Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet kuolaavat Henriikan perään

Vierailija
15.04.2026 |

Oliko tässä jutussa jälkeen-kuvia?

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011931196.html

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein "huomion keskipiste". Peruskeravalaisen lähiön tädiltä näyttävä läski. Okei. Eniten nauratti tuo "ei onnistunut pudottamaan painoa perinteisin tavoin". Eli siis niin, että syöt vähemmän kuin kulutat. Jokainen ihminen laihtuu siten. Ihan joka ikinen. Se ettei Henriikkaa osaa olla hetkeäkään syömättä ei kerro mistään muusta kuin itsekurin puutteesta. Ei nainen mun makuuni.

Voi voi, sinuakin, totuuden ja oikeiden neuvojen äänitorvi. Ei tuo mene lainkaan noin. Eli syö vähemmän, niin laihdut. Luuletko, että reippaasi ylipainoisia ihmisiä olisi lainkaan, jos kaikki toteuttaisivat yksinkertaista neuvoasi? Eikä kyse aina ole mistään itsekuristakaan. Ruoka, yleensä epäterveellinen, on addiktio siinä missä tupakka, alkoholi jne.

Syö vähemmän kuin kulutat. Voi pyhä yksinkertaisuus. 

Vierailija
182/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää kyllä minusta kasvoiltaan ikäistään vanhemmalta. Olen vuoden nuorempi itse enkä ole läheskään noin vanhan näköinen. Tuskin olen vuodenkaan päästä.

Tarina ei kerro, että minkä ikäisiä nuo miehet ovat olleet, joita on saanut potkia pois kimpustaan. 

Aina tällaisissa keskusteluissa haukutaan kohdetta ikäistään vanhemman näköiseksi. Tietysti perään pitää vakuuttaa, miten nuorelta itse näyttää. Miksi? Voidaan arvioida myös sinun ulkonäkö samalla syynillä. Lähetä tänne ammattilaisen ottamat kuvat, jotka on luvattu luonnonvalossa ilman kuvanmuokkausta. 

Ja sinäkin varmaan sen verran tiedät, että jokainen vanhenee eri tavalla eikä siihen juuri voi vaikuttaa. 

Kyllä siihen jossain määrin voi. Ylipaino vanhentaa. Epäterveellinen syöminen vanhentaa ihoa. Lisäksi laihdutus tuon ikäisenä saa myös naaman ihon roikkumaan.

Oma ensivaikutelma hänestä on, että olisi viisissä kymmenissä. Mutta olen oppinut, ettei omaan arvioon voi luottaa. Meillä on suvussa todella hyvin säilyneitä naisia, jotka eivät näytä vanhuksilta vaikka ovat 7kymppisiä. Se muuttaa perspektiiviä.

Myös liiallinen laihuus vanhentaa, kun ihminen voi jo nelikymppisenä näyttää 30 vuotta vanhemmalta. Ne rypyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat täällä vauhdissa. Fiksu ihminen ei hauku ja arvostele toista ihmistä rumasti. Jos on sanottavaa, niin asiansa voi sanoa monella eri tavalla. Kouluttamattomuus ja sivistymättömyys näyttää tässäkin ketjussa kulkevan käsi kädessä. Ehkä nämä ketjut pitäisikin kirjoittaa omalla nimellään ja kasvoillaan. Uskallanpa väittää, että kaikenlainen paskanjauhaminen vähenisi aika lailla reippaasti. Nimettömänä kun on niin helppo päteä. Säälittäviä reppanoita olette, suurin osa tässäkin keskustelussa. 

Vierailija
184/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua millään tavalla haukkua artikkelin naista. Mielestäni hän on kivannäköinen, eikä aiemminkaan ollut ruma, ainoastaan hyvin ylipainoinen, jolloin harvempi mies kiinnostuu. 

Olen aina ajatellut, että 'pretty privilege' on jotain sellaista, että jos on geneettisesti kaunis (itse olen) niin saa kauheasti anteeksi ja ihmiset olettavat, että olet jotenkin parempi ihminen 🤷

Minulla on tästä ainakin kokemusta, että yleisesti olen aina tullut kohdatuksi niin, että minua pidetään pätevänä ja menestyvänä ja olen saanut kauheasti positiivista huomiota. En siis ole menestyvä tai mitenkään lahjakas ja saan ihan erilaista kohtelua niissä yhteyksissä kun vain puhutaan puhelimessa tai pitää tekstitse viestittää. Sinänsä ikävä että tällaista on ja olen nähnyt saman vanhempieni ja veljeni kohdalla vaikka oikeasti, ovat/olemme aika roskaista ja laiskaa sakkia. Kai se on joku apina-aivojuttu, joka ohjaa edelleen käytöstä. 

Esimerkiksi ystäväni, joka on tosi mukava ja fiksu ja paljon minua lahjakkaampi yhteisessä harrastuksessamme, ei saa mitään heikkoa hetkeä tai huonoa käytöstä anteeksi sen enempää miehiltä kuin harrastuskavereilta. Itse voin olla molemmat keskarit pystyssä ja kuin persiiseen ammuttu karhu ja se on vain "sassy" tai osa suurta persoonaani tai jotain. Ja juu olen kehittänyt itseäni kun älyä ja ikää on tullut. 

Sen sijaan se onko sairaalloisen lihava vs kurvikas vs hoikka ei itsessään kerro onko kaunis tai komea, lähinnä vain vartalon muodosta ja vaikuttaa enempi just että kuinka moni kiinnostuu romanttisesti ja seksuaalisesti. 

Vierailija
185/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henriikka on edelleen lihava. Mutta onnea hänelle kun pitää ihan lehteen mennä kertomaan kuin on nyt hoikka (90-kiloinen tavallinen suomalainen nainen ei todellakaan ole) ja kaikki miehet haluavat häntä.

Hän on varmaan aika pitkä. Jos on vaikka 180cm pitkä nainen niin ei se 90kg ole älyttömän paljon vrt. Jos nainen on 160cm pitkä

Vierailija
186/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta artikkelissa ei pitäisi puhua vain baarissa saadusta huomiosta miehiltä, vaan ilmiöstä laajemmin. Kauniille ollaan ystävällisiä useammin. Siis ihan miehet ja naiset. Asiakaspalvelussa, työhaastatteluissa, työelämässä, matkustaessa jne. Itse olen pitkä ja hoikka nätti blondi. Siskoni on ylipainoinen ja harmaantuu jo, vaikka meillä ei ole suurikaan ikäero. Eron meidän saamassa huomiossa ja kohtelussa näkee kyllä missä tahansa olemme yhdessä. Lisäksi minä esim. olen saanut melko samalla alalla paremman palkan ja nopeamman urakehityksen kuin siskoni, vaikka minulla on alempi koulutus, (AMK vs yliopisto) Nämä ovat positiivisia juttuja. Mutta kyllä minäkin monen muun tapaan koen sen miehiltä saadun seksuaalisen huomion lähinnä ahdistavana, kun sitä on joutunut kuuntelemaan hyvin nuoresta.

Yleensä siitä tietää, että ihminen on laihtunut  ja puhjennut kukkaan vasta aikuisena, jos kokee miesten läähätyshuomion positiivisena. Kuvittelevat, että ovat jääneet ennen jostain paitsi.

Jep, jotkut kauniit ja komeat kuvittelee itsestään liikoja, kukaan täysjärkinen ei halua että kuolataan ja läähätään ja että aina iskumielessä ja sen takia saa työpaikkaa yms koska kaunis. 

Kaunista naista pidetään myös paljon helpommin epäpätevänä työhönsä. Ja oletetaan, että on siihen kiivennyt reittä pitkin, vaikka olisi kuinka hyvä työssään. Vaikka etenee helpommin, kaikki myös olettaa, että ei osaa mitään eikä ole ansainnut sitä. Minuun on myös uudessa työpaikassa esimies ihastunut. Kyllä se sai itsenikin pohtimaan, että millä kriteereillä sitä onkaan työn saanut. Ja epäilemään omaa todellista ammatillista osaamistaan.

Ei välttämättä etene lainkaan helpommin, vaan saattaa joutua syrjityksi ja savustamisen kohteeksi, ellei ole itse mikään jyrä ja juonittelija. Naiset kääntyvät helposti kaunista naista vastaan ja tästä on mukava puhua pahaa. Myös pomoille. Siis toistan: etenkin, jos tämä ei ole itse dominoiva ja kovaääninen jyrä. 

Hyvin usein ainakin suomalaisilla työpaikoilla on vihaisia kotkia, joille kaunis kollega on uhka heidän omassa asemassaan. Ja kaikenlaisia pelejähän pelataan todella usein, työpaikka ei ole pelkästään työpaikka useille ja Mirkku jos toinenkin suutahtaa, kun paikalle tulee viehkeä ja osaava nainen. Pahimmillaan vielä mukavakin. 

Vierailija
187/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoikka, muodokas, sporttinen ja luonnollisen näköinen nainen vyötärömittaisilla paksuilla hiuksilla enkä ole huomannut yhdenkään miehen kuolaavan mun perään. Joku saattaa vilkaista, mutta en pidä sitä minään kiinnostuksen osoituksena, koska miehet nyt katselevat ihan kaikenlaisia kulkijoita.

Koita muistaa tämä kommenttisi. Muista, kun olet ikääntynyt. Silloin ymmärrät. Kyse ei ole kiinnostuksen osoituksesta pelkästään, nuorilla toki siitäkin, vaan kokonaisuudesta miten sua katsotaan ja miten puhutaan. Enkä tarkoita katsomisella mitään päiden kääntämistä, vaan sitä, kun esim. kaupan kassa ei vaivaudu edes katsomaan päin. Ilmeet ja eleet.

Vierailija
188/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellaista se on tutkijoidenkin mukaan. Sosiologiassa kauneutta on alettu viime vuosina lähestyä sosiaalisena pääomana, joka mahdollistaa asioita. Siitä käytetään myös nimitystä pretty privilige.

– On todella paljon tutkimusnäyttöä siitä, että kauniina pidetyt ihmiset hyötyvät ulkonäöstään monella tavalla, eli ilmiö on todellinen, kertoo muun muassa ulkonäköön erikoistunut taloussosiologian dosentti Outi Sarpila Turun yliopistosta kertoi aiemmin Me Naisille.

Kauneuden edut eivät jää vain mielikuviin ja parempaan kohteluun, vaan lista hyödyistä on pitkä.

– Useat tutkimukset osoittavat esimerkiksi, että kauniimmat ihmiset löytävät todennäköisemmin kumppanin ja pariutuvat nuorempina, heillä on enemmän ystäviä ja he saavat parempaa palkkaa ja tulevat todennäköisemmin palkatuiksi. He myös sairastavat vähemmän erityisesti verrattuna epäviehättävinä pidettyihin ihmisiin."

Vau, että ihan viime vuosina sosiologeille on valjennut, että hyvännäköiset ihmiset löytävät helpommin kumppanin ja pariutuvat nuorempina? Kannattaisiko sosiologien joskus tutustua biologiaan? :D

Vierailija
189/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoikka, muodokas, sporttinen ja luonnollisen näköinen nainen vyötärömittaisilla paksuilla hiuksilla enkä ole huomannut yhdenkään miehen kuolaavan mun perään. Joku saattaa vilkaista, mutta en pidä sitä minään kiinnostuksen osoituksena, koska miehet nyt katselevat ihan kaikenlaisia kulkijoita.

Koita muistaa tämä kommenttisi. Muista, kun olet ikääntynyt. Silloin ymmärrät. Kyse ei ole kiinnostuksen osoituksesta pelkästään, nuorilla toki siitäkin, vaan kokonaisuudesta miten sua katsotaan ja miten puhutaan. Enkä tarkoita katsomisella mitään päiden kääntämistä, vaan sitä, kun esim. kaupan kassa ei vaivaudu edes katsomaan päin. Ilmeet ja eleet.

Otin kantaa vain tuohon otsikkoon. En jaksa uskoa, että mitään kuolaamista tapahtuu.

Vierailija
190/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se miesten huomion kiinnitys valitettavasti vain on että laihempana naiset vie huomion muilta. Sellaisia sikoja ne miehet tuppaa vain olemaan. Miehiltä pitäisi ottaa ihmisarvot pois ja vaihtaa ne apinan arvoihin.

Vierailija
191/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tää juttu on tehty, Henriikka saattaa itsensä naurunalaiseksi. Hienoa jos hän itse kokee nyt itsensä kaunottareksi. 

Tästä huomaa, että luetun ymmärtäminen on todella monilla hakusessa. Missään kohti juttua Henriikka ei sano olevansa "kaunotar". 

Hän lähinnä vain yllättyi miten paljon huomiota sai verrattuna aiempaan.

Ja se on helppo uskoa, koska onhan vuosia kestävään olemattomaan huomioon verrattuna vaikka 3-4 lähestymiskertaa baarissa paljon. Ja oletan että sellaista hän tarkoittaa.

Onhan hän rutkasti terveemmän ja 100% freesimmän näköinen kuin ennen! Teillä on vain tarve ilkeillä, ja suuttua suotta.

Vierailija
192/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin kantaa vain tuohon otsikkoon. En jaksa uskoa, että mitään kuolaamista tapahtuu.

Se on sanonta ja ei tarkoita että kukaan fyysisesti kuolaisi, vaan juurikin jotain lähestymisyrityksiä jne. 

Itse jaksan hyvinkin naisena uskoa että baarissa heiluvat miehet lähestyisivät jotain sopusuhtaista, kurvikasta BLONDIhiuksista naista.  :D 

Selvää pässinlihaa.

Vierailija
193/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kuolaa. On todella tavallisen näköinen ja vieläkin ylipainoinen. Elää omassa harhassaan.

Niin tuossa otsikossa luki. Ja että on huomion keskipisteenä eikä saa olla baarissa rauhassa.

Ap

Jokainen nainen saa huomiota lukemattomilta miehiltä oli se sitten sovelluksissa tai livenä. Mäkin tänään kuolasin muutamaa työkolleegaa mutten uskaltanut mennä juttusille.

Vierailija
194/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaren Pomo puree

Vierailija
195/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kuolaa. On todella tavallisen näköinen ja vieläkin ylipainoinen. Elää omassa harhassaan.

Niin tuossa otsikossa luki. Ja että on huomion keskipisteenä eikä saa olla baarissa rauhassa.

Ap

Jokainen nainen saa huomiota lukemattomilta miehiltä oli se sitten sovelluksissa tai livenä. Mäkin tänään kuolasin muutamaa työkolleegaa mutten uskaltanut mennä juttusille.

Ei todellakaan saa. Huomiota tai "kuolaamista" ei ole se, että joku katsoo sinuun päin, tervehtii tai sanoo muutaman sanan.

Vierailija
196/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein "huomion keskipiste". Peruskeravalaisen lähiön tädiltä näyttävä läski. Okei. Eniten nauratti tuo "ei onnistunut pudottamaan painoa perinteisin tavoin". Eli siis niin, että syöt vähemmän kuin kulutat. Jokainen ihminen laihtuu siten. Ihan joka ikinen. Se ettei Henriikkaa osaa olla hetkeäkään syömättä ei kerro mistään muusta kuin itsekurin puutteesta. Ei nainen mun makuuni.

Voi voi, sinuakin, totuuden ja oikeiden neuvojen äänitorvi. Ei tuo mene lainkaan noin. Eli syö vähemmän, niin laihdut. Luuletko, että reippaasi ylipainoisia ihmisiä olisi lainkaan, jos kaikki toteuttaisivat yksinkertaista neuvoasi? Eikä kyse aina ole mistään itsekuristakaan. Ruoka, yleensä epäterveellinen, on addiktio siinä missä tupakka, alkoholi jne.

Syö vähemmän kuin kulutat. Voi pyhä yksinkertaisuus. 

En luile vaan tiedän. 

Vierailija
197/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaajat täällä vauhdissa. Fiksu ihminen ei hauku ja arvostele toista ihmistä rumasti. Jos on sanottavaa, niin asiansa voi sanoa monella eri tavalla. Kouluttamattomuus ja sivistymättömyys näyttää tässäkin ketjussa kulkevan käsi kädessä. Ehkä nämä ketjut pitäisikin kirjoittaa omalla nimellään ja kasvoillaan. Uskallanpa väittää, että kaikenlainen paskanjauhaminen vähenisi aika lailla reippaasti. Nimettömänä kun on niin helppo päteä. Säälittäviä reppanoita olette, suurin osa tässäkin keskustelussa. 

Hah. Sanoo hän, joka nimenomaan haukkuu meitä "säälittäviä reppanoita". Kukaan muu täällä ei haukkunut, ihan asiallisesti on kommentoitu Henriikan "hoikkuutta".

Vierailija
198/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli 20 kg kevyempi kun Henriikka ja mulle on deittisovelluksessa pariin kertaan sanottu, et "hyvä kun sulla on lihaa luiden päällä" ja yksi mies sanoi, et näytän kuvissa tankkerilta. Olen 164 cm. 

Vierailija
199/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se kehopositiivinen pt, joka esitteli raejuustopersettään stringeissä blogissaan? Vai onko saman niminen. Sehän sitten muutti ajatuksiaan ja laihdutusleikkasi itsensä. Taisi olla tätä vanhempi, eli ei välttämättä sama.

Vierailija
200/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis on.