Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimiehen sijaisuuden korvaus

Vierailija
16.04.2026 |

Olen sijaistanut tiimin esimiestä lomilla ja hänen vapaapäivinä yli 4 vuoden ajan. Nyt hänen lähtiessä, oletin että minut valitaan tuohon tehtävään. Eipä valittu, vaan tilalle palkattiin uusi henkilö, jolla ei edes kokemusta vastaavasta tehtävästä.

En ole saanut näiden 4 vuoden aikana mitään lisäkorvausta tuosta työstä kun olen itse ajatellut sen olevan "sparrausta" ja harjoittelua varsinaiseen työhön.

Nyt haluan korvaukset koko ajalta kun suunnitelmani ei toteutunutkaan. Minkälaista korvausta voin pyytää/vaatia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota liittoon yhteyttä ja kysy

Vierailija
2/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis epäpätevä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt selvittää asia etukäteen, eikä tehdä oletuksia omassa mielessäsi. Työnantaja ei ole vastuussa sinun vääristä oletuksistasi, jos he eivät nimenomaisesti ole luvanneet paikkaa sinulle. Myös korvauksia sinun olisi pitänyt vaatia ennen kuin suostut tehtävään. 

Vierailija
4/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon. Olen ollut siinä uskossa että kun tekee työnsä kunnolla ja joustavasti ei niitä tarvita. Mutta ilmeisesti väärässä olin.

Kyseessä yksityinen työnantaja mutta suuren franchise tyypisen ketjun osa.

Ap.

Vierailija
5/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sijaistamisesta mitään erityistä korvausta makseta. Ja olet väärässä, kun väität, että olisi ollut jotenkin väärin olla nimittämättä sinut esimieheksi ja ottaa joku ulkopuolinen, jolla ei ole kokemusta. Tällä ulkopuolisella on voitu arvioida olevan paremmat edellytykset toimia tehtävässä. Esim jos nimenomaan halutaan uudistaa, niin uudet ulkopuoliset näkemykset todennäköisesti ovat hyödyllisiä. Myös, ehkä sinun työhösi ei vaan ole oltu tyytväisiä. Jos olisit ollut hyvä, niin varmaan sinut olisikin haluttu nimittää. Koita hyväksyä, että toinen oli parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme