Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~TOUKOtaapertajien keskiviikko~

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just saavuin neuvolasta ja kuulumiset ovat seuraavat:

rv siis 40+5

- painoo lisää +800g (nyt yhteensä tullut +13,3kg)

- ei turvotusta

- RR 135/80

- valkuainen +1 (ens ma pissa ja paine kontrolli)

- SF-mitta 34cm

- syke 140

- alhaalla on mutta ei kiinnittynyt

elikkäs näillä tiedoilla mennään yliaikaisuus kontrolliin ens ke 16.5 jos ei aikaisemmin synny...plaah pelkkää odottelua. Lähempä kävelylle, ainii ne kukat...no sen jälkeen sitten.

ylikypsä maha 40+5 ja poika 4-v joka on mummolla odottamassa pikku siskoa tai veikkaa.

Vierailija
22/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpukalle onnea matkaan!!!!!

MOSKULIINI: Oon tosi pahoillani sun puolesta!!! Lohtuhali!!! Tollasia ne munkin poli käynnit aina on ja perjantaina ne saa taas jatkoa, mutta sillon saa alkaa jo tapahtumaan, muuten nousen barrikaadeille!! Mitä ne sun sokerit on ollu??? Mielenkiinnolla vaan kyselen, kun ite painiskelen niitten ja insuliinien kanssa edelleen ja nyt vielä enemmän, kun tässä lopussa ne alkaa heitellä oikein olan takaa!!! Olen hengessä mukana, tsemppiä!!!

Täällä painitaan taas sokerien kanssa....soitin äippäpolille, kun on alkanut tulemaan aika alhasia sokereita ja humisee ihan hullun lailla ylhäältä alas, niin että todella jo tuntee olossa, pienenettiin insuliiniannoksia aterioilla ja katellaan, mitä tapahtuu, kyllä tää sokerirumba sais jo päättyä, kiitos!!!!

Neuvolassa tuli käytyä ja niinkuin muutkin on sanonu, niin ihan liukuhihna meininkiä se oli ja kaikki oli ihan ok, ei varattu aikaa enää olleskaan, kun hoitaja sanoi, että kun nyt pääset sille naikkarin omalle lääkärille, niin eiköhän ens viikolla jo rysähdä, uskoisko?? No kyllä mä aion olla itekkin tiukkana siinä asiassa, että nyt riittää vauvan kasvatus talkoot ja mun pelleily sokerien kanssa!! Oli terkka sitä mieltä, että se 3,4 kiloa on ollu alakanttiin ja että tuntuu isommalta, toivoi olevansa väärässä, mutta sanoi, että siltä hänestä tuntuu vuosien kokemuksella, no perjantaina se sitten selviää johonkin suuntaan....tiukat on paikat ja jännittää ihan kauheasti, miten mamman käy....Toivottavasti loppu hyvin ja kaikki hyvin!!

Mitäs muuta????? Eikö oo yhtään kääröä ilmotettu syntyneeksi tänään??? Vauvauutisia halutaan taas, kun on ollu niin tasasen ihanaa pommitusta;-)

Joku taas valitteli poskionteloita????En muista nimeä.....Tervetuloa tukkoisten kerhoon, täällä jo lääkkeet sen verran tehoaa, että alkaa lima irtoamaan, mutta henki ei kulje kyllä mihinkään suuntaan.....

Jaahans...jos sitä vaikka vähän siivoilis taas vaihteeksi, kun ei muutakaan tekemistä oo ja tietty kellottelis noita sokruja, kun sitäkään en oo yhtään tehny....Sormenpäät ihan reikäsinä.....Mukavaa päivänjatkoa tytsylit ja palaillaan!!! Vauveliuutisia jään odottelemaan innolla!!! Haleja kaikille!!!

-Emunainen ja lude 38+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä ollaankin itketty...

Ei ollut vielä tänäänkään kuulunut lähetettä leikkaukseen, joten soitin sairaalaan ja kysyin mikä tilanne nyt oikein on, onko minulla ollenkaan sitä sektio aikaa. Vastattiin että ei ole leikkausaikaa. Lupasivat jutella lääkärin kanssa heti kun lääkäri tulee siihen toimistoon ja laittaa sitten kotiin kirjeen. Soitin jo siskolleni ja itkin hänelle kuinka mulla ei nyt olekkaan sitä aikaa sinne sektioon ja mitä vauvalle nyt käy kun ei sitä voi pitkälle viivyttää sitä leikkausta ja mitä jos synnytys käynnistyy kotona.... Miehelleni soitin töihin ja käskin hänen perua maanantain pekkaspäivänsä, ei meille maanantaina lasta synnykkään. Menin sitten itkemään ja mököttämään sohvalle ja ajattelin kuinka epäonnistunut minä olen kaikessa. Sitten soi puhelin ja sairaalasta soitettiin ja he kertoivat että nyt on sit mulle kuitenkin varattu aika sektioon maanantaille! Olivat siirtäneet jonkun pelkosektio aikaa että saivat minut siihen tilalle. Eli, siitähän minä vasta itkemään kävinkin, meille syntyykin vauva maanantaina!! Soitin miehelle ja käskin sen ottaa kuitenkin se maanantai vapaaksi :)!! Laittavat sairaalasta minulle pika pikaa kaikki ohjeet leikkausta varten, saan niihin sitten tutustua ja täyttää jotkut " kivun sieto kaavakkeet" .

Nyt tuntuu ihan uskomattomalta... 5 päivää maanantaihin, sitten saan minun oman pienen rakkaan vauvani maailmaan <3!! Olkoon vaikka kipua ja tuskaa sen leikkauksen jälkeen, mutta kun saan sen oman pienen vauvan syliini... :)!!

Eilen sain tietää että myös paras ystäväni odottaa vauvaa, ihanaa!! Hän tulee todennäköisesti olemaan yksinhuoltaja, mutta minä lupauduin olemaan hänelle tukena ja lupauduin menemään mukaan vaikka synnytykseenkin :)!

Oi voi, nyt meikäläinen kävi itkemään TAAS kerran tämän päivän aikana!!

Nyt minä rupean kokoomaan pöytää, mikä ostettiin tietokonepöydäksi. Haluan sen tänään valmiiksi, ja mies pääsee vasta kymmeneltä töistä, niin pakkohan se itse on käytävä kokoamaan. Ja sen jälkeen laitan vauvan sängyn valmiiksi. Pitää tuulettaa pinnasängyn sekä äitiyspakkauksen patjaa vähän ulkona, ne haise jotenkin niin " tehtaalle" , yök!

Voikaatte ihanaiset mammat hyvin! Voi että, mullehan tulee teitä ihan ikävä, kun kohta se meidän vauva syntyy... Teistä on jotenkin tullut niin tärkeitä, vaikka ihan vaan näin netin kautta yhteyksiä pidetäänkin, eikä edes tunneta toisiamme!! Ja taas itketään... :)!!

T: Hormoonihirviö- Mirmuska ja Vilperi 38+3

Vierailija
24/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas viittis hetken istua tässä koneen vieressä ja kirjotella pienet pätkät kuulumisia.

Onnittelut vauvanhakureissulle lähteneille, oliko ainakin ALPUKKA. Muutama muukin oli joista ei ole vähään aikaan mitään kuulunut. MURMELIlle tsemppiä sinne käynnistykseen. Taitaa olla kova homma tuo käynnistys jos paikat ei ole ennestään yhtään pehmenneet.

Mitäs omaan (.). Neuvolassa kävin maanantaina, paineet edelleen nousussa. Ei vielä liikaa, mutta seurataan. Menen perjantaina uudelleen. Sain vaan ohjeeksi seurata, ettei tule päänsärkyä ja niitä näköhäiriöitä tai huimausta. Ja tietenkin sitä sitten kuvittelee itselleen päänsärkyä vähänkin jos tuntuu.

Tiedättekö muuten mitä terkka sillä tarkoitti kun sanoi, että heti jos tulee ylävatsakipuja niin suoraan synnärille eikä soittoa neuvolaan. Mitä ne kivut sitten tarkoittaa?

Maanantai-illalla päätti sitten vauveli pitää äitiä ja isää jännityksessä. Puoli 11 illalla aloin miettiä, onko liikkeitä ollut. Aloin sitten laskea. Ei yhden yhtäkään liikettä ja kello oli jo yli 12. Olin heilutellut ja taputellut vatsaa, mutta ei. Sitten vihdoin puoli yhden jälkeen alkoi sen päivänen muljaus ja jammailu. Eli sitä sitten vaan varmaan nukuttiin.. Olin jo ihan puhelimessa kiinni, että soitan synnärille. Nyt ei sitten enää ole tarvinukaan olla liikkeistä huolissaan, sen verran on melskattu. Mutta mies sanoi, että on se kun jo ennen syntymäänsä valvottaa. Mies kun ei tietenkään saanut nukuttua ja meni silmät ristissä töihin.

Meillä kans vähän sitä havaittavissa, että joka päivä soitetaan, joko joko. Varsinkin mun äiti, joka on valmiudessa esikoisen hoitajaksi sitten kun lähtö tulee. Ei onneks vielä oo niin pahaa, että olis alkanut ottaa pannuun. Huvittavaa on se kun mun isä soittelee, ei se esikoisesta näin soitellut. Taitaa pappaa jännittää nyt enemmän :)

Äitini kanssa tuossa juuri puhelin ja sanoin että varmaan tämä sitten menee yliajalle kun niin ollaan povattu syntyväksi koska tahansa. On aika turhauttavaa kun tässä ollaan jo pari viikkoa jännitetty koska syntyy ja jos hyvässä tapauksessa mennään vielä neljä viikkoa. Jo viikolla 33 äippäpolin lääkäri meinasi ettei laskettuun aikaan mene. Ja terkkari joka kerta sanoo, että kyllä täällä niin valmiita ollaan. Saas nähdä nyt sitten. Esikoisen viikoista ollaan nyt jo pari päivää yli.

Vaatteista oli puhetta. Kyllä nuo äippävaatteet mitä on mahtuu vielä päälle. Takit ei kylläkään, kun jouduin tuosta untuvatakista luopumaan. Mutta sitten on vaan kuljettava takki auki. Kotona nyt on ihan sama mitä on päällä. Mutta on se kivaa, että vielä voi laittaa jotain siistimpää kun lähtee pois täältä kotiympyröistä.

Saanko udella, kun en ole alusta saakka ollut mukana. Ne, jotka ovat aikaisin jääneet äippälomalle, olikohan ainakin Laru. Mistä syystä olette jääneet? Ihan vaan kiinnostaa. Onko esim. työ niin raskasta?

Nyt odottelemaan miestä ja poikaa kotiin. Oli pojan hoitopaikassa valokuvaus tänään ja kiinnostaa kuulla kyllä miten on mennyt. Onko sitä maltettu olla paikallaan ja hymyillä. Kummitäti kun sanoi, että on parasta hymyillä sitten kuvassa niin saa täti laittaa hyllyn reunalle.

Heipat!

-supukka-

Vierailija
25/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille täällä vielä roikkuville! :)

Tulin juuri neuvolasta, tällä kertaa ei tarvinnut raahata esikoista mukaan, kun mummu tuli leikkimään pojan kanssa meille siksi aikaa. Olikin hyvä sauma sen suhteen, kun pyysin th:n tekemään alatutkimuksen samalla kun köllöttelin siinä tutkimuspöydällä. Yleensä sillä aikaa poika kerkeää tonkia kaikkia th:n tavaroita, joten nyt sain olla ihan rauhassa koko tutkimuksen ajan. Sf-mitta oli kasvanut 1½ sentillä, mutta on nytkin vasta 31cm ja juuri ja juuri yltää hipomaan alakäyrälle. Paino oli taas tippunut eikä mulle ole vieläkään tullut sitä " vaadittavaa" 7 kg koko raskauden aikana, mutta koitin selitellä terkalle, että kenties tuo touhukas 1½-v myös kuluttaa osan mun energiasta vauvan lisäksi. En oo myöskään paljon syyllistynyt mässäilyyn raskauden aikana, joten ehkä näillä on sitten merkityksensä myös tuon painonnousun suhteen. Huolettaa vaan, että kasvaahan se vauva nyt tarpeeksi kaikesta huolimatta.

Alatutkimuksessa selvis, että jotain on jo tapahtunutkin kohdunsuulla. Oli sormelle auki ja pehmeä, kohdunkaulaa vielä 1½cm jäljellä. Silti synnytyksen käynnistymiseen voi vielä mennä tovi. Th meinas et jo tänä iltana tai sitten vasta viikon päästä. Tiedä häntä. Esikoisen syntymärv meni jo eilen (38+4) mutta pitää vaan jaksaa nyt rauhassa odotella.

Monet teistä tuskailivat vaatteiden kans. Ehdotuksena poncho! Esikoisen raskausaikana käytin viimeisilläni paljon ponchoa takin asemasta. Sinne ei ollut niin väliksi mitä alle laittoi, kun ei näkynyt juurikaan muuta kuin helma virttyneestä miehen t-paidasta ;) ja kuitenkin tarkeni. Nytkin alkaa ilmat lämmetä sen verran, että poncholla pärjää jo. Toinen loistoidea on noi masutuubit - oon tehnyt nyt tässä raskaudessa ihan tav trikoosta niitä monen värisiä ja kuvioisia ja on niin kätevää, kun voi pitää myös sellasia tavallisia vaatteita, kun maha ei jää kuitenkaan näkyville.

Nyt pitää lähteä kuuraamaan keittiön lattiaa. On meinaan ihan järkyttävän näköinen esikoisen välipalan jäljiltä. Jos sitä ei nyt hoida kuntoon, niin siinä on sitten 100 kertaa kovempi urakka kun se on jämähtänyt kiinni...

Supistuksia niitä kaipaaville ja kärsivällisyyttä itse kullekin odotukseen!

Precious 38+5

Vierailija
26/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi!

Ajattelinpa minäkin pinoutua välillä...

SUPUKALLE tiedoksi noista ylävatsakivuista....että se on oire raskausmyrkytyksestä...eli jos sulla noita paineita seurataan, niin ilmeisesti pelkäävät että raskausmyrkytys tulisi päälle...ja nuo ylävatsakivut ovat merkki siitä. Tsemppiä sulle!

Onnea kaikille jo vauvantuoksusta nauttimaan päässeille!!! Ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Ja onnea matkaan laitokselle lähtijöille!!!

Itellä on ollut tänään tasan rv38!!! Esikko kun tuli rv36+5 niin nyt on tosi outo olo!!! Ja outoa on myös se, että esikoisesta meni vedet....ja nyt olen kuin ensisynnyttäjä näitä suppareita ihmetellessäni!!!!

Kävin synnärillä näytillä varmuuden vuoksi viikonloppuna kun supisti koko yön... olin 2cm auki...mutta supparit hävisivät sitten....tulevat ja menvät jatkuvasti menkkamaisen kivun kanssa. EI häiritse ollenkaan menoa....mietityttää vaan. Vatsan tyhjennystä, HIKOILUA, kaikkea asiaan kuuluvaa on....mutta odotellaan odotellaan.

Mutta fiilis ihan hyvä, vatsa laskeutunut viime viikolla, niin saa hengitetyksi. Anoppi saapui, joten stressi lapsenvahdista synnytyksen aikana on väistynyt....

Eihän me tiedetä aikoja ja synnytyshetkiä...mutta JUHLAHETKI se tulee olemaan! Aivan ihanaa!

Koitetaan jaksaa!

Mama2006

Vierailija
27/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskuliinille voimia pompottelun kanssa!

Mirmuskalla oli lopulta hyviä uutisia tullut, vaikka aluksi olitkin saanut pettyä.

Supukka kyseli sairasloman syytä. Mulla on takana kaksosraskaus, jossa huomattiin kontrollikäynnillä rv 22, että olin auennut kivuttomilla suppareilla ja kalvot olivat jo valuneet emättimeen. Rv 24 synnytin ja toinen meidän pojista selviytyi ja toinen menehtyi muutaman päivän ikäisenä. Tässä raskaudessa mulla alkoi supistelut rv 10. Siinä oli vielä kaikkea ikävää töissä ja se stressin varmaan pahensi tilannetta. Välillä supparit helpotti, mutta rv 18 lähtien suppareita alkoi olla sen verran, että sain aina lisää sairaslomaa. Lopulta se kirjoitettiin loppuun asti. Supparit on mulla ollut melkein koko ajan kivuttomia, pahimmillaan oli tällasta menkkakipuilua jossain välissä. Mitään muutoksiakaan kohdunsuulla ei ole tapahtunut, ennen rv 31. Lääkärit eivät kuitenkaan voineet kieltäytyä kirjoittamasta sairaslomaa, koska kukaan ei osaa sanoa miksi viimeksi synnytys käynnistyi niin aikaisin. Ja mullahan silloin synnytyskin eteni kivuttomilla suppareilla vaikka kuinka pitkälle. Eli mulla on ollut saikkua taustan, suppareiden ja varmaan ihan oman päättäväisyyden takia. Päätin, etten riskeeraa mitään tässä raskaudessa, enkä usko mitään vähättelyjä. Lääkäritkin on pelanneet onneksi tässä varman päälle.

Nyt ollaan jo näin pitkällä ja mäkin olen varmaan täällä vielä kesäkuussa kärvistelemässä, kun ensin on yritetty pitää sisällä väen vängällä. Mullekin kyllä kätilö sanoi pari viikkoa sitten, että ei varmaan mene ainakaan yliaikaseksi. Just joo, noin kun hän sanoi, niin varmaan menee :)

Kävin äsken kävellen hakemassa pojan tarhasta ja tuli kyllä tosi ällö olo. Ällöttää ja mahaa vääntää, kunnon tuskan hiki nousi pintaan. Varmaan noi penisiliinit pistää nyt mahan sekasin :( Olen yrittänyt maitohappoja syödä tässä samalla.

Huomaa muuten, että pinot on lyhentynyt parin viikon takasista, kun monet vakkarikirjoittelijat on synnyttäneet. No, mä olen kyllä tässä parin päivän aikana tehnyt tässä pateilussa ihan oman osani ja vähän enemmänkin :)

Illan jatkoja kaikille. Lähden tekemään ruokaa.

Laru rv 37+0

Vierailija
28/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun sokerit on omasta mielestäni ollu kohtuu hyviä; keikkuvat siinä sallitun rajoissa. Kaikista eniten heittoa on ollu ennen päivällistä mitatuissa arvoissa. Miusta on hassua että pitää mitata lounaalla ja päivällisellä. Syön usein siinä välissä välipalan joka sitten tietysti nostaa sitä ennen päivällistä mitattua arvoa. Mut polilla olivat sitä mieltä että pikkusen koholla olevia arvoja on liikaa. Pitääköhän mennä osastolle insuliinin aloitukseen? Toivottavasti ei! Eikö sen vois kotona aloittaa ja vekslata annosta? Sitä ainakin tuun yrittämään ja vetoan siihen että sisko on lääkäri ja soitan hänelle jos tulee ongelmia. En jaksais temppuilla insuliinin kanssa, kyse on enää muutamasta viikosta. Koittaisin mielummin elää porkkanalla viimeiset viikot.

Miten siun insuliini aloitus tapahtui? Pitikö olla sairaalassa ja otettiinko jatkuvasti verikokeita tms?

On kieltämättä aika surkee olo, ja huono omatunto kun oon alkanu dietistä lipsumaan. Oon sellanen mieliala syöppö ja nyt kun on pinna ollu kireellä niin oon syöny holtittomasti. Nyt se kostautuu sitten. Mie en voi syyttää kuin itseeni... *huokaus* T: Moskuliini

Vierailija
29/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Sain hätäsektiolla 23.4. sen oman pikku-ukon, joka oli 47 cm pitkä ja painoi 3 kg. Kaikkea taas mahtui tähän meikäläisen synnyttämiseen mitä maan ja taivaan välille voi vain kuvitella. Mutta nyt toipuilen hätäsektiosta ja vauveli on aivan ihana ja kasvaa hirmuista vauhtia.

Voimia kaikille vielä loppuraskauteen!

Kevät-tähti ja pikku-ukko 2vko ja 3 pvä

30/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt saa huilia oikein luvan kanssa ainakin pari päivää, mitään menoja ei oo kalenteriin merkitty, JES!

Tultiin vartti sitten koulun kevätkonsertista (osa 2) kotiin ja jalat on aika sököt. Kuulun vanh.yhdistyksen johtokuntaan tai mikä lie, ja meillä oli kahvitus + arvat + t-paita -projekti, eli jaloillaan sai olla koko päivän. Ensimmäinen osa oli päivällä, ja silloin oli sama homma. Mutta jos vaikka siitä olis jotain apua tai edes vähän edistystä asiaan, iltapäivällä jo tuli muutama ihan lupaava suppari, kun oikaisi sängylle hetkeksi. Ja pitkin päivää on tullut harvakseltaan lisää... Jos tätä nyt sitten jatkuis se 3-4 päivää, niin kuin kakkosella, ja sais sitten lähteä. :) Naisille jo kyllä naureskelin, että kun koko päivän kävelee, niin saa isännälle sanoa puoliltaöin, kun töistä kotiutuu, että eiköhän lähdetä. ;) No aika näyttää miten käy, maanantaikin kumminkin häämöttää jo aika lähellä...

Nyt taidan oikaista hetkeksi sohvalle jääkiekon tai hyvän kirjan pariin ja lepuuttaa niitä jalkoja. Hyviä vointeja ja kunnon suppareita kaikille haluaville!

Äippä rv 39+3

Vierailija
31/31 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietin, että mitäköhän sinulle kuuluu. Kun kirjoitin tosta omasta taustasta Supukalle vastaukseksi, niin kyllä mieleen tuli taas se kiitollisuus, kun olen näin pitkälle päässyt. Sitten mietinkin myöhemmin, että mitenköhän sinun raskaus on mennyt, kun teilläkin oli niitä suruja ollut. Muistin, että olit pidemmillä viikoilla ja ajattelinkin, että jotain kuulumisia pitäisi kohta varmaan tulla. Tosi ihana kuulla, että kaikki on ainakin nyt hyvin.

Paljon onnea pikkuisesta!

Laru