Martina Aitolehdeltä harvinaisen avointa tilitystä aggressiivisuudestaan: "Mä meen hulluksi" ja "Kyllä mä turpaan vetäisin"
Martina selittää Eskolle podcastilla, miksi ei aio osallistua suuren suosion saavuttaneisiin julkkisten nyrkkeilytapahtumiin. Vaikka Martina uskoo omiin kykyihinsä täysin eikä pelkää lainkaan fyysistä kamppailua, niin hän paljastaa eniten pelkäävänsä kuitenkin omaa itseään ja sisältään kumpuavaa aggressiota, todeten "menevänsä hulluksi" ja "vetävänsä turpaan". Yleensä etenkin tyttöjen ja naisten aggressio on valtava tabu, ja tavallaan on hienoa, että Martina uskaltaa puhua tästä aiheesta.
Myös Erikoisjoukoissa Martinan aggressiivisuus on herättänyt huolta:
"En mä pelkää lyödä. En mä pelkää tapella. Mä pelkään itseäni. Sitä mä pelkään, hän sanoo.
Aitolehti kertoo, että kamppailu on hänelle tapa purkaa sisäisiä paineita.
"Se on ainut tapa, millä mä saan kaiken paskan ulos mun sisältä."
"Mä en saa sitä noilla treeneillä. Mulla on kova fysiikka, mutta mä saan sen lyömällä, hän jatkaa."
"Aitolehden poistuttua kouluttajien tentistä, sarjan psyykkinen valmentaja Vilho Ahola sanoo kiinnittäneensä huomiota Aitolehden pelkoon aggressiotaan kohtaan.
– Siellä on semmoinen joku hallitsematon aggressio. Hän ei ole kontaktissa siihen, Ahola huomauttaa.
– Se on tietysti vaarallinen tilanne, hän lisää."
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole aina vähätellyt tuota väkivaltaisuuttaan ja sönkännyt kuinka otti vain äidillisen otteen?
Vuorotellen vähätellyt ja uhonnut, kuten tekee nytkin. On mielenkiintoista, miten luonnehtii itseään myös kiltiksi, tasapainoiseksi ja hyvinvoivaksi hyvinvoinnin ammattilaiseksi ja sitten sanoo asioita, kuten "vetäisin turpaan".
Ei saisi vapaalla kulkea tuollaisen takia
Jos hän olisi lesbo, tuo ei olisi edes uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Normipoistoon.
Miksi mediassa esillä oleva asia ja henkilön antama haastattelu pitäisi poistaa? Miksi osallistua tuommoiseen formaattiin, jos se saa huonoimmat puolet itsestä esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipoistoon.
Miksi mediassa esillä oleva asia ja henkilön antama haastattelu pitäisi poistaa? Miksi osallistua tuommoiseen formaattiin, jos se saa huonoimmat puolet itsestä esille?
Ketjussa olevan parin kommentin takia menee koko ketju poistoon.
Sori, niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipoistoon.
Miksi ei voi poistaa vain niitä kommentteja? Tämä aihe on kuitenkin nyt useassa mediassa pinnalla eikä tyttöjen ja naisten aggressiosta keskustella riittävästi. Väitän, ettei tytöt ja naiset saa riittävästi työkaluja prosessoida omaa aggressiota, koska kuuluu olla "kiltti", niin se lakaistaan pinnan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipoistoon.
Miksi ei voi poistaa vain niitä kommentteja? Tämä aihe on kuitenkin nyt useassa mediassa pinnalla eikä tyttöjen ja naisten aggressiosta keskustella riittävästi. Väitän, ettei tytöt ja naiset saa riittävästi työkaluja prosessoida omaa aggressiota, koska kuuluu olla "kiltti", niin se lakaistaan pinnan alle.
Kokemuksesta tiedän että niitä törkykommentteja tulee aina lisää näihin haukkumaketjuihin niin paras pyytä poistoa koko ketjulle.
Sori, mutta niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisia ihmisiä kiusataan kansan hurratessa. Iha häiriintynyttä kaikin tavoin provosoida ja kiusata, kun on ensin selvittänyt heikkoudet. Pahimmat pelot vaikka ja niihin tökitään sitten.
Onhan hän saanut tuomioita väkivallasta. Ymmärtää varmaan, ettei halua toistaa käytöstään.
Miten niin? Itse Aitolehti on avautunut julkisuuteen ja itse nyt avautuu julkisesti tästä aiheesta. Miksi siitä ei saisi keskustella?
Täällä sitten ei saa keskustella siitä kun lapsi juoksee päin toista ja toinen kuolee. Että ihan normaalia käytöstä?
Persujen puoluetoimisto ottanee pian yhteyttä näin täydelliseen ehdokkaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nainen.
Tänä vuonna jo 9 miestä on ottanut puolison hengiltä. Siinä teille vaarallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Martina on jännä-tyttö.
Sen nimi on oikeasti Minna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tuntee itsensä. Voisi liittyä johonkin 'lyömätön linja'-terapiaan, voisi tehdä hyvää. Sehän on vetänyt nyrkillä entisiä miesystäviään ja hakannut pieniä nuoria naisia iltaelämässä (nyrkkiä, hiustenrepimistä, solvaamista). Pahoinpitelykäräjiä on tainnut kertyä takavuosina. Tuo ihminen on rikki - miksi se tuodaan julkisuuteen ?
Oliko tää silloin kun Sofia jo ensimmäisen kerran yritti varastaa Stefun. Ja mites sitten kävikään.
Vierailija kirjoitti:
Martina on jännä-tyttö.
Useana vuonna Suomen kovatuloisimpia hyvinvointivalmentajia. Kansanedustaja Noora Fagerstömin (kok) hyvä ystävä.
Tasa-arvo ei tipahtanut taivaasta.
#vihaisetnaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina on jännä-tyttö.
Useana vuonna Suomen kovatuloisimpia hyvinvointivalmentajia. Kansanedustaja Noora Fagerstömin (kok) hyvä ystävä.
Niin? Pahoinvointivalmentaja ja vttumaisen kokoomuskalkkunan kaveri.
Saa keskustella. Tällainen traumaviihde on hyvin kyseenalaista. Ihmisten kiusaaminen. Ihan hyvin tiedossa miten osallistujat on käyttäytyneet aiemmin.