Kuinka joku KEHTAA viedä lapsen päivähoitoon vaikka on itse kotona?
Selittäkää mulle miksi ette hoida itse lapsianne kun siihen on mahdollisuus. Miksi ulkoistatte lastenne hoidon? Ettekö rakasta lapsianne?
Kommentit (56)
Olen nuorimmaisen kanssa kotona, vanhempi lapsi halusi itse mennä hoitoon kavereidensa kanssa eikä varhaiskasvatuksella ollut mitään sitä vastaan. On parina päivänä viikosta hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin et sinun mielestä minun pitäis riistää mun lapselta sosiaalinen kehitys, oppiminen ja kaverit vain siksi että tässä kusipaskavaltiossa ei riitä töitä muuta kuin nepovauvoille?
Yritiks itse edes miettiä eka miksi?
Alussa hyviä pointteja syistä, joiden vuoksi viedä lapsi päivähoitoon, mutta kotimaasi eli yhden maailman kärkivaltioista haukkuminen on sitten alhaista ja perusteetonta. Kaikille ei aina löydy työpaikkaa, mutta Suomi on hyvä maa, olipa töissä tai pyrkimässä töihin, tai vaikkei edes yrittäisi elättää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatus tulisi tehdä pakolliseksi kaikille pienille ....
Se ei ole vain säilytyspaikka.
Se on säilytyspaikka.
Jos vanhemmat ovat normaaleja ihmisiä ja ovat kotona, on lasten paikka kotona. Paino sanalla "normaaleja."
"Normaalit" hoitavat lapsensa kotona, eivät suin surminkaan vie häkkeihin ja seinäsänkyihin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut opinnoista? Etätöistä?
Minä ymmärsin, että ap puhuu siitä, jos vanhempi "vain on kotona", ei etätöistä yms. En itsekään ymmärrä miksi viedä lapsi hoitoon, jos on kotona, eikä tee siellä töitä, ole asioilla joihin lapsien kanssa vaikea mennä esim lääkäri, on tukiverkkoja tarjolla yms. Lapsi tuskin puhumattomaksi erakoksi muuttuu, jos on kotona silloin kun vanhemmalla on loma tai on muutenkin kotona. Toki työttömyyden kohdatessa ei ole järkeä ottaa kotiin, mutta kyllä silloin on hyvä jos hoitopäivät edes lyhenee siitä 9 tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäivä on saatettu varata erilaisten asioiden hoitoon, jolloin aikuinen ei ole vapaa hoitamaan lapsia.
Lähes kaikki asiat voit hoitaa nykyisin netin kautta tai puhelimella.
Lapsen raaja jäi päiväkodissa puolapuun väliin ja tarvittiin ambulassi ja ensihoito irrottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki työttömät isät kehtaavat silmää räpäyttämättä tehdä niin.
Subjektiivinen päivähoito-oikeus on lapsen etu. Huutelijoilta unohtuu se, että lapsen oikeutta hoitoon pidetään järjestelmässä yllä eikä ideana ole rangaista vanhempia esimerkiksi työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi viedään päiväkotiin ja itse jäädään kotiin näin.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/ar_1.331360946745562,c_fill,g_fa…
Vaikea kuvitella nyky-yhteiskunnassa moniakaan jotka tekevät noin. Olen keikkatyöntekijä ja ollut pitkään sairastelukierteessä kotona. Lapsi kun aloitti päikyn viime vuoden marraskuussa niin siitä alkoi kierre ja se jatkuu edelleen.
Viinaa, tupakkaa tai mitään muutakaan Ibumaxia vahvempaa ei mene yhtään. Oikeastaan silloin ennen kuin perheellistyin ja ryyppäsin huolella taisin voida paljon paremmin kuin nykyään absolutistina.
En oikein osaa käsitellä kaikkea äitiyden tuomaa stressiä kunnolla. Urheilisin mielelläni jos olisin terve, koska se on aina auttanut. Vaan kun en pääse mihinkään ja olen lapsen kanssa milloin norossa, milloin rsv:ssä ja milloin missäkin ihme nuhakuumeessa.
Taisi aloitus kolahtaa joihinkin kipeästi? 😂
Baariinko ne pitäis mukaan ottaa? Huoli omista asioistas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku kehtaa ylimielisenä arvostella muita tietämättä edes heidän tilannettaan? Toivottavasti lapsillasi on hyväkin roolimalli kotona.
En arvostellut, pyysin selitystä. Kiitos. -ap
Eikös heille palkkaa makseta siitä hommasta vai mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tuota ongelmaa keksiä lukemattomia syitä. Enemmänkin ihmettelen miksi ap:lla on noin suuri tunnereaktio muiden elämään?
1. Laiskuus
2. Mukavuudenhalu
3. Itsekkyys
4. Osaamattomuus
5. Velliperseisyys
Siinä nyt muutama. Tosiaan, syitä on monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki työttömät isät kehtaavat silmää räpäyttämättä tehdä niin.
Subjektiivinen päivähoito-oikeus on lapsen etu. Huutelijoilta unohtuu se, että lapsen oikeutta hoitoon pidetään järjestelmässä yllä eikä ideana ole rangaista vanhempia esimerkiksi työttömyydestä.
Ei ole. Lapsen etu ei ole kärsiä meluisassa päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorimmaisen kanssa kotona, vanhempi lapsi halusi itse mennä hoitoon kavereidensa kanssa eikä varhaiskasvatuksella ollut mitään sitä vastaan. On parina päivänä viikosta hoidossa.
Niinpä niin. Ainahan ne lapset ITSE haluavat mennä sinne päiväkotiin. Mamman johdatteluilla ei ole mitään merkitystä.
Miksi esikoinen ansaitsee vanhemman jakamattoman huomion (kun aikuinen on vanhempainvapaalla hänen kanssaan kotona), mutta muut lapset eivät (kun esikoinen on otettu pois päivähoidosta kotiin vanhemman ollessa muiden lasten kanssa vanhempainvapaalla)?
Se on säilytyspaikka.
Jos vanhemmat ovat normaaleja ihmisiä ja ovat kotona, on lasten paikka kotona. Paino sanalla "normaaleja."