Hallitus ehdottaa vanhuspalvelujen maksujen nostamista
Miksei vanhuksia saman tien ammuta hallituksen toimesta? Eivät ole sitten vaivaksi, eikä tule kalliiksi.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa sellaisia vanhustentaloja, joissa raharikas saa oikein hyvää palvelua, että ei pyritä kumminkin aina nipistämään liikaa kuluista? Kotiin voi tietysti sasda yksityishoitajan. Joitain paikkoja on kehuttu, varmaan kodinomaisia ja kristillisiäkin. Niitä enemmän.
Myös yksityisillä on työttömiä työkokeilussa eikä he saa palkkaa, joten hoito sen mukaista.
Minusta tuntuu ettei tämä hallituksen esitys mene läpi tai jos menee niin ihmettelen suuresti jos oppositiolta ei löydy kykyä kaataa näin älytön esitys.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen mikä on kalliimpi isoon omakotitaloon kuin kaksioon. Kaikki ei jaksa enää 88-vuotiaana itse siivota.
Useamman kuin monen vanhuksen asunnon voisi kyllä ihan hyvin jälkikasvukin käydä siivoamassa.
Suomi on taantuva yhteiskunta. Nykypolvet osaavat enää vain purkaa ja leikata ja huonontaa elinolosuhteita. Kymmenen vuoden kuluttua, kun kelagolditkaan eivät enää toimi, käynnistyy mittava paluumuutto Somaliaan ja Irakiin.
Ei ne hoivakodit mitään kristilisiä voi olla kun suurin osa hoitajista on etelä--- Asiasta tulleita. Aika harva osaa edes suomea, ehkä joku virolainen. Väki on Intiasta, Pakistanista ja Filippiineneiltä.
Suomalaisten tappaminen on jo alkanut. Ilmankos drooneistakaan noussut mitään erikoista ihmishengen suojelun tarvetta. Nostettiin vain Ukrainan lippua esille kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten tappaminen on jo alkanut. Ilmankos drooneistakaan noussut mitään erikoista ihmishengen suojelun tarvetta. Nostettiin vain Ukrainan lippua esille kuten ennenkin.
Nyt ei ole aihetta koronapandemian aikaiseen vanhusten ylisuojelemiseen, eikä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen mikä on kalliimpi isoon omakotitaloon kuin kaksioon. Kaikki ei jaksa enää 88-vuotiaana itse siivota.
Useamman kuin monen vanhuksen asunnon voisi kyllä ihan hyvin jälkikasvukin käydä siivoamassa.
Ei todellakaan käydä. Siivotkoot itse isot omakotitalonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla näyttää tulevan vähän väliä uusia hoivapalveluyrittäjiä. Siis yrittäjiä, jotka tarjoavat mitä erilaisimpia palveluita kotona asuville vanhuksille. Kukkien kastelusta paskavaippojen vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu ettei tämä hallituksen esitys mene läpi tai jos menee niin ihmettelen suuresti jos oppositiolta ei löydy kykyä kaataa näin älytön esitys.
Menee läpi, koska suurin osa kansanedustajista kuuluu hallitus puolueisiin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla näyttää tulevan vähän väliä uusia hoivapalveluyrittäjiä. Siis yrittäjiä, jotka tarjoavat mitä erilaisimpia palveluita kotona asuville vanhuksille. Kukkien kastelusta paskavaippojen vaihtoon.
Juu, mutta ne maksavat.
Omakotitalossa eläkeläisen pitää ostaa siivouksen lisäksi ruohikon leikkaus kesällä ja talvella lumen kolaus ja hiekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa eläkeläisen pitää ostaa siivouksen lisäksi ruohikon leikkaus kesällä ja talvella lumen kolaus ja hiekoitus.
Hyvinvointialue ei hoida noita töitä.
Joku epäili, ettei vanhus tarvitse enää rahaa palvelutalossa??? Äitini oli Tampereella palvelutalossa (ei mikään yksityinen). Sillä pienellä summalla joka jää käyttövaraksi pitää itse maksaa lääkkeet, kampaaja, jalkahoitaja, hygieniatuotteet, vaatteita (esim. äiti joutui välillä syömään kortisonia joka keräsi nestettä. Tämän takia vaatteita ja kenkiä uusittiin usein). Kyllä siinä monesti sai miettiä, miten rahat riittävät.
Jos vanhainkodissa (tai miköse nykynimi on ) on vaikka 25 hoitopaikkaa ja huonetta. heistä yleensä vain 2 asukasta pystyy itse maksamaan hootomsa ja muut 23 huoneessa asustaa ns.pieneläkkeensaaja, jnka hoidon kunta läheskokonaan maksaa. Varmaan maaseudulla on vietä vähemmän suurituloisia elläkeläisiä. Kysyn vaan mitä valtion talous siitä hyöytyy että yksityinen hoitolaitos saa suuremman vuosikorvauksen kunnalta.