Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulukuiset keskiviikkoon***

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aamupalaa jo syöty ;-) muuten ei pärjää koulussa ruokatuntiin joka on 11.30. Kolmas aamupala sit vielä 10.15 kahvitauolla... :-)

Kaksi päivää ultraan, jännittää! Mitä jos siellä onkin pari kappaletta niitä beibejä... Tai mitä jos ei ollenkaan... Varmaan pyörryn jännityksestä kun kapuan siihen gynepöydälle... En voi edes kuvitella miten paljon jännittää niitä äitejä, joilla kestänyt kauan saada raskaus aluille!! Kaveri kuuluu just tuohon porukkaan ja hän sanoi ettei tiennyt oksentaako vai kenties pyörtyä vai itkeä jännityksestä...!

Hauskaa päivää, kiva sumu täällä Espoossa!

Sintagma 7+0 JEEE

Vierailija
2/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo tuossa aiemmin, mutta teksti hävis ja nyt uus yritys..

minä kanssa samoilla linjoilla kun Kanelinen, eli tervettä maalaisjärkeä odotukseeni, kahvia juon, ainut paheeni, ja sitä menee yli suosituksen, mutta niin on mennyt aiemmissakin raskauksissa, eikä sitä 13 vuotta sitten käsketty vähentääkään..Listeria riski on olemassa ja sitä yritän varoa, tuoreessa muistissa laivasyöpöttely, kun järkeilimme että listeria kuolee pakkasessa, syötiin mätiä yms ja totuus sitten valkeni kotona että kuolee vasta kuumentaessa 70 asteeseen..Toisaalta kun oikein alkaa miettimään, niin listeriaa voi sitten olla tuolla jääkaapissakin, tullut vihanneksista tms. ja voi elää siellä vuosia, että niin hysteeriseksi en ole vielä tullut, että kurkut, tomaatit keittäisin salaattiin tai leivän päälle;-)

Kamala kun nyt tuntuu, että aika menee hitaasti...Sinne np-ultraan tuntus olevan ikuisuus..Neuvolakin vasta 16.5.07 Olenkin pienesti pyöritellyt mielessäni, että kävisin yksityisellä varmistamassa, että mahassa on joku...

Oma napa: On ihan hyvä olo, ei väsytä enää niin paljoa, tulee sellasia yhtäkkisiä väsymyksiä esim. kaupassa. Herkut maistuis..

ponnari ja pikku itu 8+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin pahaa oloa pukkaa. Ei sellasta oksentulua, mutta pahoivoivaa oloa. Eikä aamuisin vaan ihan pitkin päivää.

Meillä oli eilen alkuraskauden ultra, päästiin lähetteellä siis kunnalliselle, kun mulla on kohdunlkopuolinen ollut aikoinaan. Masussa kaikki hyvin!! Vastasi ihan viikkoja ja sydän siellä pomputti!

Nyt sitten uskaltaa jo tutuille sanoa ääneen. me ei olla kerrottu vielä kellekään, äidille aattelin ekana ilmoittaa.

Joo sumunen ilma on vähäsen, mutta onneksi ei sada, niin voi olla lasten kansaa pihalla. meidän vanhimmalta likalta irtosi aamulla kolmas hammas, nyt on sitten rivi taas vähän harvempi =)!

Sansu rv 7+3

Vierailija
4/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun pääsisi jo sinne neuvolaan! Vielä puolitoista viikkoa... Sitten voisi omistautua odottamiselle, jos kaikki on kunnossa. Oireita on ihan selkeästi; kuvotusta ja väsymystä, mutta jotenkin en osaa vielä rentoutua ja olla varma...

Kauheita uutisia tuolla Iltalehden sivuilla; amerikkalainen mies oli yritttänyt myydä kahta lasta pedofiileille... Aina vaan sairaammaksi muuttuu tää maailma. Ihmiset on itsekkäämpiä ja ahneempia, luonto tuhoutuu ja kaikki kärsivät. Mitä tässä itse osaa tehdä?

Mikä on sinun ekotekosi?? Itse käytän mahdollisimman vähän kemikaaleja; niin pesuaineita kuin kosmetiikkaakin, ostan mahdollisimman paljon vaatteita kirpputoreilta enkä käytä muovipusseja kuin pakosta, nekin samat uudelleen ja uudelleen kunnes eivät kelpaa muualle kuin muovin keräykseen...

Tällaisissa tunnelmissa tänään

Sunnie 7+5 ja piiperöinen?

Vierailija
5/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi tulla kauhea nälkä!! Painoa ei ole vielä tullut lisää, olen ollut aika tarkkana syömisen kanssa, mutta nyt alkoi himottaa suolaiset juusto-jutskat. Pakko saada kreikkalaista salaattia!!

Mulla on ollut kauhea kuntokuuri päällä, et saisi kahdesta viime raskaudesta jääneet kilot pois. Ainakin olen nyt elämäni kunnossa ja kroppa toimii hyvin, sääli jos joudun aloittaa ensi vuonna alusta! Lopetin kyllä karkin syönnin, mutta mun BED aiheuttaa sen että syöminen tosiaankin karkaa välillä käsistä... Onko muita syömishäiriöisiä??

kyselee Sunnie

Vierailija
6/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäiset saavat kernaasti lahjoittaa nälkää tännekin :( Tänään olen saanut alas omenan ja mandariinin ja nekin puoliksi väkisin. On vapaapäivä ja tekisi mieli vaan olla ja löhöillä, mutta öklötystä pukkaa (onneksi en sentään oksentele) ja päähän sattuu, kun mitään ei saa syötyä.

Täyttelin eilen miehen kanssa niitä neuvolan lippulappusia (enää 6 päivää!) ja alkoi ahdistaa koko neuvola. En haluaisi puhua mistään niistä aiheista, joita siinä oli, eipä yleensäkään kiinnostaisi puhua yhtään mitään. Saavat varmaan ihanan kuvan musta :)

Mies valmistui tuossa vähän aikaa sitten ja anopin " painostuksesta" päätettiin pitää valmistujaiset kesäkuun alussa. Ajateltiin siinä sitten samalla kertoa tämä salaisuus. 2. kesäkuuta (jolloin alustavasti juhlat olisivat) alkaisi mulla rv 13. Onkohan mitenkään mahdollista saada ultra ennen sitä (eikö ensimmäinen virallinen ultra pitäisi olla joskus rv 12?)? En haluaisi kertoa ennen kuin joku todistaa, että elämää siellä kohdussa on. Juhlia on paha siirtää ultran takia, saatiin ne noin pitkälle jo sillä tekosyyllä, ettei mies saa aikaisemmin papereita koulusta. Ja hetki olisi muutenkin todella hyvä, kun miehen lähisuku olisi paikalla ja saisi kaikille kerrottua samalla.

Nunia ja Lumikko 9+4

Vierailija
7/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, istun kotona, enkä tee mitään :)

Tässä näin tuli sekunti sitten välähdys (aivot aivan jumissa, ajatus ei kulje ja järki on hidas). Meillä on elikoita neljä kipaletta, frettejä kaikki. Kaksi näistä on emo ja tytär (tytär viimeisestä pentueesta, nyt 2v) ja emo on aloittanut todella kummallisen käytöksen. Se on luultavasti valeraskaana (kiima katkaistu useampi kuukausi sitten, eikä ole palannut) ja kohdistaa aivan sairaalloisen hoivavietin tyttäreensä. Se kohtelee sitä kuin pikkuista pentua, pesee väkisin, raahaa väkisin perässään ja toinen itkee ja vinkuu. Jos erotan toisistaan, emo alkaa " hoivata" muita frettejä, jos pidän sitä erikseen, se on todella hermostunut ja hysteerinen (totta kai kun olen erottanut sen " vauvasta" , mutta muut kaipaavat vähän rauhaa).

Tätä on jatkunut jo useamman viikon, nyt näyttää vain pahenevan. Aloin miettiä, että voikohan tuo johtua musta? Siitä, että minä olen raskaana? Tolla elukalla on aina ollut erittäin vahva hoivavietti, eikä hoivaamista ole nyt ollut pariin vuoteen. Ollessaan tyttärensä kanssa se myös suhtautuu muhun vihamielisesti, koska vissiin pelkää, että kosken/vien pennun pois.

Muut nahkasalamat ovat myös muuttaneet suhtautumistaan muhun: yksi on alkanut vahtia mua, tytär on harvinaisen rauhallinen ja hellyyden kipeä, yhtä ei kiinnosta tippaakaan :)

Mites muilla eläimellisillä? Näkyykö muutoksia?

Vierailija
8/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Sunnie: Syömishäiriö minullakin,BED myös. Aiheuttaa välillä ihan kauhean olon kun muutenkin kuvottaa välillä ja sit iskee se himo eikä voi olla syömättä... Itken sängyssä kun tuntuu että maha räjähtää ja oksettaa ja kun menee vessaan että oksentaisin niin yökkään vaan tyhjää niin kauan että kurkusta alkaa tulla veristä limaa.... Ja raskaus on vasta alussa...

Aloitin nyt heti raskauden alussa käynnit ravitsemusterapeutilla mutta sattui huono tuuri ja terapeutti on ihan ääliö joka ei tajua ahmimishäiriöstä mitään... Sanoo vaan että syö vähemmän tai ainakin kevyemmin... ARGH! Nyt pidän hänelle ruokapäiväkirjaa että hän tajuaisi paremmin mikä on ongelma. Kännykkäni hälyttää 5 kertaa vuorokaudessa syömään ja yritän hampaat irvessä olla syömättä väliajoilla... Helvetin vaikeaa on...

Asun Turussa ja tyksissä on sellainen ryhmä kuin obeesit odottajat. Sain sinne lähetteen neuvolasta ja menen sinne kesäkuussa eka kerran, jos sieltä saisin tukea ja apua tähän. Minulla kun ei saisi paino nousta yhtään raskauden aikana koska lähtöpainoni on jo REILUSTI yli 100kg... HuOh! Välillä kyllä mietin mitä tästä tulee...

Mintho ja tähtitorttu 9+5

Vierailija
9/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunia: Meillä on kolme kissaa ja 2 nuorimmaista niistä reagoi raskauteeni. Poikakissa (1-v, leikattu) pissasi kaks viikkoa sitten sänkyymme, minun puolelle sänkyä juuri sille kohdalle missä alapääni sängyssä maatessa sijaitsee... Ikinä ennen ei ole pissannut mihinkään muualle kuin hiekkalaatikkoon! Sitten 4-vuotias leikattu tyttökissamme on ihan hysteerinen kun olen poissa kotona (olen siis jäänyt jo pois töistä ja ollut jo neljä viikkoa kotona about 24/7) hän levittää minun vaatteeni ja tavaroitani ympäri kämppää, etsii minua jokaisesta huoneesta, mieheni selän takaa jos istuu esim. sohvalla. Ja kun olen kotona seuraa minua joka paikkaan, vessaankin. Yleensä tämä kissa viihtyy yksikseen saunassa tai parvekkeella ja nyt ei jätä minua rauhaan missään. Olemme nyt pitäneet makuuhuoneen ovea kiinni ettei kissa enään pissaisi sänkyymme niin tämä toinen itkee ja raapii oven takana niin kauan että hänet päästämme makuuhuoneeseen ja sitten hän tulee onnellisena päälleni makaamaan ja kehräämään. Ja oikeasti tämä kissa ei ole ennen viihtynyt yhtään ihmisten seurassa vain yksikseen siellä saunassa tai parvekkeella!!! IHANAN IHMEELLISIÄ NUO LEMMIKIT! :)

Mintho ja tähtitorttu 9+5

Vierailija
10/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen sitten päättyi aika hankalasti. Kurkottelin vaatehuoneen hyllyltä tavaraa, tulin tikkailta jotenkin kummallisesti alas ja kaaduin suoraan selälleen. Häntäluu sai siinä kyytiä! Tänään olen sitten istunut, mutta hyvin varovaisesti. Toivottavasti pienokaisella on kaikki hyvin. Eipä ole ainakaan pahasti ottanut massuun tänään.

Tänään oli myös eka neuvola. Aika karmivaa.. verenpaineet jo koholla, hb matala, keto oli +, paino oli noussu... onneks se täti oli tosi rauhallinen ja kiva. Sano, et pitäs nyt sitten juoda vettä todella paljon ja jättää sokeri pois. Eipä siinä.. söin äsken jätskiä, ku aurinko niin nätisti paistelee! :)

Muuten noista ruokajutuista ja siitä hysteriabakteerista.. mä en jaksa ressata. Toki nyt yritän jo ylipainonkin takia välttää ylimäärästä sokeria jne., mut raskauden takia en ala millekään tietylle ruokavaliolle. Maalaisjärjen kanssa ajattelin ruokailla seuraavat 32 viikkoa :)

Lisäksi tuolla kyseltiin ekoteoista. Meillä pyritään jätteet kierrättämään mahd. tarkasti.. tosin joskus tulee siinäkin lipsahdettua. Lisäksi vältetään eineksiä (jo lihottavuuden takia).. eli tehdään kotiruokaa kotimaisista elintarvikkeista. Joskus herkutellaan roskaruoalla. Lisäksi lastenvaatteet ostetaan tai saadaan käytettynä (kengät ostetaan uutena jotta jalat pysyy hyvänä). Itse olen niin isokokoinen, etten saa kirppiksiltä mitään kivaa. Eikä mekään käytetä muovipussia paitsi roskapusseina. Kompostia emme omista, mutta harkinnassa on kunhan saadaan parempi asunto sitä ajatellen. Niin joo ja autolla ajoa yritetään välttää kaupunkialueella... mennään pyörällä tai kävellen, tosin tässäkin lipsahdellaan tuon tuosta kun laiskottaa niin paljon. :) Eli ei mitään normaalista poikkeavaa ekoa ole meillä, vaikka joskus olisi ihana kun voisi elää täysin ekoelämää. Porkkanat ym. omasta penkistä ja kaiken tuottamansa jätteen voisi itse kierrättää omaksi lämmitysvoimaksi tms.

Olo on aina vain nälkäinen, vaikka pahinta hinkua helpotti saavillinen vettä. Ja muutenkin sitten olo helpottu ku muisti juoda! Älkäähän muutkaan sitä unohtako!

Visbe ja tiitiäinen 8+3

Vierailija
11/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun otitte puheeksi niin tajusin miksi tuo meidän pienenpieni koiraneiti on alkanut maata illalla sohvalla minun vieressäni tai mieluiten päällä...Sen täytyy sitten olla tämä raskaus, meinaan toinen koiramme on ihan hulluna isäntään ja tämäkin meni toisen perässä samalle sohvalle ja minä sain olla ihan yksikseni.. meillä voi olla perheessä toinenkin raskaana oleva, nimittäin tämä isännän lellikoira on astutettu..Lupaavasti samoja oireita kun itsellänikin, kamala nälkä, väsymys, kylmyys ja oksentanutkin tuo oli yks päivä;-D

ponnari samat viikot ja päivät kun aamullakin..

Vierailija
12/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimistä: meillä on 3 koiraa ja kissa. En ole heissä huomannut mitään käytöksen muutosta. Voi olla ettei tulekkaan kun ovat lähinnä ulkoeläimiä. Muistan kyllä kun odotin toista lasta miten isäni koira meni minun heille tullessani aina ihan sekaisin. Nojaili vaan minuun, lauloi ja kiehnäs kimpussa. Eli selvästi vaistosi jotain erilaista kun ei normaalisti ole semmoinen. Uskon että eläimet vaistoavat asioita paljon helpommin kuin ihmiset.

Ekologisuus: tahtoisin olla parempi siinä mutta laiskuus aina iskee :( Poltettava jäte menee kyllä uuniin, vaatteita ym lastentarviketta kierrätetään suvunkesken (joskus sortuu niihin kaupan ihanuuksiin), kirppareilla kierrän silloin kun rauhassa pääsen, omasta takaa tulee vihanneksia ja marjoja, pyrin ostamaan kotimaista jne. Mutta aina voisi olla tehokkaampi :)

ON: minulla on eilis illasta asti kiertänyt mahassa :( Möyryää, oksettaa, pierettää, vessassa ravaan vaikka maha ei ole löysänä onneksi. Mistähän johtunee. Söin kyllä maanantaina aika paljon niitä leipomania pullia (ternimaitoon tehty) et liekkö se syynä? Menis ohi äkkiä! Muuten ei mitään uutta... Pahaa oloa ei ole, ainoastaan jotkut asiat saa yökkäämään. Masua kiristää. Housuita ei nappi mahdu kiinni tai ahdistaa jos laitan. Yhdet äippähousut on käytössä kun näyttävät ihan perushousuilta. Muut ei vielä istu. Olen paljon ostellut kirppiksiltä, huuto.netistä vaatteita :) ja siskon kaa vaihdellaan kun aika samaa kokoa ollaan.

Lapsoset kaipaa huomiota :) Palaillaan!

Kanelinen ja pikku-pipari (uus nimi masuasikille) rv 8+4

Vierailija
13/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä oli useita,

Ekologisuus: Joo, jätteitä lajittelen ja kirppiksellä koluan, siinäpä taitaa olla..

Elukoita meilläkin, kissaa ja koiraa, ei kyllä oo mitään aistineet (kai)

Madam mammalta tuli ennustus! Poika syntyisi joulukuun 24. päivä ja meidän viimeinen lapsi;-)

Sain postissa tänään ajat vko 13 ultraan ja vko 18 ultraan ja lääkärille. Innolla odotan vaikka aikaa yli kuukausi:-/

Ihan kohtalainen päivä tänään. Taas on karkki maistunu

Pitänee lähteä vaikka uimaan että vetreänä pysyy;-)

P-M 8+3

Vierailija
14/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin välillä kirjoittelen, kun jäänyt vähän vähemmälle viime aikoina..

Viikonloppuna oksentelin sitten ihan urakalla :( Ja tälläkin viikolla on töissäolo tehnyt tiukkaa, kun illalla meinaa olla todella huono olo.

Selkä pamahti eilen jumiin ja tänään istuminen tuntuu pahalle, toinen puoli alaselästä ihan juntturassa...

Eläimiä meillä on 2+2 koiraa (äeteen kaksi vanhaa seropia myös mulla hoidossa ja kaksi omaa) ja kolme hevosta. Kissakin asustelee tallissa, mutta on nyt lähtenyt ilmeisesti jokavuotiselle kesävaellukselleen, kun ei ole muutamaan päivään näkynyt. Yhtenä vuonna palasi vasta joulukuussa. Kissalle olisi kyllä nyt virka: sunnuntaina kuului rapinaa keittiöstä päiväunien aikaan ja menin katsomaan, niin hiirihän se siellä vilahti lattialautojen alle. Liekö vintistä tipahtanut...

Eipä nuo koiruudet ole mitenkään käyttäytymistä muuttaneet, ehkä tarkkailevat enemmän minua, kun pinna tiukalla en suvaitse niiden rapatassuilla tulla päivisin sisälle ja väsyneenä haahuilen. Hevoset käyttäytyy kuin ennenkin, paitsi nuori neitimme, joka on joutunut jalkavaivan takia olemaan sairaslomalla. Se näyttää räjähtävän nahkoihinsa, kun ei pääse lenkille. Jalka antaisi kyllä jo myöten kärrytellä, mutta itsellä tuo jaksaminen vähän vähissä.

Niskapoimu-ultra olisi 23. päivä ja seuraava neuvola vasta kesäkuun alussa samalla pojan 3v-tarkastuksen kanssa.

Marzi ja maha 10+1

Vierailija
15/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin oikein miettimään että hetkinen, mikä olis mun ekoteko mut sit tajusin et sehän on ehdottomasti se et meillä ei ole (eikä tule) ainoatakaan autoa! :-) Lastenvaatteista 90% on käytettyinä saatu / ostettu ja kotimaisia kasviksia ym suosin. Jätteet kierrätän energiajae-seka-bio. Eli olenpas minä, joka ei pidä itseään ekologisena, aika ekologinen loppupeleissä ;-) !

Mulla on myös lievä BED, jota hallitsen aina hyvinä aikoina melko hyvin. Ylipainoa täälläkin lähes 30kg. Jos ei sokeria olis niin meikäläinen olis pajunvitsa. Rasvaiset ruoat ei houkuta, paitsi tietty suklaa mutta esim sipseistä en perusta.

Yritän nyt raskausaikana suosia jäätelöä! Sitä saa melkoísen kimpaleen syödä samoilla kaloreilla kun mitä esim pieni suklaapatukka sisältää. Lisäks vanukkaat on herkuiksi melko kevyitä, vaan parikymmentä kaloria enemmän kun perusjugurttipurkissa (jossa on törkeesti sokeria).

Suolasta vielä, nyt kun alkaa verenpaineasiatkin vähän merkitsemään, oottehan huomanneet perusmurojen sisältävän enemmän suolaa kun sipsien? Muistaakseni pirkka-perussipseissä on suolaa 1,3% ja perusmuroissa 1,9% !! Käsittämätöntä!

Ja lopuksi piti vielä sanoa tuosta listeria-hysteriabakteerista ja noista juustoista että tokihan pizzan päällä ja kastikkeessa voi syödä mitä tahansa kun se on kuumennettua ;-)

Mutta tosiaan voitais vältellä näitä puheenaiheita kun tunteet kuumenee heti ;-) !

ON ( o ) <--(jo valmiiks iso mut vaan läskiä!)

Mulla vetämätön olo. Ei varsinaisesti nukuta mut hirmu vähän energiaa. Kävely on löntystelyä ja keittiötä en jaksa siivota, tiskikoneen tyhjennys on ylivoimaista. Kouluunlähtö aamulla ja muksujen tarhaanvienti tuntuu vastenmieliseltä, mieluiten jäis nukkumaan... Ruoanlaitto on hirmu vaivalloista... Ja kivakiva, meillä on kuopuksen 3v synttärit viikonloppuna ja talo tulossa täyteen mummoja jne... Baka baka Sintagma!

7+0

Vierailija
16/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole mikään provo... Täällä istuu järkyttynyt nainen yhtenä kysymysmerkkinä. Tekis mieli puhua jonkun kanssa ennen kuin teen mitään, mutta en tiedä kenelle soittaa! Tuli mieleen purkaa sydäntäni teille, varmasti olette tuntevia ja ajattelevia ihmisiä kaikki...

Ollaan oltu yhdessä 5,5v siitä 4v naimisissa. Kaksi yhteistä lasta, mulla yksi ennestään. Nuorina alettiin olemaan yhdessä ja heti vakavissamme. Hyvin on mennyt, olemme onnellisia kaikin puolin PAITSI pari viikkoa sitten puhelimeni sekoillessa tartuin mieheni puhelimeen soittaakseni ja selasin nimilistaa; siellä oli vieraan naisen nimi. Ihmettelin sitä, jolloin mies sanoi, ettei tiedä mistä se on sinne tullut. Yhden mieheni kaverin vaimo on sen niminen joten annoin asian olla.

Tänään puhelimeni taas seotessa otin mieheni vanhan kännykän laittakseni oman korttini siihen löysin akun ja kuoren välistä lapun, jossa oli naisen sähköposti ja puh.nro.

En tiedä, millä ajalla mieheni kävisi vieraissa; säänn. työaika, ei outoja menoja, mutta kaikki on mahdollista. Minulle vieraan naisen kanssa soittelu/viestittely on pettämistä ja samaa sanoisi mieheni jos minä sellaista harrastaisin!!!

Että mitä tehdä??

Auttakaa!

-Sunnie

Vierailija
17/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei voi muuta kuin ottaa kissan pöydälle ja puhua. Laita ukkos koville et antaa kunnon selityksen asialle. Sit katselette jatkoa kunhan asia eka selviää :) Jospa sille olisi joku ihan luonnollinen selitys.

Voimia!

Vierailija
18/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeaikoina taustaillut, kun on ollut niin epävarma olo kaikesta. Olen näköjään semmoinen tyyppi joka pelkää aina pahinta :(

Huomenna minulla on alkuraskauden ultra. Vihdoin, olen niin kovasti sitä odottanut ja jännitys on kova. Toivottavasti kaikki olisi niin kuin pitääkin ja uskaltaisin sitten ihan listautuakin joulukuisiin.

Kysyisinkin nyt teiltä, jotka olette ultrassa olleet, että oliko teillä mies mukana? Meille kaikki on niin uutta kun ensimmäistä odotellaan, että en oikein näitä käytäntöjä tiedä. Oma asiahan se tietysti on, mutta kyselin nyt kumminkin. Olisihan se kiva jos esim. sydänäänet kuuluisi niin mieskin saisi kuulla.

-Maisi rv 6+6

Vierailija
19/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnie82: voimahalia täältäkin! Voin vaan kuvitella tunteittesi sekamelskan raskaushormoonien vallitessa. Olisin itse aivan raivon partaalla! Tai oikeestaan oon jo nyt aika raivoissani sun miehelles..Kehtaakin. ): Toivottavasti saat rohkeutta ottaa asian pian esille. Suora kommunikointi on aina parasta suhteelle, jotta luottamusta voidaan alkaa lunastaan takaisin...

Kasapäin jaksamisia ja virtuaalista tukea täältä!!

Kumpa kaikki olis vaan erehdystä....

♥ perhonen

Vierailija
20/23 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä on plussattu nyt sitten niin :) No itse asiassa testi näytti vahvaa positiivista jo 26.4, mutta hetken se vie sulatellessa, että onkohan tämä oikeesti totta, mutta nyt alan uskoa, että tottahan se on. Eka neuvola on varattu, tosin mulla vasta rv:lla 10, sillä olen tokakertalainen. Uskon, että maltan sinne oikeinkin hyvin. Ekassa raskaudessa en muistaisi, että mulla ois ollut pahoinvointia, mutta nyt tuntuu kuvottavan vähän joka hetki enemmän tai vähemmän. Myös sellaisen olen pistänyt merkille, että muo yököttää ihan mielettömän herkästi asiat, joista aikaisemmin olisin selvinnyt olan kohautuksella. Esim. likaiset astiat lavuaarissa...meinaa ykä lentää. Ja jotkin ruoat ihan toden teolla yököttää, vaikka ennen söin niitä suurella ruokahalulla. Hassua :D Ulospäin ei vielä näy mitään, vaikkakin kuopus taputteli mun masua tänään ja sano, että äidillä taitaa olla pieni vauva mahassa...ja se ei vielä kyllä tiedä vauvasta mitään. Eli, siis maha taitaa pömpöttää muuten vain, heh!

Minusta on nyt sit ilmeisesti kovaa vauhtia tulossa kahden lapsen yh, no mikäs siinä, en aijo jäädä surkuttelemaan, nyt nautin vauvan odotusajasta, muulla ei ole väliä, paitsi tietty mun pienellä taaperoisella, josta tulee aivan ihana isosisko :) Lapsille tulee aika tarkasti neljä vuotta ikäeroa, sillä kuopus on syntynyt joulukuun 25 ja tämän uuden la on 26.12, miten voikin olla, hih! Tiedän, että rankkaa tulee olemaan, mutta toivon, että jaksan ja saan apua ja tukea ystäviltä ja sukulaisilta. Ainakin kovasti kaikki psyykkaavat muo, että kyllä tämä tästä :) Ja enhän ole ainut tässä maailmassa, jolla tilanne on vastaavanlainen!

Meillä on kans paljon lemmikeitä. Pari koiraa, kissa ja kilpikonnia. Niissä en ole vielä huomannut mitään muutoksia...hmmm...enkä kyllä muista, että viime raskaudenkaan aikana meidän elukat olisivat reagoineet, paitsi siinä vaiheessa, kun vauva oli jo talossa. 3kk vauvan syntymän jälkeen toinen koiristani alkoi oireilla eroahdistusta ja se äityi tosi pahaksi. Onneksi käytösterapia ja Clomicalm lääke puri vaivaan ja tänä päivänä kaikki on paremmin kuin hyvin :)

Oikein mukavia odotuspäiviä kaikille ja auringonpaistetta!

RV 8 plus 4