Lähetätkö ääniviestejä silti vailla tiedät ettei kukaan tykkää niistä
Sun ei tarvi vastata saman tien vaikka siihen että lähdetkö ensi viikolla kahville
Vaan silti laitat ääniviestin hmm… öööö… tota… auton ratista humina ja liikenteen äänet taustalla vaikka todellakaan ei tarvitse vastata heti.
Kommentit (98)
En oo eläessäni lähettänyt yhtään ääniviestiä. Jos haluan puhua niin soitan. Mielestäni viestitse on muutenkin helpompi kommunikoida kun voi ajan kanssa miettiä sanomaansa ja lukemaansa ja ilmaista asiansa napakasti. Joku ääniviesti on kuitenkin täynnä jotain äh ööh tota joo mitähän mun pitikään sanoa ja muutakin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No seuraavalla kerralla soitan sulle. Onko parempi?
Paljon paljon parempi. Soittaminen on kommunikointia. Ääniviestin kuuntelu on sitä että pitää ottaa musat pois tai pausettaa mitä ikinä olikaan tekemässä tai katsomassa ja kuunnella minuutti asiaa minkä lukemiseen olisi mennyt 6 sek
Sairasta menoa. Ystävän minuutin viestin kuunteleminen on liikaa.
Jos on niin itsekeskeinen, että kuvittelee olevansa niin tärkeä, että voi pakottaa toisen kuuntelemaan yksipuolista mölinäsaarnaa jostain turhasta, niin ok Eemi.
99% ne ääniviestit on lähetetty siksi, että lähettäjä rakastaa omaa ääntänsä.
Mä olen aina ollut tosi arka ääneni kanssa ja meni vuositolkulla ennen kuin uskalsin.
Kaveri oikeasti opasti ja tsemppasi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan ääniviestit kuuntelematta.
Ihmiset tosiaan arvostaa kavereitaan.
Keskityn kavereihin, jotka soittavat tai kirjoittavat. Ääniviesti-ihmiset viihtynevät keskenään ja voivat ääniviestitellä toisilleen.
Ilmeisesti sulla on liikaa kavereita.
Ei liikaa. Sopivasti. Muutama. Viihdyn kommunikointitavoiltaan itseni tyylisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskityn kavereihin, jotka soittavat tai kirjoittavat. Ääniviesti-ihmiset viihtynevät keskenään ja voivat ääniviestitellä toisilleen.
Sulls ei kyllä ole oikeasti läheistä sydänystävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja kyllä on parempi että soitat. Soitan kyllä takaisin ehtiessäni, jos en pääse vastaamaan. Älä laita ääniviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liikaa. Sopivasti. Muutama. Viihdyn kommunikointitavoiltaan itseni tyylisten kanssa.
Ystävä laittaa ääniviestin ja sinä lopetat ystävyyden?
Ääniviestien lähettäjät rakastaa omaa ääntään, haluaa yksipuolisen kommunikoinnin eikä välitä siitä että ääniviestin kuuntelu on vaivalloisempaa kuin tekstin lukeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja kyllä on parempi että soitat. Soitan kyllä takaisin ehtiessäni, jos en pääse vastaamaan. Älä laita ääniviestiä.
Miksi et soita, kun kuulet ääniviestin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hiipuu luonnollisesti kun kommunikointi on niin rasittavaa että kiinnostus siirtyy muualle -ohis
Vierailija kirjoitti:
Ääniviestien lähettäjät rakastaa omaa ääntään, haluaa yksipuolisen kommunikoinnin eikä välitä siitä että ääniviestin kuuntelu on vaivalloisempaa kuin tekstin lukeminen
En kuuntele omaa ääntäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kolme. Ennen oli 4, mutta yksi kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et soita, kun kuulet ääniviestin?
Ääniviestin laittaja olisi soittanut jos haluaisi keskustella. Ei ne koskaan vastaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon paljon parempi. Soittaminen on kommunikointia. Ääniviestin kuuntelu on sitä että pitää ottaa musat pois tai pausettaa mitä ikinä olikaan tekemässä tai katsomassa ja kuunnella minuutti asiaa minkä lukemiseen olisi mennyt 6 sek
Sairasta menoa. Ystävän minuutin viestin kuunteleminen on liikaa.
Näen tämän niin, että viestin kirjoittaminen on liikaa, itsekkäästi tehdään homma vastaanottajalle vaikeaksi vain koska itselle helpompaa mölistä asiansa ääneen.
Täsmälleen näin
Sama kuin jos itsellä on asiaa, niin huutelee toisen viereisestä huoneesta keskeyttämään mitä oli tekemässä ja tulemaan kuuntelemaan mitä hän haluaa sanoaEikös se sama mene sit toisinkinpäin? Itsekästä lähetellä tekstiä kun toinen ei pysty reagoimaan.
Oon käsityöläinen ja aina joku projekti menossa, jos tarvitset pikaista vastausta niin soita että mun ei tarvitse keskeyttää hommia. Mä pystyn vaikka raksatikkailta toisella kädellä vastaamaan puhelimeen ja ääneen, mutta en tekstiin, luuri on kohta maassa tai maalipöntössä.
Ymmärrän tosin myös, että kaikki ei tykkää puhua, silloin he tosin myös ymmärtää että vastausta saattaa joutua odottamaan.
Entä jos sillä toisella on lukemisen kanssa vaikeuksia (mulla myös sitä).?
Puhelu onkin kiva. Ääniviesti ei.
Toinen käsityöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muiden tarvii kuunnella niin totaaaa joo hmm mitä mun piti sanoo öööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lopeta. En vain kommunikoi sillä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitten kavereiden kanssa puhu puhelimessa, jos toisen ääni häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivusta. Mitä sitten jos ei ole? Monille riittää kaverit joiden kanssa harrastaa ja tehdä asioita.
Jotkut ei vaan yksinkertaisesti kaipaa ns sydänystävää vaan viihtyy paremmin itsekseen. Ei kaikki ole kuten sä
Mieluummin ääniviesti kuin puhelu. Ääniviestin joi kuunnella milloin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitten kavereiden kanssa puhu puhelimessa, jos toisen ääni häiritsee?
En puhu jos puhelut on yksipuolista ööö hmmm totaaa mihin mä jäin ööö kuten ääniviestit
Jos puhuu normaalin puhelin niin se on eri asia
Eli laita tekstinä, sun ööt ja totaaaa ei tuo viestiin muuta kuin miinusta.
Sulla mennyt soittaminen ja ääniviesti sekaisin