700g jauhelihaa, mitä tekisi
Nyt jauhelihareseptejä ilmi. toki netistä löytyy kaikenlaista, mutta lopulta se menee joko makaronimössöksi tai jauhelihakastikkeeksi. Jotain inspiroivaa kaipaan. Eli tänään loppuu päiväys ja syöjiä on 5 kpl illtapivällä. Mitä siis tekisi.
Mä näin jossain ohjeen, että oli joulutuorttutaikinan sisään leivottu maustettua jauhelihaa ja sinne oil myös laitettu paprikaa jne. Pitäs olla jotan muutakin, eikös nuo ole vähän simppeleitä tuollaiset. Entä jos tekisi jonkn laatikon. Mua on aina himoittanut kaalilaatikko, joskus olen tehnyt vuosia sitten, muutta on vain unohtunut arjessa...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moussakka. Se on hyvää vegeä
Se on kyllä suomeksi musaka. Omikron+ipsilon on sama kuin u.
Molempia kirjoitusmuotoja käytettään yleisesti.
Mutta suomen kielellä jos kirjoitetaan niin se on musaka.
Vierailija kirjoitti:
AP, kaikella ystävyydellä, korjaa näppiksesi. Jos et huomannut, lähes joka lauseessa on sanoja joista puuttuu kirjaimia, erityisesti K-kirjain näyttää olevan hukassa (anteeksi jos sinulta puuttuu etusormi ja sen takia jää usein välistä, ei ollut tarkoitus loukata, puuttuvat kirjaimet vain ärsyttävät).
Sinulta puolestaan taitaa puuttua joku kokonainen palikka aivoista, joka estäisi kirjoittamasta asiattomuuksia keskustelupalstoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, kaikella ystävyydellä, korjaa näppiksesi. Jos et huomannut, lähes joka lauseessa on sanoja joista puuttuu kirjaimia, erityisesti K-kirjain näyttää olevan hukassa (anteeksi jos sinulta puuttuu etusormi ja sen takia jää usein välistä, ei ollut tarkoitus loukata, puuttuvat kirjaimet vain ärsyttävät).
Sinulta puolestaan taitaa puuttua joku kokonainen palikka aivoista, joka estäisi kirjoittamasta asiattomuuksia keskustelupalstoille.
Niin, enpä tiedä. Itse olen ajatellut että jos kirjoitan jotakin julkisesti nähtäväksi niin vähin mitä voin tehdä on että ainakin kirjoitan virheettömästi.
Karjalalainen kaalipata. Jos jää jätteitä voit tehdä piirakkoja voitaikinaan lopusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kun mussukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lasagnen.
Lasagne on sellainen rasvapommi että hyi. MIelummin jotain kevyttä. Ruskista ja mausta liha ilman rasvaa tai oiiviöljyssä. Minä kallistun myös johonkin laatikkoruokaan. Kaalilaatikko on todella hyvä ajatus. Kääryleitäkin voisi tehdä, mutta ovat todella työläitä, kun harvoin tekee, mielummin siis laatikkona. Mitä jos teet ihan peruna-sipuli-jauhis-laatikon? siihen voi laitella kaikenlaisia lisukkeita perheen mieltymysten mukaan.
Hyi vaan itsellesi. Eikö äiti ole opettanut, ettei ruuasta koskaan sanota hyi?
Lasagne on kunnolla tehtynä herkullista eikä sillä ole merkitystä, paljonko siinä on rasvaa, jos ruokavalio on muuten kunnossa. Ja valmistusvaiheessa voi kyllä vaikuttaa siihen rasvankin määrään... Herkuttelu on välillä aivan ok, varsinkin kun vieraitakin on tulossa. Silloin voi vähän poiketa arjesta. Itse tarjoan aina lasagnen kanssa myös raikasta salaattia.
siitäs sai senkin ankeuttaja rasvoinensa...hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin hienostella.
Ankeuttajille voisi perustaa omat sivustonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ankeuttajille voisi perustaa omat sivustonsa.
Perusta itse sopiva ketju aiheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempia kirjoitusmuotoja käytettään yleisesti.
Mutta suomen kielellä jos kirjoitetaan niin se on musaka.
Jauheliha-munakasrulla, kasviksia voi laittaa täytteeseen lisäksi esim. tomaattia ja paprikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kaalilaatikko on uunissa. Kyllä, tulee iso laatikko. Mutta kun on kaksi teini-ikäistä poikaa, ne kuulkaa syövät. Joskus tuntuu että se mikä minulle riittää kolmeksi päiväksi, menee teinipojalla alas yhdellä päivällisellä. En punninnut, mutta kai tuo lähempänä 3 kiloa on, viisi syöjää. Ei tarvitse kuin Heinzin ketsupin enää tähän niin päivällinen on siinä.
Kyllä mä vähän leivoin tässä aamupäivällä myös, ihanaa saaristolais-leipää kohoamassa, siirappi vain meni vähiin, kun sitä meni tuohon kaalilaatikkoonkin. Tämmöistä uuniruokaa tänään tehdään monella tapaa. Kiitos kaikille vastanneille.
Ei ketsuppia kaalilaatikon kanssa, vaan puolukkahilloa!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Lihamureke uuniin. Perunamuusin ja sienikastikkeen kanssa maistuu kaikille ja on helppo tehdä. Uunijuureksia tulee samalla vaivalla.
Tämä mutta pelkät uunijuurekset ja mureke riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kaalilaatikko on uunissa. Kyllä, tulee iso laatikko. Mutta kun on kaksi teini-ikäistä poikaa, ne kuulkaa syövät. Joskus tuntuu että se mikä minulle riittää kolmeksi päiväksi, menee teinipojalla alas yhdellä päivällisellä. En punninnut, mutta kai tuo lähempänä 3 kiloa on, viisi syöjää. Ei tarvitse kuin Heinzin ketsupin enää tähän niin päivällinen on siinä.
Kyllä mä vähän leivoin tässä aamupäivällä myös, ihanaa saaristolais-leipää kohoamassa, siirappi vain meni vähiin, kun sitä meni tuohon kaalilaatikkoonkin. Tämmöistä uuniruokaa tänään tehdään monella tapaa. Kiitos kaikille vastanneille.
Ei ketsuppia kaalilaatikon kanssa, vaan puolukkahilloa!!!!!!
Äläpä vänkytä. Itsekin siirryin ketsuppiin puolukkahillon puutteessa ja tapa jäi pysyväksi, samoin maksalaatikon kanssa. Ei pidä olla noin kaavoihinsa kangistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin lasagnen.
.
Muija tekee jauhelihasta jöötejä.
Perunamuusia ja jöötejä tänään syödään.
T. Markku