Ei kortisonikasvoja ja juttelee iloisesti. Miksi sitten äkkilihava?
Ei voi olla masennuslääkitys, sen verran iloisesti juttelee. Ja kortisoni näkyisi naamasta. Silti henkilö lihonut varmasti 20 kiloa. En oikein ymmärrä.
Kommentit (6)
Toisilla on geeneissä lihavuustaipumus, olen yksi heistä. Lihon hyvin helposti sellaisellakin ruoalla, joka pitää jotkut muut hoikkana. Mitä muuta et ymmärrä?
No en tiedä, mutta iloisuus ei ole kyllä tae mielialalääkkeettömyydestä. Itse ainakin masentuneena esitän jopa tavallista iloisempaa. Aikanaan lääkkeillä paino nousi lyhyessä ajassa 10-15 kiloa ja putosi myös melko nopeaan lopettamisen jälkeen.
Jaa että iloisesti jutteleva ei voi olla masentunut, hahhah.
Esimerkiksi hormonitoiminnan muutokset voivat nostaa painoa. Moni vaihdevuosissa tai esivaihdevuosissa oleva yllättyy, kun elää kuten ennenkin ja paino vain nousee.
Monet muutkin lääkkeet kuin masennuslääkitys lihottavat.
Turposin melko mojovasti ja sain rytmihäiriöitä ennen kuin tajuttiin, että minulla on astma. Keuhkot eivät toimineet kunnolla ja hapenpuute laittoi pumpun koville. Enpähän tuota itsekään tietysti osannut epäillä, kun ei kukaan lähiomainenkaan ollut astmaatikko ja kuvittelin sen tarkoittavan lähinnä sitä, että yskittää jatkuvasti. Sydänvalvonnan kautta lähti sitten selvittely ja turvotus hävisi varsin nopeasti. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä siitä, että ihminen voi paisua ilman, että lihoo.
Ainakin itse olen helposti lihova. :D saattaa 20 kiloa tulla äkkiä jos ei seuraa.