Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka joku KEHTAA viedä lapsen päivähoitoon vaikka on itse kotona?

Vierailija
13.04.2026 |

Selittäkää mulle miksi ette hoida itse lapsianne kun siihen on mahdollisuus. Miksi ulkoistatte lastenne hoidon? Ettekö rakasta lapsianne?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla lapsen etu, että hän ei ole kotihoidossa. Toki narkeilta voisi ottaa lapsen poiskin

Vierailija
22/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin et sinun mielestä minun pitäis riistää mun lapselta sosiaalinen kehitys, oppiminen ja kaverit vain siksi että tässä kusipaskavaltiossa ei riitä töitä muuta kuin nepovauvoille?

Yritiks itse edes miettiä eka miksi?

Ja ihan vtun turha kitistä siitä miten mun pitäis järjestää tuo kaikki lapselle itse kun ensin vaadittiin että asuminen tarvii tapahtua työpaikan ehdoilla, sen takia ei ole nyt sit enää mitään sosiaalisia verkostoja jäljellä sen enempää kuin sitä vtun työpaikkaakaan.

Jos suomea johdetaan kuin yritystä, niin on kyllä harvinaisen paskaa johtamista.

Mitä, jos ottaisit itse johtovastuun elämästäsi.

Millä hevonperseellä se olen aina minä jonka pitäis kantaa idioottimaisten johtajien päätöksien seuraamukset?

Minulla on työkalupakissa jäljellä enää puukko.

Järkyttävää ajatella,  että päiväkodista - lapsi -  on tulossa luoksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa ylimielisenä arvostella muita tietämättä edes heidän tilannettaan? Toivottavasti lapsillasi on hyväkin roolimalli kotona.

En arvostellut, pyysin selitystä. Kiitos. -ap

Joku älykääpiö keksi, että varhaiskasvatus ulkoistetaan ammattilaisille. Lapset sullotaan karsinoihin, muka ammattilaisten hoteisiin ja tulokset alkavat näkyä karmeimmillaan kaduilla ja kouluissa. Kukaan ei ota vastuuta?

Vierailija
24/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään autistisen kotiäidin lapset laitettiin päiväkotiin neuvolan puututta lasten hidastuneeseen kehitykseen, puhumattomuuteen ja arkuuteen.

Vierailija
25/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut, että tuota tehdään paljon myös lapsen vuoksi. Lapsihan oppii mm. ryhmässä olemista päiväkodissa. Itse en ollut päiväkodissa, ja olin heti ekan luokan alussa jäljessä tuosta taidosta. Ehkä en olisi joutunut kiusatuksi, jos olisin ollut siinä parempi? Ehkä koko elämä olisi nyt toisenlaista.

Vierailija
26/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku kehtaa ylimielisenä arvostella muita tietämättä edes heidän tilannettaan? Toivottavasti lapsillasi on hyväkin roolimalli kotona.

Ai et vai?? Mitäs toi sitten oli?

Vierailija
27/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin et sinun mielestä minun pitäis riistää mun lapselta sosiaalinen kehitys, oppiminen ja kaverit vain siksi että tässä kusipaskavaltiossa ei riitä töitä muuta kuin nepovauvoille?

Ja ihan vtun turha kitistä siitä miten mun pitäis järjestää tuo kaikki lapselle itse kun ensin vaadittiin että asuminen tarvii tapahtua työpaikan ehdoilla, sen takia ei ole nyt sit enää mitään sosiaalisia verkostoja jäljellä sen enempää kuin sitä vtun työpaikkaakaan.

Jos suomea johdetaan kuin yritystä, niin on kyllä harvinaisen paskaa johtamista.

Millä hevonperseellä se olen aina minä jonka pitäis kantaa idioottimaisten johtajien päätöksien seuraamukset?

Juu en minä lastani tästä tilanteesta syytä.

Minua taasen huolettaa että sinä et kestä yhteiskunnan tilanteen realistista tarkastelua.

Vierailija
28/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 syytä: en halua että lapsestani tulee epäsosiaalinen ja jälkeenjäänyt. Kaveri kasvatti muksunsa kotona ja ne oli ihan jälkeenjääneitä ja pelkäsivät ihmisiä. Päiväkodissa oppivat olemaan ihmisiksi ja paljon taitoja.

Kun olin nuoremman kanssa äippälomalla, vanhempi lapsi kävi silti päiväkodissa. Vanhempi lapsi heräsi aina aamuyöstä ja nuorempi meni vasta silloin nukkumaan. Ja mies töissä. Ja lapsia ei kerta kaikkiaan saatu samaan unirytmiin. Nyt 10 myöhemmin on ihan samanlaista. 

Vierailija
29/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu en minä lastani tästä tilanteesta syytä.

Minua taasen huolettaa että sinä et kestä yhteiskunnan tilanteen realistista tarkastelua.

Rauha, ap on äärioikeiston trollitehtaan palkallinen älyvapaa kätyri, todennäköisesti botti.

Se istuu täälä aamusta iltaan joka päivä kylvämässä pahuuttaan, ei kannata hermostua, kun ai murtaa nämä vanhat salaukset hän joutuu vastuuseen.

Vierailija
30/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... etkö sinä ymmärrä vaihtoehdot siihen on väkivalta, väkivalta ja väkivalta?

Jos valtionjohdon tasolta sössitään kansalaisten asiat ihan tahalteen, siinä ei paljon vastuunpakoilu auta.

Eikös tuon kirjoittaja juuri pakene vastuutaan ja siirtää sen muille.

Vierailija
31/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut etätöistä ja -opiskelusta? 

Ap viittasi varmaan kotona ilman järkevää yhteiskunnallista tehtävää oleviin.

Vierailija
32/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota... etkö sinä ymmärrä vaihtoehdot siihen on väkivalta, väkivalta ja väkivalta?

Jos valtionjohdon tasolta sössitään kansalaisten asiat ihan tahalteen, siinä ei paljon vastuunpakoilu auta.

Eikös tuon kirjoittaja juuri pakene vastuutaan ja siirtää sen muille.

Ooks sie haistellu liimaa paljonkin?

Vierailija
33/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt jo isot lapset, mutta lukeudun kyllä heihin, jotka veivät lapset hoitoon, vaikka olivat itse kotona. Tein tätä useampana vuotena, osan vuotta.

Tässä joitain syitä: 

-Olin juuri jäänyt työttömäksi (YT-neuvottelut, sain 12kk paketin, mutta silti oli aikamoinen henkinen tälli) ja tarvitsin aikaa olla omien ajatusten kanssa.

-Hain työpaikkaa, tein hakemuksia päivät pitkät ja hion CV:täni, prosessoin vielä muita vaihtoehtoja, jos en saakaan töitä (uusi koulutus, mikä, oma yrityt, mikä ym.)

-Meillä oli rakennusaika ja mies oli kaiket illat raksalla. Olin itse lasten kanssa. Jos olisin ollut siellä jo päivällä heidän kanssaan yksin, en olisi todennäköisesti jaksanut sitä enää illalla (kaikki sympatiat yksinhuoltajille!).

-Tein keikkaa, sijaisuuksia. Minun piti olla valmiudessa lähteä töihin tunnin varoitusajalla. Päiväkoti halusi, että kotipäivät ilmoitetaan etukäteen. Tämä vuoksi lapset menivät päikkyyn 5 päivää viikossa, yleensä 9-16.

-Opiskelin, koska jossain vaiheessa ajattelin jatkavani erityisopettajan koulutukseen.

-Toinen lapsistani on erityislapsi, jolle todennäköisesti hoidossa olo oli rankkaa, mutta myös hyvää treeniä koulua varten.

Pääsin takaisin vakkarityöelämään kun lapset olivat 9 ja 6v.

Vierailija
34/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään pyytänyt. Käskit, kuten melkein kaikki muutkin tapakoulutuksesta paitsi jääneet suomenkieliset. Muille asioiden pyytäminen tulee äidinmaidossa, joten ei tarvitse erikseen kouluttaa.

Mitä lastentarhaan tulee, kysymys on lapsen edusta, ei mistään muusta.

Vierailija
35/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap katkera päiväkodin työntekijä vai ilman  päiväkotipaikkaa jääneen lapsen vanhempi?

Vierailija
36/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi viedään päiväkotiin ja itse jäädään kotiin näin.

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/ar_1.331360946745562,c_fill,g_fa…

Vierailija
37/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku kehtaa valittaa siitä?

Vierailija
38/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä hoitopaikassa tiedetä kuka on kulloinkin kotona jos vanhempi ei itse sitä sano. 

Vierailija
39/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus tulisi tehdä pakolliseksi kaikille pienille ....

Se ei ole vain säilytyspaikka.

Vierailija
40/56 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään palaverin tai neuvottelun käyminen ei ole kovin helppoa, jos lapsi rääkyy kintunjuuressa paskat vaipassa. Enkä näe jonkun lastenohjelman pyörittämistä,  että pystyn tekemään töitäni,  kovin järkevänä "läsnäolona" lapselle. 

Eli etätyöt. Tarkoittaa tosin, että lapsen päivähoitopäivä on lyhyempi, koska asumme päiväkodista 200 metrin päässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän