Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähäinen lapsivesi.

09.05.2007 |

Onko teillä muilla todettu, että kohdussa on vähän lapsivettä? Olin justiin neuvolassa ja mulle on ny viime viikkoina sanottu että lapsivettä on vähän ja tänään terveydenhoitaja jopa sano, että erottaa pitkän jalankin mahasta kun niin vähän vettä. Huolestuttaa, että mistä sen tietää ettei lapsivesi lopu kokonaan :-/ ? Ja kuinka vauva pärjää?

Viikkoja mulla nyt 40+1, eli vois jo syntyä ettei tarvi äipän murehtia tommosia..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin esikoisesta neuvolan terveydenhoitaja epäili ja lähetti sen takia pikaisesti ultraan. Viikkoja ei kyllä ollut kuin 30-32, en muista tarkkaan. Mulla epäilys oli väärä ja vettä oli itse asiassa keskimääräistä enemmän. Kohtu vaan oli supistusherkkää lajia ja varmaan siksi niin " kiinteän" tuntuinen.

Mutta siis mun käsityksen (ei mitään faktatietoa) mukaan ultralla nähdään varmasti ja sullahan synnytys ilman muuta käynnistettäis, jos määrä olis liian vähäinen.

Vierailija
2/3 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se johtui siitä, että istukka oli jo kovin kalkkinen eikä toiminut enää kovin hyvin. Veden määrää ja lapsen tilannetta seurattiin muutaman pv:n välein ultralla ja CTG-käyrääkin otettiin. Sitten todettiin, 41+1, ettei vettä ole enää oikeastaan ollenkaan ja raskaus käynnistettiin sikiön hyvinvointia ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeisillä viikoilla vettä vähän ja rv 40+4 vettä oli alarajan sallimissa lukemissa ( näin sanoi ultraava lääkäri ) Menimme parin päivän päästä uudelleen ultraan ja saimme ajan kalvojen puhkaisulle seuraavalle päivälle, sinä päivänä sairaalassa oli kaikki salit ja tarkkailuhuoneet täynnä synnyttäjiä, joten kun meidän vauvamme voi masussa hyvin, niin ei ollut hätää. Lääkäri sanoi, että vauva pärjää ilman vettäkin parisen viikkoa! Kun kalvot puhkaistiin, niin synnytyslääkäri kysyi, että pitikö täällä olla vettäkin...? Sitä tuli vain sellainen kämmenen kokoinen läntti alustalle. No tuosta puhkaisusta meni reilu kaksi tuntia, niin tyttäremme syntyi eli aikamoista rytinää se sitten oli! Mutta lopputulos oli valloittava pikipää!