Ottaisitko lomarahat mielummin rahsna vai vapaana?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut vapaana kolmena vuotena. Itselleni erittäin hyvä tarkaisu.
Siis ratkaisu!
Lomarahat aina rahana. Näillä rahoilla pääsee lomalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä paljonko tienaa bruttona. Jos alle 4000€/kk niin rahana. Jos yli 4000€/kk niin vapaana.
3000e/kk ja 4000e/kk marginaaliveroprosentti eroaa 2-3 prosenttia.
Olisiko tuo ihminen ajatellut kulujaan ja tulojaan. Jos rahat riittää ok elämään, niin vapaa-aikaa on varaa ottaa. Sitten taas pienemmillä tuloilla pienikin lisäraha tuo tavallaan vapautta toimeentulostressiin, vaikka olisikin ankarasti verotettua.
Ehdottomasti vapaana. Työllä ei Suomessa rikastu, joten jos tulee palkalla jotenkuten toimeen, miksi ei ottaisi lisää vapaa-aikaa.
Vaihdoin työpaikkaa syksyllä, joten lomakertymä on vajaa niin tänä vuonna ainakin vaihdoin lomarahat lomaksi. Muutoin yleensä otan rahana. Lomaa on muutenkin riittävästi yleensä ja kevät niin kiireistä, että saldojakin kertyy.
Otan molemmat, lomarahat rahana ja sitten saikulla vapaat
XXHVA
Se on aika kallista lomaa. Tienaan 7000e kuussa. En ala maksamaan 3500e lomasta.
Vierailija kirjoitti:
Omani otan marmorikuulina
Minä vihreinä.
Tänä vuonna harkitsen ekaa kertaa että ottaisin lomarahat vapaana. Tuntuu että lomapäiville on nyt paljon enemmän tarvetta, kuin rahalle.
Mukava olisi ottaa vapaana, mutta kun lomallakin tykkään sitten kans käyttää sitä rahaa. En ole tyyppiä, että pakenen maalle pellon reunaan ja elän uusilla perunoilla ja campingillä koko kesän. Ei vaan mun pitää päästä Italiaan tai Kreikkaan. Mun pitää saada syödä ulkona, tehdä ostoksia, viedä lapsia Lintsille ja sitä rataa. Ei tähän lomailutyyliin sovi se, että lomarahat ottaisi vapaa. Se tarkoittaisi että aikaa käyttää extrarahaa tulisi entistäkin enemmän ja samalla se extraraha itsessään jäisi pois.
Ehkä sitten vanhana, kun en jaksa muuta kuin maata riippukeinussa ja lukea kirjaston ilmaisia kirjoja, niin sitten otan lomarahat vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehtii pitään ylimääräisiä lomapäiviä, niin olet luultavasti potkittavien listalla seuraavissa YT-neuvotteluissa.
Ei ole vitsi tämä. Kyllä työnantajana tuosta näkee, että ketä työt kiinnostaa ja kuka haluaisi vaan ottaa rennosti töissäkin.
Otan aina lomarahat vapaana. Mulla on niin pieni palkka, että sillä lomarahalla ei kummoista extraa tekisi.
Monena vuonna olen ottanut vapaana kaiken mitä saan. Osa pitää ottaa rahana. Auttaa jaksamaan nämä viimeiset vuodet ennen eläkettä. 🥳
Rahana. Nämä 2 päivän vapaat putkeen tuntuu jo liian pitkiltä.
Vapaana koska jos saa muuten maksettua laskut niin pääsee matkustamaan.
Sitten kun kuolemaa tekee sairaana katuu kaikkia pahoja tekojaan .
Kumpikin käy, yleensä otan rahana
Mieluummin lomana. Olen vaihtamassa työpaikkaa ja saan tästä nyk. työpaikasta kertyneet lomat l. 29 arkipäivää. Lisänä viel ylityötunnit, joita npin 30. Verottaja vie tuost niin suuren osan, ettei kannattaisi ottaa rahana, mutta vaihtoehtoa ei nyt ole.
Olen ottanut vapaana kolmena vuotena. Itselleni erittäin hyvä tarkaisu.