Lähetätkö ääniviestejä silti vailla tiedät ettei kukaan tykkää niistä
Sun ei tarvi vastata saman tien vaikka siihen että lähdetkö ensi viikolla kahville
Vaan silti laitat ääniviestin hmm… öööö… tota… auton ratista humina ja liikenteen äänet taustalla vaikka todellakaan ei tarvitse vastata heti.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetän. Jos tekisin vain asioita mistä muut varmasti tykkää, elämäni olisi aika kammottavaa.
Minullekkin lähetetään. En vain ymmärrä lähettäjää, kun se että niitä ehtii kuunnella voi kestää puoli päivää, vs viestin voi katsoa heti
Minä taas laitan ääniviestejä silloin kun olen lenkillä tai teen jotain sellaista etten ehdi laittaa lukulaseja päähän ja kirjoittaa viestejä. Ääniviestit on niin käteviä!
En ole edes ymmärtänyt ajatella, että jotkut ärsyyntyisovät niistä. No, asumme Suomessa, kaikestaloukkaantujien luvatussa maassa.Ei taida kovin tehokkaita lenkkejä olla.
Itse asiassa laitoin joskus KÄVELYlenkiltä ääniviestejä, kun halusin osallistua johonkin keskusteluun ja äänittäminen & lukeminen onnistui, mutta naputtelu ei niin hyvin kävellessä. Mutta tästä on jo pitkä aika, en tykkää kuunnella tällaisia viestejä ja en siksi niitä laita itsekään. Enkä onneksi niitä saakaan kuin harvoin. Yksi kaveri joskus laittaa ryhmäkeskusteluun jotain oman laulunloilotustaan, en kuuntele niitä koska jollain tavalla silittävät hermostoani todella vastakarvaan (kuin raapisi metallilautasta haarukalla tms.)
Ehkä jos on jokin asia, vaikka aikatauluista, johon pitäisi saada nopea vastaus, niin ääniviesti olisi parempi kuin vastaus seuraavana päivänä, mutta tällaisia viestejä en jostain syystä saa.
Bestiksen kanssa lähetellään ja meidän puolisot on ihan ihmeissään :D
Miten niin kukaan ei tykkää? Ap yrittää manipuloida. Minä tykkään ääniviesteistä, tykkään saada niitä ja joskus myös lähettää. Et voi puhua kaikkien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kukaan ei tykkää? Ap yrittää manipuloida. Minä tykkään ääniviesteistä, tykkään saada niitä ja joskus myös lähettää. Et voi puhua kaikkien puolesta.
Ehkäpä yleistystä, mutta sanoisin, että lähetä vain sellaisille jotka on esimerkiksi nimenomaisesti sanoneet tykkäävänsä niistä, tai sitten poikkeustilanteessa, jos asia on tärkeä ja et voi muuten vastata. Useimmat ei vaikuta niistä pitävän.
Ääniviestien lähettäminen etenkin jos lähettää monia ääniviestejä ja suht pitkiä sopii rajattomille ihmisille, heille ketkä pitävät omaa ääntään ja asiaan niin tärkeänä että voivat vaan päättää haukata toisen päivästä sen ajan pois minkä he itse tahtovat lörpötellä.
Tykkään ääniviesteistä. Mieluummin ne kuin tekstiviestit.
Vierailija kirjoitti:
Ääniviestien lähettäminen etenkin jos lähettää monia ääniviestejä ja suht pitkiä sopii rajattomille ihmisille, heille ketkä pitävät omaa ääntään ja asiaan niin tärkeänä että voivat vaan päättää haukata toisen päivästä sen ajan pois minkä he itse tahtovat lörpötellä.
Kuinka moni sulle lähettää päivittäin monta pitkää ääniviestiä?
Kysyt että mitä se haittaa vaikka ääniviestin kuuntelussa kestää. No minua se ainakin haittaa kun mieluummin sitten kotona ollessani kuuntelisin ihan lapseni kuulumisia häne koulupäivästään. Minulla oli yksi tällainen kaveri kun saattoi päivän aikana laittaa keskimäärin 5 ääniviestiä pituuksiltaan 5-20 minuuttia, niin sittenhän minä jouduin miettimään että milloin minulla on vuorokaudessa aikaa kuunnella hänen tajunnanvirtaa kuulokkeet päässä. Koitin sitten aina vaikka ruuanlaiton yhteydessä saada urakkaa pois alta vaikka normaalisti olisi ollut mukav olla ilman kuulokkeita vuorovaikutuksessa oman lapsen kanssa ja taustalla vaikka omaa lempimusiikkia. Lapsikin alkoi huomauttelemaan, että tämä ystävä laittaa sinulle liikaa viestiä ja sanoi ihan suoraan, että se aika kun kuuntelet niitä on pois meidän yhteisestä ajasta. Ja oikeassahan lapsi on. Nyt on rajat vedetty tälle henkilölle, enää ei tule ääniviestejä ja rauha on maassa sitä myöten. Mutta tätä keskustelua lukiessani tuli kokemus, että henkilöllä on jotenkin ylipursuileva ego kun hän ajattelee että on ookoo täyttää toisen arjesta isoja osia hänen omalla puheellaan, että se hänen puhe on niin arvokasta kun taas minun aikani taas ei ole. Itse en laittele ääniviestejä koska en halua "survoutua" toisten elämään ja vuorokauteen kohtuuttomasti, en ole niin kutsuttu rajaton ystävä. Kirjoitan viestini niin vastaanottaja saa sen nopsaan vilkaista vaikka kuunnellessaan lempimusiikkiaan eikä tarvitse vartiksi keskeyttää kuunnellakseen asiani.