Voinko kieltää anoppia vierailemasta synnärillä?
Laskettu aika on kahden viikon päästä.. Anoppi kutsui itsensä synnärille käymään synnytyksen jälkeen. En halua..
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
mieti sitä sitten kun kyselet anoppia lastenhoitoon....
Silloin anoppi on pikkumainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihaat anoppiasi? Hän on rakastamasi miehen äiti.
Ei ne kaikki äidit ole ihania pullantuoksuisia mammoja. Mieheni vihasi äitiään, minä siedin häntä. Miehelläni oli ihan oikea syy, ei mitään pikkujuttuja.
Ei tulisi mieleenkään perustaa perhettä tuollaisen miehen kanssa. Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.
Voit. Voit kieltää myös omaa äitiäsi vierailemasta synnärillä. Vai eikö se ole sama asia?
Korona-aikana rajoitettiin sattuneesta syystä sairaalavierailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja parin vuoden päästä parut kun olet ihan yksin eikä kukaan auta.
Miten se anoppi siellä sairaalassa muka auttaa?
Esim vaihtaa vaipan? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki äidit ole ihania pullantuoksuisia mammoja. Mieheni vihasi äitiään, minä siedin häntä. Miehelläni oli ihan oikea syy, ei mitään pikkujuttuja.
Ei tulisi mieleenkään perustaa perhettä tuollaisen miehen kanssa. Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin.
Mieheni on maailman paras puoliso ja paras isä lapsillemme. En ikinä lähtisi arvostelemaan muita heidän lapsuutensa/äitinsä takia. Kuvottava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Voit. Voit kieltää myös omaa äitiäsi vierailemasta synnärillä. Vai eikö se ole sama asia?
Synnyttäjän äiti on synnyttäjälle läheinen, eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos anoppi suuttuu. Jos anoppi tulee niin suutut sinä. Jospa ilmoitatte vauvan syntymästä vasta, kun pääsette kotiin. Toisaalta voitte sanoa anopille ettei synnärille tulla. Rajaton anoppi kuriin.
Anopilla oikeus nähdä lapsenlapsi?
Vanhemmilla on myös oikeus keskittyä opettelemaan lapsen hoitamista rauhassa sen ajan, mitä viettävät sairaalassa. Anoppi ehtii kyläillä myöhemminkin.
Kukaan ei ole siellä sairaalassa parhaimmillaan. Nukkuu huonosti, on kipeä, sairaalan vaatteet päällä, hygieniankin kanssa voi olla vähän niin ja näin jos liikkuminen on huonoa (esim, sektion jälkeen)
Olisi järkky, jos synnärillä joku pynttäis vierailijoita varten 😅. Mulla ei käyny mielen vieressäkään miltä näytän. Keskityin lapseen. Mitä hygieniaan tulee, olin aina puhdas, kävin suihkussa. Sektio x2.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla ihka aito ääliö. Itsepähän joudut itsesi kanssa elämään
Silloin, kun itse sain lapset, sairaalassa oltiin synnytyksen jälkeen useampi päivä ja vieraita sai käydä. Kummatkin isovanhemmat piipahti siellä vauvaa katsomassa ja minulle se sopi, kun ei tarvinnut miettiä tarjottavia tai onko asunto heille tarpeeksi siisti. Kummatkin mummot on sitä tyyppiä, että ensin katsotaan kodin siisteystaso ja se sanotaan ääneen, loput kommentit kuulee sitten myöhemmin joltain ulkopuoliselta.
Nyt sairaalasta potkitaan pihalle niin nopeasti, että ei sinne vieraat edes ehdi. Pidä vain huoli, että mies huolehtii kaikesta vierailuun liittyvästä kotona, koska sinun ei kuulu järjestää kahvitteluja tai siivota.
Mistä anoppi edes tietäisi, että olet synnärillä?
Vai kuulutko niihin ihmisiin, jotka jaat kaiken elämäsi somessa?
Kannattaa tehdä jo tässä vaiheessa rajat hullulle anopille bselväksi ja pitää ne mielessä seuraavat 15v myös silloin kun tarvitsee lastenhoitoapua ja olla valittamatta, kun anopilla muihin lastenlapsiinsa on läheiset välit ja hoitaa heitä mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia. Oma äiti voisi olla vaikka mukana synnytyksessä.
En ymmärrä miksi anoppi ehdottomasti haluaa tulla synnärille mutta jos se on hänelle (ja ehkä pojalleen) tärkeää niin miksi ei voisi tulla?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan varma, että miehillekään anoppi ei ole yhtä läheinen mitä oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa, jos anoppi suuttuu. Jos anoppi tulee niin suutut sinä. Jospa ilmoitatte vauvan syntymästä vasta, kun pääsette kotiin. Toisaalta voitte sanoa anopille ettei synnärille tulla. Rajaton anoppi kuriin.
Anopilla oikeus nähdä lapsenlapsi?
Ei ole. Riippuu ihan anopin käytöksestä onko siihen mahdollisuutta vai ei. Mitää yleismaallista oikeutta siihen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja parin vuoden päästä parut kun olet ihan yksin eikä kukaan auta.
Eihän siellä sairaalassa auta, mutta se on viesti isovanhemmille, että he ovat osa lapsen elämää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi anoppi ehdottomasti haluaa tulla synnärille mutta jos se on hänelle (ja ehkä pojalleen) tärkeää niin miksi ei voisi tulla?
Ei se poika synnytä. Poika hedelmöitti. Eri asia.
Vai olisiko helpompi ottaa anoppi pikavierailulle synnärille, kuin myöhemmin kotiin? Synnärillä ei tarvitse miettiä tarjoiluita, omaa ulkonäköä, kodin siivoamista jne. mitä ikinä kukakin meistä miettii kun kotiin tulee vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös anoppi.
Synnyttäjä päättää :) Sairaalassa on vartijat tunkeilijoita varten?