Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit jos kaupassa kassalla

Vierailija
16.04.2026 |

Maksupääte sanoo hylätty mutta tilillä rahaa ja koodi oikea. Varmasti oikea koodi. 
Sitäpaitsi silloin sanoisi että pin koodi väärä. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä.

Vierailija
22/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestän KOHTAUKSEN 

Höystettynä parikka kippurakierähdyksellä lattialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan toisella kortilla tai mobilepaylla.

Vierailija
24/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitä, että maksukortin voimassaoloaika on umpeutunut.

Vierailija
25/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin toisella kortilla tai käteiselle. Jos tapahtuisi vielä uudemman kerran muualla ottaisin yhteyttä pankkiini. Pari kertaa noin on käynyt, mutta sitten kortti on myöhemmin toiminut muualla ok, mikä lie häiriö,

Vierailija
26/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä tietysti.

Yhden kerran oli pankilla yhteysongelma ja toisella kertaa vanhentunut kortti.

Vierailija
27/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivan käteistä ja maksan ostokseni, ja sen jälkeen lähden selvittämään, missä vika, jos kerran tilillä katetta eikä ongelma johdu siitä. 

Ai? Oon aatellu että paikalle kutsutaan vartia väärän kortin käyttöepäilystä johtuen ja kassa takavarikoi toimimattoman kortin.

Vierailija
28/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän toisen pankin korttia. Ja joskus käteistä. Yleensä 10-50e mukana. Joten ei sillä ruokakassia osteta nykyisin. Mutta jotain pientä tarvittessa. 

Nykyaikainen ihminen toki kaivaa kännyn käteensä ja hypistää menemään jonkun äppyläisen kautta maksut niin että heilahtaa. 

Huomasin kaupan pihassa että lompakko unohtui.  Sain ihan ite tehtyä äpin millä pystyin maksamaan marketissa.  Välillä maksan silläkin että ei unohdu.  Lompakossa kyllä aina kaksi korttia ja muutama satanen käteistä.

Vierailija
29/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin toisella kortilla tai käteiselle. Jos tapahtuisi vielä uudemman kerran muualla ottaisin yhteyttä pankkiini. Pari kertaa noin on käynyt, mutta sitten kortti on myöhemmin toiminut muualla ok, mikä lie häiriö,

Niin, häiriöitä voi esiintyä kun on niinkin monimutkaisesta asiasta kyse kuin kortilla maksaminen. Ensin on yhteys kassalta maksupäätteeseen, sitten kortilta maksupäätteeseen, sitten maksupäätteestä varmennusten reitittäjälle, sitten sieltä pankkiin, ja koko ketju takaisin päin.

Eniten olen ihmetellyt sitä korttia: sirulla on käyttöjärjestelmä ja maksusovellus, joiden pitää kyetä käynnistymään ja hoitamaan hommansa ihan sekunneissa, jopa alle. Ei ihme että joskus on häiriöitä.

Vierailija
30/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on ehkä järjestetty ongelma ja pitää hiljalleen alkaa siirtyä siruun  joka toimii otsaa tai oikeaa kättä päätteen edessä huiskaisemalla

:D 

Siinä tulisi samalla kumarrettua maksupäätettä. "Kiitos että sain maksaa"

Vierailija
31/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asettanut maksurajan, kuinka paljon voi päivässä maksaa sillä kortilla, niin suuremmat maksut hylätään. Näin minulle on joskus käynyt, kun en ole muistanut, että olen asettanut maksurajan. Silloin olen maksanut toisella kortilla.

Vierailija
32/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin aika vasta. Tuumasin vaan naureskellen että meni väärälle puolelle, pankkitili on aina tyhjä. Maksoin luotolla kuten yleensä aina. En tiedä eikä kiinnosta mitä myyjä ajatteli. Tili on yleensä todellakin tyhjä, se jolle pankkikortti on määritelty. Mutta minulla on viisi muutakin tiliä joilta maksan kerralla luottokorttilaskun. En luota yhteenkään yritykseen, yrittäjään enkä myyjään joten aina luottokortilla maksut.

Vierailija
33/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan TASKUSTA setelit, jotka on siellä valmiina, juuri tämän takia. Ne on siis joka kauppareissulla.

Ne ei haittaa mitään, eikä pina mitään, eikä kulu jos ei niitä tarvikkaan

Vierailija
34/34 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen.

En mitenkään kanna käteistä mukana. Ne on taskussa ihan itestään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän