Harvinaisin paikka, jossa olet käynyt?
Kerro paikka ulkomailla, missä olet käynyt, mutta et usko muiden käyneen.
Reagoi muiden vastauksiin
Jos olet käynyt paikassa: peukku ylös
Jos et ole käynyt: peukku alas
Kommentit (581)
Tämä ei ole paikka, vaan laite eli Sojuz-miehistösukkulan aidon kokoisessa kopiossa olen käynyt sisällä. Ja olin tosi tyytyväinen, ettei se ollut aito, sen verran nimittäin iski ahtaan ja suljetun paikan kammo siellä sisällä päälle. Aikamoisia ne avaruusnautit kyllä ovat, kun semmoiseen värkkiin itsensä tunkevat.
Mä olen vaeltanut mm. Altaivuorilla ja purjehtinut yli 80-leveyspiirin.
Vierailija kirjoitti:
Siriuksessa. Olin siellä avaruus laivan kapteenina.
Siriuslaisia näkee suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että sellaista paikkaa on olemassakaan, missä joku muu ei olisi käynyt. Esim Huippuvuoret mainittu. Turistipaikka, ja täällä mainitaan ne :).
Tai joku vaellus Aasian perukoilla. Suurin osa tekee ne opastettuna tai katsovat reitin jostain äpistä. Eli joku muukin on käynyt.
Ei täällä ole pyydetty lyömään kehiin paikkoja, joissa kukaan muu ei ole käynyt. Liekö sellaisia edes? Ehkä jokin mitättömän kokoinen atolli keskellä merta?
Ei edes paikkoja, joissa kukaan toinen suomalainen ei ole käynyt. Vaan paikkoja, joissa oletettavasti tosi harva on käynyt. Huippuvuoret sopii hyvin listaan. Takuulla harvempi kuin joka tuhannes suomalainen on sinne jalallaan astunut. Maailmanlaajuisesti puhumattakaan, onhan se hyvin eksoottinen vierailukohde. Kaukana mistään turistirysästä.
En tiedä, kuinka turistirysä virallisesti määritellään, mutta Huippuvuorten yli 100000 vlerailijaa/vuosi täyttää mielestäni briteerit
Vierailija kirjoitti:
Kerran tuli käytyä Tarawassa, Kiribatilla
Tästä tuli mieleen, että olen käynyt Kuropatyn metsässä Minskin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taapmajärven autiotupa Käsivarren erämaassa taitaa olla sellainen joka on kaikkein perähikiäin itselleni.
Ketjun aihe ei oikein toimi, jos "harvinaiseksi paikaksi" voidaan nimetä jokin tosi spesifi laavu, taukotupa tai museon vessa. Aika moni -itseni mukaan lukien- on esimerkiksi kotoisin jostain pienestä kylästä, jossa yli 99% suomalaisista ei ole käynyt. Ei se tee kylän työväentalosta harvinaista matkakohdetta. Jos oikein tarkoituksella väännetään, joku Lanzarotella luontopolulta sivuun astunut saattaa olla seissyt kivellä, jolla kukaan toinen suomalainen ei ole koskaan seissyt. Tekeekö se tuosta spotista sitten harvinaisen paikan, kun kymmenet tuhannet suomalaiset kuitenkin vierailevat saarella vuosittain?
Kontekstin pitäisi olla esim. jokin maa, saari, tai vähintään joku kaupunki maailmalla -jokin mielekkään kokoinen kokonaisuus.
Mietin ihan samaa. Itse yritin laittaa kohteita, joissa ehkä harva suomalainen on käynyt, mutta jokunen kuitenkin. Olis ihan kiva nähdä yläpeukku omiin viesteihin🙂
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi Leninin mausoleumin. Pysytään samassa teemassa, mutta pistetään hiukan eksoottisemmaksi: Ho Chi Minhin mausoleumi Hanoissa. Muita siellä vierailleita?
Lisää mausoleumeja: Tunisian entisen presidentin Habib Bourgiban mausoleum Monastirissa, Tunisiassa.
Uruguain UPM-tehtaan eukalyptys -plantaasilla ja niiden puiden kasvatuslaitoksessa.
Noarvvas-tunturi Övre Anarjohkan kansallispuistossa Norjassa
Övertorneossa ja kalixissa. Ei varmaan ole turistirysiä.
EI nyt mitään superihmeellisiä paikkoja, mutta Barbados ja Etelä-Korean Busan varmaan sellaisia missä kauhean moni ei ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Rijksmuseum Amsterdam
Just viime viikolla ajattelin että menisin mutta en sitten jaksanut kun ajattelin olevan kauhea turistirysä :D
Pyhän Pietarin kirkon tornissa Riiassa. Hienot näkymät kaupungin kattojen yli.