Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Alakouluikäisten tyttöjen porukka kylvää kauhua Helsingissä

Vierailija
15.04.2026 |

Tienaako media jotain antamalla jatkuvasti näkyvyyttä nuorille,jotka hakevat nimenomaan huomiota typerällä käytöksellään.

Nyt perhana niitä lakimuutoksia jotta jotain rangaistuksia  annetaan näille lapsille.He tietävät tasantarkkaan etteivät joudu vastuuseen.Myös vanhemmat osavastuuseen.!!!!!

Joku raja on lapsenkin käytöksellä oltava.

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on annettu jatkua jo toista vuotta. Ilmeisesti siksi, että on jotenkin oikeudellista puolustaa itseään, kun toiset käyttäytyy heitä kohtaan rasistisesti. Kuvaavat kaiken toimintansa, mutta yhtään videota he eivät ole kuvanneet, joissa tulisi ilmi miten heitä kohtaan rasistisesti käyttäydytään.

Ja tietysti, kun heidän vanhempansa puolustavat heitä, ihan julkisestikin, niin ei hedän tekemisiään ole voitu mitenkään hillitä.

Vierailija
182/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi h tti minkä yhteiskunnan loimme EUn takia. Rajat auki sydämet auki näille pahoille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä pitäisi kiireellisesti nyt sossujen ottaa huostaan.

Loppujen lopuksi ei huostaanotosta ole mihinkään. Ei noita voi loputtomasti pitää lukkojen takana, mutta jos sijoitetaan jokainen erikseen jonnekin periferiaan, on hieman toivoa, että meno rauhoittuu. Valitettavasti on niin, että jokaisessa lastensuojelulaitoksessa on joku kapinallinen, joka kerää ympärilleen muita kapinallisia. Pahimmillaan laitoksissa oppii ne rikolliset temput, joita ei ehkä ollut siviilissä vielä ennättänyt oppimaan. 

Helsingissä on laitoksia, jossa nuorille annetaan HSLn matkakortti, niin vapailla pääsee sujuvasti assalle, triplaan tai minne nyt haluaakin mennä häiriökäyttäytymään. Sossu on oikeastaan aika kädetön ja keinoton.

Vierailija
184/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on annettu jatkua jo toista vuotta. Ilmeisesti siksi, että on jotenkin oikeudellista puolustaa itseään, kun toiset käyttäytyy heitä kohtaan rasistisesti. Kuvaavat kaiken toimintansa, mutta yhtään videota he eivät ole kuvanneet, joissa tulisi ilmi miten heitä kohtaan rasistisesti käyttäydytään.

Ja tietysti, kun heidän vanhempansa puolustavat heitä, ihan julkisestikin, niin ei hedän tekemisiään ole voitu mitenkään hillitä.

Ei tarvi käyttäytyä rasistisesti kun saavat selkään vaan syystä, että meidän nuoret on niin kauniita.  Se riittää. 

Vierailija
185/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että näillä hyökkääjillä ei ole mitään menetettävää. Sen sijaan kohteilla on menetettävänä kaikki. Tämä luo jo lähtökohtaisen epäsuhdan ja asetelman. Joku päästään vialla oleva jenginuori on joka tapauksessa menossa laitokseen ja elämä on täyttä paskaa. Normaalilla lapsella sen sijaan on hyvä elämä eikä hän halua kantaa puukkoa koska ei halua menettää sitä. Mutta jengiläisillä tai sellaisiksi itsensä mieltävillä ei ole mitään rajoitteita. Yhteiskunnan pitäisi herätä tähän kovin keinoin. Mutta Suomessa ei ole koskaan priorisoitu normaalin kansalaisen turvallisuutta. Muut asiat menee edelle, aina. Tämäkin kohu unohtuu aikanaan ja uusia tulee. 

Vierailija
186/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitää myös ottaa huomioon, että juuri Vuosaaressa on jo useita vuosia ollut ihmisten kivittämisiä ja pulloilla heittelyä. 

Tämä on vain jatkumoa paljon pidemmälle toiminnalle.  

Sitten on niitä Vuosaarelaisia, jotka sanovat ettei tämmöistä tapahdu ja Vuosaari on ihan normaali ja rauhallinen paikka vaikka videoilla näkyvät tilanteet kertovat muuta. Eli toimintaa ei puolustele tekijöiden vanhemmat pelkästään, vaan tietty äänekäs Vuosaarelaisten porukka.

Vierailija
187/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi käyttäytyä rasistisesti kun saavat selkään vaan syystä, että meidän nuoret on niin kauniita.  Se riittää. 

Ei yksikään uhreista ole varmastikaan näille rasistisia juttuja huudellut. Aiemminkin on riittänyt, että on kävellyt ohi ja sitten on kivet lentäneet. Rasismi on vaan se tekosyy minkä varjolla toimintaa perustellaan, koska niin iso osa äänekkäistä ihmisistä sitä korttia heiluttaa ja antaa sille voimaa. Tämä on sen seurausta.

Porukka sanoo, että nämä pitäisi huostaan ottaa, mutta ei nämä ole niitä jotka jo 7 vuotta siellä ihmisiä kivitti. Vaan tämä on saman asian uudelleen toistoa, joka ei vaan lopu niin kauan kun tuota rasistikorttia jopa eduskuntatasolla heilutetaan ja siihen tartutaan ilman syytäkin.

Vierailija
188/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tämä riskin tiennyt jo kymmenen vuotta sitten kun noita alistamisvideoita alkoi tulla nettiin. Vein lapseni junnujudoon jo ekaluokalla. Sittemmin hän on käynyt muissakin lajeissa. Nyt on kasiluokalla. Pystyy puolustamaan itseään. En tiedä onko tarvinnut, ei ole puhunut asiasta. Kotiin ei ole mitään kuulunut, kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. On kavereita ja hyvät arvosanat ja pärjää urheilussa. Tarvittaessa varmasti pystyy kääntämään hyökkääjän solmuun. Tämä oli minun erikois-investointini isänä hänelle. Kaikki maksut olen maksanut mieluusti. Kansainvälisestä judoleiristä lähtien. Ja stadissa asutaan.

Onnittelut! Minua ärsyttää kun lässytetään kuinka sivullisten tulee puuttua, jos näkee kiusaamista ym. En uskalla pitkällä tikullakaan koskes. Eräs aikuinen pysäkillä puuttui ja apinalauma sylki päälle. Rääkyivät, sä seurasit meitä, nyt me kuule seurataan sua uhkaillen! Nainen  pakeni bussiin, apinat eivät ehtineet.

Vierailija
189/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tämä riskin tiennyt jo kymmenen vuotta sitten kun noita alistamisvideoita alkoi tulla nettiin. Vein lapseni junnujudoon jo ekaluokalla. Sittemmin hän on käynyt muissakin lajeissa. Nyt on kasiluokalla. Pystyy puolustamaan itseään. En tiedä onko tarvinnut, ei ole puhunut asiasta. Kotiin ei ole mitään kuulunut, kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. On kavereita ja hyvät arvosanat ja pärjää urheilussa. Tarvittaessa varmasti pystyy kääntämään hyökkääjän solmuun. Tämä oli minun erikois-investointini isänä hänelle. Kaikki maksut olen maksanut mieluusti. Kansainvälisestä judoleiristä lähtien. Ja stadissa asutaan.

Valitettavasti ei kaikilla lapsilla ole näitä mahdollisuuksia, rahan puute ,isän puute....Onhan se kuitenkin väärin että MEIDÄN täytyy opettaa lapset puolustautumaan pahaa vastaan, pahaa ,josta emme tienneet mitään me vanhemmat. 

Vierailija
190/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullo sianverta repuun ja heittää sitä niiden päälle

Vierailija
191/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kertoi, että porukoita on useampia. Kehoittavat vain tekemään rikosilmoituksia mutta eivät puutu asiaan.

Vierailija
192/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! Minua ärsyttää kun lässytetään kuinka sivullisten tulee puuttua, jos näkee kiusaamista ym. En uskalla pitkällä tikullakaan koskes. Eräs aikuinen pysäkillä puuttui ja apinalauma sylki päälle. Rääkyivät, sä seurasit meitä, nyt me kuule seurataan sua uhkaillen! Nainen  pakeni bussiin, apinat eivät ehtineet.

Juuri poliisi tv ssä näytettiin kun eräs puuttui kun kksdi hyökkäsi nuorten naisten kimppuun. 

Turpiin tuli , tytöt pääsivät pakenemaan. Mihin pitää vetää raja , voi saada pyssystä tai puukosta. 

Vierailija
193/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pullo sianverta repuun ja heittää sitä niiden päälle

jos ei löydy kun naudan niin tekee siihen uuden etiketin

Vierailija
194/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli repii yhdeltä huivin niin kuvausloppuu

Vierailija
195/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä lopu ennen kuin nuo ajetaan takaisin Afrikkaan. Ja rajat auki -tyypit mukaan!

Vierailija
196/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ei kaikilla lapsilla ole näitä mahdollisuuksia, rahan puute ,isän puute....Onhan se kuitenkin väärin että MEIDÄN täytyy opettaa lapset puolustautumaan pahaa vastaan, pahaa ,josta emme tienneet mitään me vanhemmat. 

Kyllä sitä pahaa oli meilläkin paljon, mutta saimme elää muutaman vuosikymmenen ihan hyvää elämää! Jos tulivat helvetistä, toivat sen helvetin meille🤨

Vierailija
197/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhteydessä on turha puhua maahanmuutosta, kun porukan pääpaskalla on ihan suomalainen sukunimi.

Oli nimi ihan mikä tahansa tai vaikka kotoisin ulkoavaruudesta niin joku puuttuminen viranomaisten taholta tarvittaisiin että toiset ihmiset ei tule näitten taholta häirityksi...ymmärsin että jopa fyysisestikin, ei pelkästään huutelemalla.

Vai mikä mahtaa asiassa mättää viranomaiset?  Toimintaa tarvitaan. Vai ollaanko noitten suhteen ihan kädettömiä?

Vierailija
198/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä kävisin vanhempana näille näyttämässä. Ottaisin koiran mukaan som banzzit pelkää koiria. Ihan sama paljonko ehdollista siitä tulisi minulle. 

Sinulle oikea paikka olisi mielisairaala.

Pääset kohta katsomaan kasvatuksesi tulosta itse sinne.

Vierailija
199/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä näitä on laittaa nuorisokotiin? Luuletteko että nuorisokodit ovat vankiloita? Jos joku sieltä lähtee hatkaan, niin ei henkilökunnalla ole muuta keinoa, kuin soittaa poliisit perään ja poliiseilla on muutakin tekemistä kuin metsästää hatkaavia teinejä.

Nuorisokoti on ensisijaisesti niille nuorille, joilla kotiolot niin kamalat, että eivät ole turvassa siellä. 

Älkää vanhemmatkaan kuvitelko, että nuorisokoti on esim. päihdenuorelle se paikka jossa päihteidenkäyttö loppuu, usein näin ei käy, vaan nuori kokee itsensä hylätyksi ja ajautuu syvempiin ongelmiin.

Vierailija
200/208 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme