700g jauhelihaa, mitä tekisi
Nyt jauhelihareseptejä ilmi. toki netistä löytyy kaikenlaista, mutta lopulta se menee joko makaronimössöksi tai jauhelihakastikkeeksi. Jotain inspiroivaa kaipaan. Eli tänään loppuu päiväys ja syöjiä on 5 kpl illtapivällä. Mitä siis tekisi.
Mä näin jossain ohjeen, että oli joulutuorttutaikinan sisään leivottu maustettua jauhelihaa ja sinne oil myös laitettu paprikaa jne. Pitäs olla jotan muutakin, eikös nuo ole vähän simppeleitä tuollaiset. Entä jos tekisi jonkn laatikon. Mua on aina himoittanut kaalilaatikko, joskus olen tehnyt vuosia sitten, muutta on vain unohtunut arjessa...
Kommentit (60)
Mureke on ajaton hitti. Loput voi laittaa pakastimeen ja nautiskella myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lihamureke uuniin. Perunamuusin ja sienikastikkeen kanssa maistuu kaikille ja on helppo tehdä. Uunijuureksia tulee samalla vaivalla.
KAIKILLE! Ei ole vielä kuuteenkymmeneen vuoteen niin nälkä tullut että olisin sienikastiketta syönyt.
Olisit hommannut jauhenlihaa, saisit paljon parempia reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Moussakka. Se on hyvää vegeä
Siihen tulee lampaanlihaa Lammashan on vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä suomeksi musaka. Omikron+ipsilon on sama kuin u.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko kuulostaa todella hyvältä, kiitos, meillä on tänään kaalilaatikkoa. Oletko kokeillut tehdä jauhelihakeittoa? Sekin on yllättävän maukas, kun et sotke liikaa mausteita. suola ja pippri riittävät.
700 gramman jauhelihasta tuleekin sitten aika valtava kaalilaatikko. Minun reseptillä tuolle lihamäärälle tulee 2,5 kg kaalia.
Voihan siitä tehdä lihaisamman halutessaan. Kaalilaatikko sopii erinomaisesti myös pakastettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä suomeksi musaka. Omikron+ipsilon on sama kuin u.
Molempia kirjoitusmuotoja käytettään yleisesti.
Kaalikääryleet on hyviä, tee niitä.
Paista pannulla ja lisää sipulia ja tomaattia ja syökää kerrankin lihapitoinen ateria.
Gruusialainen kaalilaatikko. Ohje löytyy K-Ruokien resepteistä.
Tee lihapiirakoita. On muuten hyviä vastapaistetuina lämpöisinä.
Tänään kun on lämmin ja aurinkoinen päivä niin voisi pihalla laittaa grillin kuumaksi. Jauhelihapihvejä paistaa ja tehdä hampurilaisia.
Jotain Gurmeeta, kun on niin kallista nykyään.
Tai
Ostaa vähän muutakin kaveriksi
ja vaikka sitten muutama vaihtoehto:
1. Moussaka
2. Shepards Pie
3. Lasagne
4. Välimerelliset lihapullat tomaattisoosisa "feta, olivi"
5. Leivinpapereiden väliin Litattuja n.80g pihvejä pakkaseen, ja sieltä tarvittaessa kuumalle pannulle esim. burgeriin
6. Bolognese
7. Chili con carne
8. Tiivis mausteinen tomaattipyre chili jauheliha kastike esim. burrittoihin
9. Tavallihen ruskea jauhelihakastike
10. Täytetyt kasvikset "Gemista"
Kiitos, kaalilaatikko on uunissa. Kyllä, tulee iso laatikko. Mutta kun on kaksi teini-ikäistä poikaa, ne kuulkaa syövät. Joskus tuntuu että se mikä minulle riittää kolmeksi päiväksi, menee teinipojalla alas yhdellä päivällisellä. En punninnut, mutta kai tuo lähempänä 3 kiloa on, viisi syöjää. Ei tarvitse kuin Heinzin ketsupin enää tähän niin päivällinen on siinä.
Kyllä mä vähän leivoin tässä aamupäivällä myös, ihanaa saaristolais-leipää kohoamassa, siirappi vain meni vähiin, kun sitä meni tuohon kaalilaatikkoonkin. Tämmöistä uuniruokaa tänään tehdään monella tapaa. Kiitos kaikille vastanneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko kuulostaa todella hyvältä, kiitos, meillä on tänään kaalilaatikkoa. Oletko kokeillut tehdä jauhelihakeittoa? Sekin on yllättävän maukas, kun et sotke liikaa mausteita. suola ja pippri riittävät.
700 gramman jauhelihasta tuleekin sitten aika valtava kaalilaatikko. Minun reseptillä tuolle lihamäärälle tulee 2,5 kg kaalia.
Voihan siitä tehdä lihaisamman halutessaan. Kaalilaatikko sopii erinomaisesti myös pakastettavaksi.
Kun siitä tekee lihaisamman, siihen ei tarvitse tunkea nesteenpoistajaksi turhaa hiilaria eli riisiä.
Ja ennen kuin joku älähtää että kaalilaatikon kanssa HEinzia-. Kyllä, tämä oli mieheni kodista tullut tapa, meillä EI IKINÄ laitettu kaalilaation sekaan ketsuppia, puolukkaa korkeintaan. Mutta kun anoppi kerran laittoi pöytään niin kyllähän lapset syö ketsupin kanssa mitä vain. Siitä se jäi se tapa.
AP, kaikella ystävyydellä, korjaa näppiksesi. Jos et huomannut, lähes joka lauseessa on sanoja joista puuttuu kirjaimia, erityisesti K-kirjain näyttää olevan hukassa (anteeksi jos sinulta puuttuu etusormi ja sen takia jää usein välistä, ei ollut tarkoitus loukata, puuttuvat kirjaimet vain ärsyttävät).
Mureke.