jatkuis.