Harvinaisin paikka, jossa olet käynyt?
Kerro paikka ulkomailla, missä olet käynyt, mutta et usko muiden käyneen.
Reagoi muiden vastauksiin
Jos olet käynyt paikassa: peukku ylös
Jos et ole käynyt: peukku alas
Kommentit (749)
Maalla noin 1,5 t junamatkan päässä Kiovasta.
Bandiera Gialla Riminin lähellä, disco ja tanssipaikka, jossa oli paljon kaikenikäisiä italialaisia. Käytiin siellä elokuussa 1987.
Varusmiesten hoitama Venäläinen rajavartioasema. Venäjän Värtsilä.
Askjan tulivuori kraateri, Islannissa
Vanha työpaikkani, eli usein tuli käytyä.
Whistler Blackcomb (Kanada) peak 2 peak kondooli. (laskettelua)
Kiinan muuri (ei varmaan niin harvinainen)
Kahden amish-perheen omassa kodissa kutsuttuna vieraana Pennsylvaniassa.
Urho- nimisellä jäänmurtajalla.
Toinen harvinainen paikka oli Nasaret Israelissa ja siellä arabien baari jossa ei naisia juuri näkynyt ja vanhat ukot kuolasivat meitä nuoria skandinaaveja.
Färsaarilla. Ainakin lämpöä rakastavat biitsi-ihmiset mitä luultavimmin skippaavat tuon kohteen.
Vierailija kirjoitti:
Palawan, El Nido
Palawan, saari jonka maailman kaikki kolkat kiertänyt Jacques Cousteau nimesi planeettamme kauneimmaksi. Olin El Nidossa häämatkallani. Sinne rakennettiin jokunen vuosi sitten lentokenttä. Alue on valitettavasti kovaa vauhtia muuttumassa trooppisesta idyllistä Cebun kaltaiseksi turistikeskukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Päädyin tulipalo pakkasella muutaman palosotilaan seuraan.,. Kohta olimmekin VPK::n tiloissa keskellä kaamosyötä. Tiloissa ei ollut kuulemma toimivaa vessaa. Olutta oli, oli ihan paljon, ihan puukoritolkulla tummia lasipulloja kruunukorkein. Tilat keskellä kaupunkia, ei asiaa ulos hankeen kuseksimaan, eikä sisätiloissa iljennyt kun oli muutakin väkeä oluita ottamassa, tupakeita tupsuttamassa ja nauruntyrskein hauskaa seuraa toisilleen tarjoamassa. Olut oli ihan ilmaista. Tummaa. Hyvää, jopa päihdyttävää. Yksi jos toinen viritteli jalkoja vettä pitävään rutistukseen. Itse palopäällikkö ilmestyi halliin ja toivotti letkuisan letkeää pikkujoulua. Tunsin miten savna letkuisan sai patin kohoamaan otsaani. Sitten palopäällikkö kertoi avanneensa kotva sitten itse lukitsemansa vessan ovet. Hän nauroi oudosti, kertoi usein miettineensä sanonnan "Kusettaa kuin palokunnan hevosta" absurdia ilmaisua. Hän oli päätynyt tutkimaan tötä ihmiskokeessa. Tietoisena hädästä ympärillään hän armahti meidät tokaisten: no niin kusipäät, vessat ovat avoinna.
Kuulin, että palopäällikkö oli päässyt uuden vuoden alkuun sairaslomalle. Ja siirretty siitä eläkkeelle.
Palopäällikön henkilöllisyyden suojaamiseksi jätin paikkakunnan mainitsematta. Sen verran raotan miljöötä, se oli pohjoista Ruotsia. Ihan ulkomaalla, tästä pikkujoulusta on jo liki 50 vuotta.
Yhdessä paikassa käytiin porukan kanssa ja se oli vähälä nimeltään.
Tinian.
Se pieni saari Tyynellä Valtamerellä josta 1945 lähtivät Hiroshiman ja Nagasakin isot paukut.
Väitän, että melko harva suomalainen on tuolla käynyt.
Olen käynyt alasti uimassa Kiitehenjärvessä. Venäjän rajavyöhykkeellä siis.