Matkustelu ei ole enää niin huoletonta ja hauskaa kun on tullut keski-ikäiseksi ja varovaiseksi
Joskus 2000-luvun alussa sitä mentiin pitkin maailmaa epämääräisissä minibussikuljetuksissa ja nukuttiin ei-niin-hygieenisissä bambumajoissa ilman mitään huolta mistään. Nykyään sitä huolehtii jo etukäteen miten pääsee mukavimmin lentokentältä majoitukselle, kusettaako taksit, saako ruokamyrkytyksen, mitä jos tulee jotain terveysongelmia, korvaahan vakuutus jnejne. Jos tää pahenee yhtään niin taidan pysyä kotona.
Kommentit (31)
Minä kyllästyin täysin. Jo pakkaaminen vtuttaa, puhumattakaan lentokentistä, vaihdoista, lennoista - ihan saatanan kaikesta. Alkoi mökki taas kiinnostaa.
Joillekin ei ole nuorena vielä sattunut mitään vakavampaa niin eipä sitten osaa mitään pelätäkään
Kyllähän sitä ihminen muuttuu iän karttuessa ja toki se vaikuttaa myös matkustamiseen. Itse en välttämättä ole tullut varovaiseksi, mutta kun on nähnyt kaikenlaisia kohteita, niin sitä on nirsompi ja nuoruudessa vielä koettu uutuudenviehätys on aikalailla jäänyt pois.
Riskit tiedostaa nykyään paremmin. Osittain varmaan siitäkin syystä että jos vaikka joku kuolee jossain Australiassa meduusan myrkkyyn, se uutisoidaan välittömästi Suomessa. Ryöstöt, seksuaalirikokset, sairastumisriskit, huijaukset, kaikesta ollaan nykyään tietoisempia.
On erilaista matkustaa porukassa kuin yksin. Huomaan että jätän pois kaikki ylimääräiset jännityselementit jos suunnittelen matkaa vain itselleni. Lento, kyyti hotellille, tietty kohde ja lähin ravintola riittää.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllästyin täysin. Jo pakkaaminen vtuttaa, puhumattakaan lentokentistä, vaihdoista, lennoista - ihan saatanan kaikesta. Alkoi mökki taas kiinnostaa.
Minullakin kaukomatkat on vaihtuneet Euroopan matkailuun, ja niilläkin jaksaa käydä enää harvoin. Nykyään arvostaa ihan eri tavalla matkailun mukavuutta ja helppoutta sekä matkakohteen turvallisuutta ja siisteyttä kuin nuorempana.
Joo, se odottelu lentokentillä, istuminen koneessa, siirtyminen lentokentältä kohteeseen. Pakkaaminen, purkaminen, pakkaaminen, purkaminen. Kuka jaksaa?
Mulla on matkailun viehätys kyllä vähentynyt, mutta ongelmana on etten pääse kunnolla irti arjesta jos pysyttelen kotona. Miten olette ratkaisseet sen, kun haluaa vaihtaa maisemaa muttei muttei koe tarvetta matkustamiseen?
Ei saa antaa pelolle valtaa. Tyhmiä riskejä ei kannata ottaa, mutta elämää ei voi ennakoida ja yllättäviä asioita saattaa sattua. Ei sen vuoksi kannata jättää elämää elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se odottelu lentokentillä, istuminen koneessa, siirtyminen lentokentältä kohteeseen. Pakkaaminen, purkaminen, pakkaaminen, purkaminen. Kuka jaksaa?
Tämä x 100!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on matkailun viehätys kyllä vähentynyt, mutta ongelmana on etten pääse kunnolla irti arjesta jos pysyttelen kotona. Miten olette ratkaisseet sen, kun haluaa vaihtaa maisemaa muttei muttei koe tarvetta matkustamiseen?
Kotimaanmatkailu. Kiva muutaman päivän hotelliloma johonkin itselle vieraaseen kaupunkiin.
Matkustan vain Euroopassa nykyään, mutta en mä edelleenkään mitään pelkää, en vain jaksa istua koneessa kuin Euroopan lentojen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkää pakkaamisesta ja lentokentällä oleskelusta. Varsinkin helsinki-vantaalla on ihan mukava viettää aikaa loungessa ja käydä kaupoilla kiertelemässä ja sinne tulee mentyä yleensä aika ajoissa. Tietysti joku pikkukenttä jossa ei ole palveluita on tylsä.
Minä tykkään matkustaa harvoin, mutta kunnon luontokohteisiin ympäri maailman. Silloin matkaakin voi suunnitella pitkään. Olen sitä mieltä, että alle 55-v ne matkat on tehtävä. Olen kaiken, minkä haluan, jo nähnyt. Nyt kun muutin maalle, ja tässä on oma rantakin, odotan vain jäitten sulamista ja uimakauden alkua. Ei ole tarvetta enää lähteä kauas. Kaikki on täällä maalla, omenat ja marjatkin tippuu puista ja pensaista syliin :) Ei tarvi hotelliaamujen hedelmäsalaattiaamiaisia :D
Ja sitten pelko, että tuo jotain ötököitä tuliaisena kotiin hotellista. Myös kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan vain Euroopassa nykyään, mutta en mä edelleenkään mitään pelkää, en vain jaksa istua koneessa kuin Euroopan lentojen ajan.
En kanssa ymmärrä miten joku jaksaa istua lentokoneessa 10 h tai edes 6 h. Puistattaa pelkkä ajatuskin.
Tallinnan päivämatkat on kivaa vaihtelua.
Kun on keikkunut tosi monessa puolirikkinäisessä pikkubussissa ja nukkunut milloin missäkin, siihen kyllästyy. Siinä ei vaan ole enää mitään eksoottista
Minä olen aina tykännyt matkustelusta. Nuoruuden huolettomuuden on korvannut kokemus, kielitaito ja raha. Enää ei tarvitse yöpyä epämääräisissä majapaikoissa ja on varaa käyttää parempia kuljetuksia, sekä syödä siistimmissä ravintoloissa.
Ikä tuo järkeä päähän.