Mukaudun ihmissuhteissani
Havahduin tänään siihen, että olen hyvin monissa ihmissuhteissa se, joka mukautuu.
En tarkoita mitään uhrautumista, vaan sitä, että tunnen olevani vähän kaikessa yhdessä tekemisessä se, joka on joustavampi - voin lähteä vaellukselle, yöpyä sähköttömässä mökissä, mennä seurakuntailtaan, feministiryhmään, hirvipeijaisiin, taidemäyttelyyn, teatteriin, kaupunkilomalle, koiranäyttelyyn, vaellusratsastukselle, nyrkkeily matsiin jne..
Tavallaan se on musta rikkaus, mutta viime aikoina mua on alkanut häiritä, että kaverini eivät tee samoin.Miksi suurin osa ihmisistä on aika rajoittuneita siinä, minne menevät ja mitä tekevät?
Kommentit (8)
Mukautuvan luonteesi mukaan sinulla on sitten hyvin erilaisista asioista kiinnostuneita kavereita. Minä olen paljon rajoittuneempi, joten kaverinikin ovat pääosin kiinnostuneita samoista asioista kuin minä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissasiko kysyt, miksi erilaisilla ihmisillä on erilaisia luonteita?
Tosissani kysyn, että miksi suurimmalla osalla on jotenkin rajoittunut luonne, ovat kiinnostuneita hyvin suppeasta määrästä asioita ja tekemisiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosissani kysyn, että miksi suurimmalla osalla on jotenkin rajoittunut luonne, ovat kiinnostuneita hyvin suppeasta määrästä asioita ja tekemisiä. Ap
No niillä ei ole yhtä joustava luonne, kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Mukautuvan luonteesi mukaan sinulla on sitten hyvin erilaisista asioista kiinnostuneita kavereita. Minä olen paljon rajoittuneempi, joten kaverinikin ovat pääosin kiinnostuneita samoista asioista kuin minä itsekin.
Näin on..Olen joskus miettinyt, että jos järjestämisen juhlat, siellä tulisi isoja riitoja ihmisten kesken, jotka ei sietäisi toisiaan.
Mutta joo, en tunne ketään, joka olisi kiinnostunut yhtä monista asioista kuin minä.
Olen viime aikoina yrittänyt olla kokonaisvaltaisemmin ihmissuhteissani ja olen huomannut sen aiheuttavan ihmetystä monissa.. Siihen havahduin tänään. Ap
Kasvuympäristö muovaa luonteen. Millainen oli sinun kasvuympäristösi?
No toisaalta miksi kukaan haluaa olla se joka aina lähtee mihin tahansa mukaan ? Minä olen lapsuudessa esimerkiksi elänyt ilman sähköä saaressa, en enää sitä halua. Olenko siis joustamaton vai johtuuko siitä että olen sen jo niin monesti nähnyt ?
Vierailija kirjoitti:
No toisaalta miksi kukaan haluaa olla se joka aina lähtee mihin tahansa mukaan ? Minä olen lapsuudessa esimerkiksi elänyt ilman sähköä saaressa, en enää sitä halua. Olenko siis joustamaton vai johtuuko siitä että olen sen jo niin monesti nähnyt ?
No tavallaan siinä mielessä, että ilmeisesti koet sen tilanteeksi, jossa et viihdy.
Minä viihdyn hyvin sähköttömällä mökillä..Olen tottunut myös siihen lapsena eikä siinä oo mulle mitään epämukavaa.
En taas lapsena ole viettänyt aikaani iltapukutilaisuuksissa, mutta viihdyn niissäkin. Moni kokisi nekin epämiellyttävinä.
Se on tosi hyvä,ettei ihminen mene tilanteisiin, joissa ei viihdy..Mutta mua ihmetyttää se, miten suuri osa ihmisistä viihtyy niin harvoissa ympäristöissä.
Ap