Peruskouluun on saatava matematiikan tasoryhmät takaisin. Tyhmille oma matikkaryhmä ja älykkäillä oma matikkaryhmä.
Kommentit (100)
Olen miettinyt onko se matikka niin viisasta, siinä on kaavat joilla lasketaan ja on vain yksi oikea tulos.
Toki jos ei osaa laskea voi silta romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun ja lukion käytyäni, 12 vuoden kokemus osoitti että opettajat antoivat tytöille keskimäärin parempia arvosanoja muiden syiden kuin oppimisen perusteella.
Pisa- ja ylioppilastutkintokokeet tehdään 100% anonyymisti. Ja niissä tytöt pärjäävät paremmin.
Joo mulla oli laaja matikka 10 🙋 yläasteella.
En osannut kieliä enkä matikkaa. Kaikista huonot numerot paitsi äikästä ja reaaliaineista.
Lähdin ulkomaille jossa etenin kansainvälisen suuryrityksen it konsultoinnin audititointiin ja tilipäätösten tarkastajaksi. Työkieli englanti ja ko maan kieli.
Älykkyystestissä saan kehitysvammaisen lukemat. En vaan ymmärrä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka rajoittaa naisten pääsyä kaikkiin opintoihin. Vihervassarinaiset pulassa
Tytöt on Suomessa Pisa-tuloksissa poikia parempia.
Täällä on esitetty monta esimerkkiä kuinka tyttöjä suositaan ja heidän takiaan muutetaan oppimisvaatimuksia.
Se on mennyt liian pitkälle koska se on aiheuttanut epätasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun ja lukion käytyäni, 12 vuoden kokemus osoitti että opettajat antoivat tytöille keskimäärin parempia arvosanoja muiden syiden kuin oppimisen perusteella.
Pisa- ja ylioppilastutkintokokeet tehdään 100% anonyymisti. Ja niissä tytöt pärjäävät paremmin.
Lukion pitkästä matematiikasta pojat kirjoittavat tyttöjä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka rajoittaa naisten pääsyä kaikkiin opintoihin. Vihervassarinaiset pulassa
Eipä oikeastaan. Vihreät on kaikista puolueista korkeimmin koulutettu, nuorin ja naisvaltaisin (kun verrataan äänestäjiä).
Sensijaan persut on matalimmin koulutettu ja miesvaltaisin, äänestäjät kaikkein työttömimpiä ja useimmin rikoksiin syyllistyneitä (sekä verrattaessa äänestäjiä että kansanedustajia).
Naisille on helpotettu yliopistoon pääsyä vuosikymmenien ajan. Pakkoruotsista on tarkoituksella tehty miehille este ja naisille on tehty lyhyt matematiikka lukioon jota ei tarvitse edes kirjoittaa. Yliopistonki voi suorittaa ilman mitään matematiikan ymmärrystä.
Tekniselle alalle haluttiin lisää naisia, niin matematiikan vaatimuksia laskettiin niin, että ne ovat lähellä lukion pitkän matematiikan tasoa.
Naisten suosiminen on mennyt liian pitkälle.
Tämä on syy miksi pojat eivät opiskele ja yliopisto naisistuu. Osaaminen ei naisten ylivallan aikana nouse.
Mitä ihmeen väitteitä? Ei ole todellisuuspohjaa tuossa. Ei ole tehty naisten takia mitään tasolaskuja. Hei, haloo.
Ammattikorkeaan tehtiin tason lasku matematiikassa jonka jälkeen ruvettiin puhumaan kukkaisinsinööreistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö on vihreiden kannattaja ja kirjoitti pitkästä matikasta M:n😃
Minun tyttäreni kannattaa vihreitä ja kirjoitti L:n. Päälle sai teknologia teollisuuden 1000 euron stipendin koska oli 100 parhaan joukossa pitkän matematiikan kirjoituksissa koko Suomessa.
Ketään ei kiinnosta. Minun poikani on 5 vuotiaana tähtitieteen tohtori.
Jokin sanoo minulle, että et tiedä minusta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt on Suomessa Pisa-tuloksissa poikia parempia.
Matematiikassa siis. Ovat kyllä monessa muussakin aineessa.
Mutta ei pliis tehdä tästä sukupuolivertailua.
Jokin sanoo minulle, että et tiedä minusta mitään.
> Olen miettinyt onko se matikka
> niin viisasta, siinä on kaavat
> joilla lasketaan ja on vain yksi
> oikea tulos.
Nyt sekoitat matematiikan ja laskennon. Oikeassa matematiikassa ongelmia ei todellakaan ratkaista valmiilla kaavoilla, vaikka niitä jonkin verran hyödynnettäisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. musikaalinen lahjakkuus testattu: lähes täydet pisteet, paras taloustietokilpailussa, palkintoja kirjoittamisesta jne.
Onpa oksettava aloitus. Älykkäät ja tyhmät? Onko noista jompikumpi itse valittu? Typerää rehentelyä. Suurimmassa osassa ammateissa matikkaa tarvitaan varsin vähän ja tekoäly hoitaa. Tarvitaan ihan muunlaista taitoa: vuorovaikutustaitoja, tunneälyä, luovuutta, monipuolista osaamista, taitoa ilmaista itseään, ksnssinvälisyysosaista jne. Lopettakaa jo tuo vanhanaikainen, tunkkainen ajattelu ja käsitys matikasta jonain ylitärkeänä oppiaineena.
Kyllä kaikki ovat yhtä hyviä. Heitä täytyy vaan opettaa. :3
Vierailija kirjoitti:
Onpa oksettava aloitus. Älykkäät ja tyhmät? Onko noista jompikumpi itse valittu? Typerää rehentelyä. Suurimmassa osassa ammateissa matikkaa tarvitaan varsin vähän ja tekoäly hoitaa. Tarvitaan ihan muunlaista taitoa: vuorovaikutustaitoja, tunneälyä, luovuutta, monipuolista osaamista, taitoa ilmaista itseään, ksnssinvälisyysosaista jne. Lopettakaa jo tuo vanhanaikainen, tunkkainen ajattelu ja käsitys matikasta jonain ylitärkeänä oppiaineena.
Teknologiassa, luonnontieteissä, lääketieteessä ja taloustieteissä tarvitaan runsaasti matematiikkaa.
Sitten on myös motivaatio ja sinnikkyys. Pelkkä älykkyys ja koulutus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi pakottaa kaikkia tuohon muottiin vaan, koska sinä satut pitämään noista asioista. Kaikki eivät tykkää istua kokouksissa pyörittelemässä sormiaan ja höpöttää vaan tahtovat oikeasti tehdä jotain.
Minun tyttäreni kannattaa vihreitä ja kirjoitti L:n. Päälle sai teknologia teollisuuden 1000 euron stipendin koska oli 100 parhaan joukossa pitkän matematiikan kirjoituksissa koko Suomessa
Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, jos yhdestä oppiaineesta saa laudaturin. Useimmat tarvitsevat oikeassa elämässä esimerkiksi äidinkieltä ja englantia paljon enemmän kuin lukion matikan taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi pakottaa kaikkia tuohon muottiin vaan, koska sinä satut pitämään noista asioista. Kaikki eivät tykkää istua kokouksissa pyörittelemässä sormiaan ja höpöttää vaan tahtovat oikeasti tehdä jotain.
Oikeastaan noita kansainvälisiä tunneälykköjä ei tarvita mihinkään. Tai ehkä nykyaikana päiväkodeissa tarvitaan kansainvälistä osaamista.
This one 🎯