Milloin olet viimeksi ollut sairas?Flunssassa,vatsataudissa tms.
Minä viimeksi yli vuosi sitten.Mitään ei ole ollut.
Kommentit (31)
Olen 70 v. eikä minulla ole ollut fiunssaa kuin viimeksi joskus yli 10 v. sitten ja koronaakaan en ainakaan tiedä sairastaneeni. Minulla ei ole muita vaivoja kuin jotain venähdyksiä ja mustelmia, jotka ovat peräisin kuntosalilta tai muista liikuntaharrastuksista.
Alkuvuodesta oli influenssa. Viime vuoden lopussa korona (testattu).
Silloin kun korona tuli niin silloin lievässä flunssassa ja koronatesti positiivinen. Sen jälkeen ei ole ollut edes flunssia. Olen ottanut joka vuosi korona- ja influenssarokotteet.
Ehkä 2019 tai aikaisemmin. Sen jälkeen, kun etätöihin siirryttiin eikä tarvinnut toimistolle palata, niin eipä ole tarvinnut keräillä kanssaihmisten pöpöjä julkisista busseista ja avokonttorista.
Olen ollut täs pari viikkoa sairas. Kurkkua sattunut enkä pysty syömään mitään. Olen laihtunut 4 kiloa 2 viikossa. Nieleminen sattui ja yritin väkisin syödä jotain välillä mutta en ole kovin paljon syönyt. Juominenkin sattuu mut vähemmän. Nyt parin päivän aikana olen pystynyt enemmän syömään.
Pääsiäisenä oli aivan hirveä räkätauti. Räkää puski niin että nenäliinat loppui, ja kova yskä. Jatkuva niistäminen johti verenvuotoon sieraimesta. Oli monta tuntia pientä tihkua. Kävin oikein päivystyksessä sen takia. Vuoto ei ollut onneksi aktiivista kun veri ei valunut nieluun. Tuonkin asian opin vanhoilla päivillä. Laitoin sieraimeen pumpulitupon ja tihkuminen loppui vasta yöllä. Nyt valuu välillä jotain räkää kurkkuun. Jospa tuo loppuis vappuun mennessä.
2v sitten noro, joka kesti päivän. Tarttui äkäisesti kodinhoitajien kautta, kun hoitivat vanhempiani. Sitä ennen 10v edellisestä mahataudista.
Lievä korona oli 2022 alussa ( sitä ennen edellisestä yli 7v ), sen jälkeen ei ole ollut mitään flunssia. Kuukauden sisällä kaikki muut perheessä sairastaneet rajun ja pitkäkestoisen (kuume, yskä, nuha, kurkkukipu) flunssan. Itselleni se ei tullut, ei edes lievänä.
Tässä juuri pikku nuhaa. Kuumetta ei ole,mutta odotettavissa taas limaista yskää syksyyn asti.