Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet kuolaavat Henriikan perään

Vierailija
15.04.2026 |

Oliko tässä jutussa jälkeen-kuvia?

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011931196.html

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä menee taas osalla tunteisiin, kun joku nainen on onnellinen saavutuksestaan ja näyttää paremmalta mitä ennen. Heti pitää alkaa puolustautumaan, että miten minä kyllä olen saanut huomiota jo 12-vuotiaana ja miten rupsahtanut tämä nainen on. Mitä sitten? Yksikään aidosti itseensä tyytyväinen nainen ei hauku netissä muiden ulkonäköä. 

Ei tässä ole ketään haukuttu, ihan asiapuhetta.

Vierailija
122/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä menee taas osalla tunteisiin, kun joku nainen on onnellinen saavutuksestaan ja näyttää paremmalta mitä ennen. Heti pitää alkaa puolustautumaan, että miten minä kyllä olen saanut huomiota jo 12-vuotiaana ja miten rupsahtanut tämä nainen on. Mitä sitten? Yksikään aidosti itseensä tyytyväinen nainen ei hauku netissä muiden ulkonäköä. 

Eihän tässä ole ketään haukuttu. Vaan ihan rehellisesti sanottu, ettei Henrikka ole hoikka tai kaunis. Ihan faktoja. Lähinnä vaikuttaa siltä, että sulla on joku ongelma aidosti kauniita ja hoikka vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ovatko ihmiset niin ulkonäön perään?"

On. Jos asia harmittaa, laihduta.

Vierailija
124/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ulkonäkökeskeisyys on ihan hyvä aihe, ja siitä voisi tehdä jutun ilman että aina otetaan joku esimerkki-ihminen siihen mukaan. Eihän ulkonäkö saisi vaikuttaa siihen, miten toisen ihmisen kohtaa ja miten häntä kohtelee. Ihan peruskohtelias ja ystävällinen voi olla kaikille, ulkonäöstä riippumatta. Huomasin itse ihan saman, kun laihduin 20kg. Ennen sitä oli näkymätön tai jos huomattiin, niin suurin osa ihmisistä käyttäytyi töykeästi. Sitten kun laihduin, niin yhtäkkiä sitä oltiinkin niin ystävällisiä, otettiin mukaan keskusteluihin yms. En ole ikinä hyväksynyt sitä, että toista kohdellaan huonosti vain ulkonäön takia. Jos jotain pitää kohdella huonosti, niin sitten sen takia että se on muuten ihan täysi paska ihminen, esim. kiusaaja. 

Vierailija
125/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole ketään haukuttu. Vaan ihan rehellisesti sanottu, ettei Henrikka ole hoikka tai kaunis. Ihan faktoja. Lähinnä vaikuttaa siltä, että sulla on joku ongelma aidosti kauniita ja hoikka vastaan?

"Ei ole ketään haukuttu" :D Luetaanko me samaa ketjua?!

mut siis ei ole hoikka ei. Mutta tämä tarve hokea että ei ole kaunis ihmetyttää. Kyllä hän on kivan näköinen ihminen jonka kuvia on kiva katsoa. Eli sanoisin että kaunis ihminen varsinkin hymyilevänä ja laittautuneena.

Ja sellainen ongelma että kun sanot että ei ole kaunis niin sen ymmärtää niin että toisinsanoen väität Henriikkaa rumaksi. Tarkoitatko siis näin, että mielestäsi hän on ruma?

eri

Vierailija
126/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mut siis ei ole hoikka ei. Mutta tämä tarve hokea että ei ole kaunis ihmetyttää. Kyllä hän on kivan näköinen ihminen jonka kuvia on kiva katsoa. Eli sanoisin että kaunis ihminen varsinkin hymyilevänä ja laittautuneena.

Ja sellainen ongelma että kun sanot että ei ole kaunis niin sen ymmärtää niin että toisinsanoen väität Henriikkaa rumaksi. Tarkoitatko siis näin, että mielestäsi hän on ruma?

eri

Ei tietenkään. On muitakin vaihtoehtoja kuin kaunis tai ruma. Kuten Henriikka.

Vierailija
127/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

No kerroppa sana sellaiselle "muulle vaihtoehdolle"?

Kyllä se ihan oikea huomio oli että monia jostain syystä ärsyttää että Henriikka kokee ulkonäkönsä nyt hyväksi ja että muutkin näkevät hänet kauniina ja hän saa huomiota.

Sinä sitä rehellisyyttä penäsit niin yritä olla rehellinen ja huomata että mistä syntyy tarve lytätä Henriikkaa? Hän on iloinen onnistumisestaan ja kokee itsensä kauniiksi, miksi haluat sen häneltä pilata ja kertoa että etpäs oo kaunis, 55 kiloiset on kauniimpia kuin sä olet tyylillä :D

Vierailija
128/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

No kerroppa sana sellaiselle "muulle vaihtoehdolle"?

Kyllä se ihan oikea huomio oli että monia jostain syystä ärsyttää että Henriikka kokee ulkonäkönsä nyt hyväksi ja että muutkin näkevät hänet kauniina ja hän saa huomiota.

Sinä sitä rehellisyyttä penäsit niin yritä olla rehellinen ja huomata että mistä syntyy tarve lytätä Henriikkaa? Hän on iloinen onnistumisestaan ja kokee itsensä kauniiksi, miksi haluat sen häneltä pilata ja kertoa että etpäs oo kaunis, 55 kiloiset on kauniimpia kuin sä olet tyylillä :D

Olen eri, mutta vaikka tavallisen kivan näköinen. Henriikasta huokuu noissa kuvissa fiilis, että on kiva ja hyvä tyyppi, joka viihtyy kropassaan. Sellainen on viehättävää, vaikka ei olisi mikään jumalaisen kaunis.

Vierailija
129/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tuo nyt ala olla kehopositiivinen jonkan pitäs ruveta laihduttaa. Punkero.

Vierailija
130/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusnätti on, varmasti saa kelvollista seuraa

Vierailija
131/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein "huomion keskipiste". Peruskeravalaisen lähiön tädiltä näyttävä läski. Okei. Eniten nauratti tuo "ei onnistunut pudottamaan painoa perinteisin tavoin". Eli siis niin, että syöt vähemmän kuin kulutat. Jokainen ihminen laihtuu siten. Ihan joka ikinen. Se ettei Henriikkaa osaa olla hetkeäkään syömättä ei kerro mistään muusta kuin itsekurin puutteesta. Ei nainen mun makuuni.

Näin keravalaisena voin sanoa, että iso osa naapureistani on rumempia ja lihavampia kuin tämä Henriikka, joka on perusnätti.

Vierailija
132/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää kuinka ilkeitä teistä monet ovat. 

Vierailija
133/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään kateelliset itsesäälissä vellovat läskit haukkumassa Henriikkaa.

Ei muuta menkää pois täältä vaikka itsesäälisyömään.

Vierailija
134/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa ilkeitä. 

Henriikka on varmasti tottunut olemaan miehille näkymätön, ja nyt hän saa kokea sen, mitä on olla tavallinen, viehättävä nainen. Toki siihen liittyy myös oma pukeutuminen, hiukset ja meikki ja ylipäätään tunne omasta itsestä. Tottakai sitä tuntee itsensä viehättävämäksi ja haluaa pukeutua nätimmin, kun painoa on lähtenyt kymmeniä kiloja ja sen myötä tulee huomiota miehiltäkin. 

Vierailija
135/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa ilkeitä. 

Henriikka on varmasti tottunut olemaan miehille näkymätön, ja nyt hän saa kokea sen, mitä on olla tavallinen, viehättävä nainen. Toki siihen liittyy myös oma pukeutuminen, hiukset ja meikki ja ylipäätään tunne omasta itsestä. Tottakai sitä tuntee itsensä viehättävämäksi ja haluaa pukeutua nätimmin, kun painoa on lähtenyt kymmeniä kiloja ja sen myötä tulee huomiota miehiltäkin. 

Näin on. Ja siihen vielä iloinen hymy ja olemuksesta huokuva hyväntuulisuus onnellisuus, niin miten viehättävä sellainen nainen onkaan! 

Vierailija
136/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta artikkelissa ei pitäisi puhua vain baarissa saadusta huomiosta miehiltä, vaan ilmiöstä laajemmin. Kauniille ollaan ystävällisiä useammin. Siis ihan miehet ja naiset. Asiakaspalvelussa, työhaastatteluissa, työelämässä, matkustaessa jne. Itse olen pitkä ja hoikka nätti blondi. Siskoni on ylipainoinen ja harmaantuu jo, vaikka meillä ei ole suurikaan ikäero. Eron meidän saamassa huomiossa ja kohtelussa näkee kyllä missä tahansa olemme yhdessä. Lisäksi minä esim. olen saanut melko samalla alalla paremman palkan ja nopeamman urakehityksen kuin siskoni, vaikka minulla on alempi koulutus, (AMK vs yliopisto) Nämä ovat positiivisia juttuja. Mutta kyllä minäkin monen muun tapaan koen sen miehiltä saadun seksuaalisen huomion lähinnä ahdistavana, kun sitä on joutunut kuuntelemaan hyvin nuoresta.

Vierailija
137/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun oma henkilökohtainen mielipide ettei Henriikka ole kaunis. Mitään faktaa se ei ole. Miksi sinulla oli tarve tulla tällaisia kommentteja edes laukomaan? 

Minusta hän on oikein nätti. Ylipainoa on edelleen, mutta edelleen on mahdollista pudottaa nekin pois. 

Vierailija
138/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista katsoen oikein kaunis kroppa nykyään. Kateelliset taas vauhdissa täällä...

Vierailija
139/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaporsaat selvästi samaistuvat tähän "hoikkaan kaunottareen." Ei siinä, jatkakaa.

Vierailija
140/206 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta artikkelissa ei pitäisi puhua vain baarissa saadusta huomiosta miehiltä, vaan ilmiöstä laajemmin. Kauniille ollaan ystävällisiä useammin. Siis ihan miehet ja naiset. Asiakaspalvelussa, työhaastatteluissa, työelämässä, matkustaessa jne. Itse olen pitkä ja hoikka nätti blondi. Siskoni on ylipainoinen ja harmaantuu jo, vaikka meillä ei ole suurikaan ikäero. Eron meidän saamassa huomiossa ja kohtelussa näkee kyllä missä tahansa olemme yhdessä. Lisäksi minä esim. olen saanut melko samalla alalla paremman palkan ja nopeamman urakehityksen kuin siskoni, vaikka minulla on alempi koulutus, (AMK vs yliopisto) Nämä ovat positiivisia juttuja. Mutta kyllä minäkin monen muun tapaan koen sen miehiltä saadun seksuaalisen huomion lähinnä ahdistavana, kun sitä on joutunut kuuntelemaan hyvin nuoresta.

Tätä on ihan tutkittukin. Kauniit ihmiset tienaavat keskivertoihmistä enemmän, etenevät työelämässä nopeammin, heillä on todennäköisemmin kumppani ja lapsia, jne.