Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nuoret aikuiset juovat vielä energiajuomia?

Vierailija
16.04.2026 |

Töissä huomannut tämän. Kyse 25-35 vuotiaista ihmisistä, naisista ja miehistä niin monella on joka päivä siinä työpisteen pöydällä joku energiajuoma tölkki auki tai aukeaa viimeistään tauolla. Samoin, näin prisman kassalla viereisellä tasolla energiajuomatölkin auki ja hänkin oli ihan kunnollisen ja asiallisen näköinen about 30v mies.

Miksi aikuiset vielä litkii näitä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiajuoma, kahvi, mitä väliä?

Energiajuomat on pahempi hampaille.

Vierailija
22/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monethan jää näihin koukkuun. Tunnen myös yli 40-vuotiaita, jotka vetää päivittäin energiajuomia.

Tiedän enemmän niitä, jotka juovat kahvia useamman kupillisen päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Moni juo kahvia. Onko se sinusta enemmän ok?

kyll se hammaslääkäri niin sano.

Vierailija
24/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei nykyään saisi olla mitään paheita. Kaikesta jaksetaan nillittää. Olen totaalikyllästynyt näihin uikuttaviin lampaisiin.

Nämä nillittäjät yleensä juovat kahvia, käyttävät alkoholia, polttavat tupakkaa tms. paheita, mutta kun NUORET AIKUISET tekevät jotain mitä vanhukset ei ymmärrä (eivät tykkää energiajuomista), niin pitää nillittää ja kauhistella.

Olen nelikymppinen ja juon energiajuomia silloin tällöin. Suomalainen suodatinkahvi on pahaa ja korventaa vatsaa.

Vierailija
25/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mietin samaa. Kannattaisi varmaan yöllä nukkua mieluummin kunnolla kuin piristää itseään jollain keinotekoisella.

Niin. Ihan huvikseenhan ihmiset nukkuvat huonosti 

T. Kofeiiniton

Vierailija
26/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri mietin samaa. Kannattaisi varmaan yöllä nukkua mieluummin kunnolla kuin piristää itseään jollain keinotekoisella.

Ai kuten kahvilla? Demonisoidaan tässä nyt siis samantien sitten kaikki piristeet. Itse en juo kahvia, mutta energiajuoman saatan juoda silloin tällöin.

T. Nainen 30v

Kahvi on luonnontuote ja osa suomalaista kulttuuria ja tapaperinnettä. 

Kofeiinia sekin on ja siihen tulee riippuvaiseksi. Ei ketään kiinnosta mitkään kulttuuri- ja tapaperinteet.

Vierailija
27/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Energiajuoma, kahvi, mitä väliä?

Energiajuomat on pahempi hampaille.

Et pese koskaan hampaita, juo hiilihapotettuja juomia jne? Olette te yksinkertaisia.

Vierailija
28/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Moni juo kahvia. Onko se sinusta enemmän ok?

kyll se hammaslääkäri niin sano.

Kahvi värjää myös hampaat ihan kamaliksi.

Vierailija
29/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣

Vierailija
30/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistamon energiajuomat on täydellisiä virkistämään kesken työpäivän tai vaikka viikonlopun luontoretkellä, ei liian makeita. Kahvi on usein turhan raskasta, kylmä juoma maistuu paremmin. Tutustuin energiajuomiin aikoinaan, kun kuulin että nimenomaan sokerillinen energiajuoma auttaa migreenikohtaukseen, tämä todellakin toimii. Puhdistamon on makeutusaineellisia ja siksi enemmän vitamiiniveden makuisia.

Vierailija
31/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei nykyään saisi olla mitään paheita. Kaikesta jaksetaan nillittää. Olen totaalikyllästynyt näihin uikuttaviin lampaisiin.

Olen täysin samaa mieltä. En juo kahvia, en syö karkkia, en pullaa, en muitakaan herkkuja enkä mätä pikaruokaa, urheilen ja olen hyvässä kunnossa, mutta se, että joku leimaa minut sen takia, että tykkään toisinaan juoda sen yhen noccon on minusta älytöntä ja huvittavaa.

Vierailija
32/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias ja juon energiajuoman toisinaan iltapäivisin kahvin asemesta. Kiva vaihtoehto, jos tekee mieli jotain kylmää juotavaa.

Vierailija
33/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina katsotaan kieroon, kun kieltäydyn kahvista. Niin kuin se olisi paheksuttavaa ja epänormaalia olla juomatta kahvia.

Vierailija
34/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ihmisillä on paheensa. Itse juon mieluummin sen energiajuoman päivällä.  Kuin nauttisin joka iltaisen oluen niin kuin kunnon suomalainen (puhumattakaan lounasoluista mitä jotkut harrastavat).

Vierailija
35/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nillittäjät yleensä juovat kahvia, käyttävät alkoholia, polttavat tupakkaa tms. paheita, mutta kun NUORET AIKUISET tekevät jotain mitä vanhukset ei ymmärrä (eivät tykkää energiajuomista), niin pitää nillittää ja kauhistella.

En juo kahvia enkä viinaa. En myöskään polta, mutta joskus saatan ottaa Cofi-tabsin tai piristejuomaa, jota myynnin edistämiseksi energiajuomaksi kutsutaan.

M75

Vierailija
36/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies juo mustaa kahvia ja polttaa samalla tupakkaa. 

Vierailija
37/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka noita juovat työpäivän aikana jopa kuusi tölkkiä, ovat silti aina väsyneitä. Kannattaisi mieluummin laittaa ruokavalio, yöunet ja liikkuminen kuntoon. Eikö nuo tee ihan hemmetin pahaa terveydelle?

Kukaan ei juo kuutta tölkkiä energiajuomaa työpäivän aikana.

Vierailija
38/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ihmisillä on paheensa. Itse juon mieluummin sen energiajuoman päivällä.  Kuin nauttisin joka iltaisen oluen niin kuin kunnon suomalainen (puhumattakaan lounasoluista mitä jotkut harrastavat).

Jep. En tupakoi tai käytä alkoholia juuri lainkaan, joten sallin itselleni tämän energiajuomapaheen ehkä 3-4 tölkkiä viikossa.

Vierailija
39/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka noita juovat työpäivän aikana jopa kuusi tölkkiä, ovat silti aina väsyneitä. Kannattaisi mieluummin laittaa ruokavalio, yöunet ja liikkuminen kuntoon. Eikö nuo tee ihan hemmetin pahaa terveydelle?

Kukaan ei juo kuutta tölkkiä energiajuomaa työpäivän aikana.

Mutta on ihan normaalia vetää 6-10 dl kahvia.

Vierailija
40/55 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdistamon energiajuomat on täydellisiä virkistämään kesken työpäivän tai vaikka viikonlopun luontoretkellä, ei liian makeita. Kahvi on usein turhan raskasta, kylmä juoma maistuu paremmin. Tutustuin energiajuomiin aikoinaan, kun kuulin että nimenomaan sokerillinen energiajuoma auttaa migreenikohtaukseen, tämä todellakin toimii. Puhdistamon on makeutusaineellisia ja siksi enemmän vitamiiniveden makuisia.

Itse tykkään kanssa puhdistamon juomista. Muista energiajuomista saattoi toisinaan tulla huono-olo, mutta jostain syystä ei näistä. Lisäksi oikeasti maistuvat hyviltä ja ovat raikkaita.