Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei huolestu tomaattien hinnoista?

Vierailija
15.04.2026 |

Tomaattien kilohinta Suomessa on talvella 2026 noussut lähes 50 prosenttia. Tarjonta on pienentynyt, koska kalliin pörssisähkön vuoksi kasvihuoneiden valaisemisessa on jouduttu pihistelemään. 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, tomaattikilo 6-7,5 euroa...Kurkutkin noin 5 e/kilo. Söisin mielelläni tomaattia, koska se on hyvin ravinteikas ja vähäkalorinen. 

Kurkut, tomaatit, mansikat, mustikat kesällä. Mutku mä haluun sillon ku mä haluun. 

Vierailija
102/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ostamassa Lidlistä ihanan makeita kotimaisia pikkutomaatteja 800g pussissa. Hinta on vaihdellut 6-8 € välillä, kilohinta siis kympin tietämillä. Mutta ennemmin maksan tuon tomaateista kuin karkeista. 

En osaa kuvitellakaan, että käyttäisin 8 euroa alle kilon pussilliseen tomaatteja! Järjetön hinta, kun tuolla summalla voi saada jo monta kiloa muita, edullisempia kasviksia.

Entä jos haluaa syödä tomaatteja eikä lanttua? 10 e/kg hyvistä tomaateista ei mun mielestäni ole mitenkään kohtuuton hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen perse ei nouse sohvalta ennen kuin kosketaan kahteen pyhään aiheeseen. Viina ja koirat. Laitetaan koirat verolle tai viinat kaikki alkoon niin on yleislakko ja miljoonat ihmiset kadulla.

Kyllä ne kaikki viinat on alkossa ainakin täälläpäin.

Ei löydy tippaakaan edes mustilaiselta.

Vierailija
104/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti 4.5e/kg ostin eilen.

Vierailija
105/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minitomaatit 2 e/litra, vihanneskioskilla. Iso pussi jättiherkkusieniä 2 euroa. Korianterinippu 1.60 e. Käytän ja syön. En osta näitä kaupoista kuin vasta satokauden tarjouksina. Kaikkea ei voi kasvattaa parvekkeellakaan...

Vierailija
106/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn ostamassa Lidlistä ihanan makeita kotimaisia pikkutomaatteja 800g pussissa. Hinta on vaihdellut 6-8 € välillä, kilohinta siis kympin tietämillä. Mutta ennemmin maksan tuon tomaateista kuin karkeista. 

En osaa kuvitellakaan, että käyttäisin 8 euroa alle kilon pussilliseen tomaatteja! Järjetön hinta, kun tuolla summalla voi saada jo monta kiloa muita, edullisempia kasviksia.

Entä jos haluaa syödä tomaatteja eikä lanttua? 10 e/kg hyvistä tomaateista ei mun mielestäni ole mitenkään kohtuuton hinta.

Näinhän se on. Ei ole olemassa muita kuin lanttu ja tomaatti.

Vierailija
107/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanttuko on oikeasti ainoa vaihtoehto minkä keksit? Pelkästään jo pakastekasviksissa on paljon tarjontaa ja hinnat pari euroa kilo. Saa sillä kympillä lähes 5 kiloa tavaraa helposti. Keittotaidoistahan se on kiinni miten kasviksia osaa käyttää, jos ei taitoa ole niin silloin ostetaan kallista tomaattia.

Vierailija
108/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huoleta. Mulla on aika monta taimea esikasvatuksessa. Pärjään ilman tomaattia talven yli tai jos ostan, niin korkeintaan kaksi tomaattia kerrallaan 

Melkoisesti pitää olla taimia ja kasvihuone, jos niistä riittää koko talveksi esimerkiksi yhden päivässä.

Vierailija
109/109 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanttuko on oikeasti ainoa vaihtoehto minkä keksit? Pelkästään jo pakastekasviksissa on paljon tarjontaa ja hinnat pari euroa kilo. Saa sillä kympillä lähes 5 kiloa tavaraa helposti. Keittotaidoistahan se on kiinni miten kasviksia osaa käyttää, jos ei taitoa ole niin silloin ostetaan kallista tomaattia.

Pointti oli pikemminkin se, että jos haluaa tomaattia niin sitten ostaa tomaattia eikä ne kovin kalliita ole nekään. Jos halua lanttua niin ostaa lanttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän