On aina joku syy miksi olet työtön
Yleensä se on suoritustaso, siksi palkkaan vaan töissä olijoita
Kommentit (51)
Työnantajani (yksityinen) vihaa työttömiä. Hän muistaa muistuttaa joka päivä kuinka työttömille pitäisi maksaa etuuksia korkeintaan kolme kuukautta ja sitten kaikki tuet poikki - töitä saa jokainen jos vaan viitsii tehdä (Kuntamme on yksi työttömyystilaston Suomen top viidestä). Kaikista hassuinta tässä on se, että kun hän ei halua maksaa veroistaan työttömien loisintaa - firmaan ei ole varaa palkata osaavaa työvoimaa, vaan nytkin on viisi harjoittelijaa ja useampi kielikylpyläinen ja jälki on sen mukaista.
Miksikö kirjoita täällä palstalla? Olen menossa iltapäivällä kahteen hommiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, ja se syy on yhä useammin työpaikkojen puute.
Huonommat saa potkut
Kaikki saa potkut. Sinäkin saat kohta.
Tuskin, teen vaativaa asiantuntijatyötä. En ole suorittavassa portaassa
"Vaativat asiantuntijatyöt" on todellisuudessa niitä kaikkein turhimpia.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minulla se on nepsyys + traumatausta + vaikea krooninen sairaus.
Noista ehkä traumatausta se merkittävin miksi kaikki muukin osuu raskaammin.
Ja ennen kuin joku tulee vinoilemaan että yhyy etkö saanut toivomaasi autorataa tuliko trauma. Niin minulla on asiasta oikeuden paperit ja minut ja sisarukseni huostaanotettiin jo ala-asteikäisinä. Pysyviä arpia ja vammoja vanhempien väkivallasta.
Kukaan meistä ei ole työelämässä, tietääkseni. Vanhemmista toinen ehkä on nykyään, en ole seuraillut.
Niin ja en ole sairaseläkkeellä, en pääse. Jotkut pääsee koska yleistynyt ahdistuneisuushäiriö tai selkä tai jotain. Toiset ei pääse vaikka pyörätuolissa ja PTSD 🙋
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonommat saa potkut
Kaikki saa potkut. Sinäkin saat kohta.
Tuskin, teen vaativaa asiantuntijatyötä. En ole suorittavassa portaassa
"Vaativat asiantuntijatyöt" on todellisuudessa niitä kaikkein turhimpia.
Ne on niin vaativia että tekoäly ei niitä pysty tekemään, siksi lähes 10t/kk liksa
Työttömyyteni syy on AP:n kirjoitukset.
Tämän vuoksi pitäisi työllisyys markkinoita uudistaa siten, että työpaikat ilmoittavat avoimet työpaikat työvoimatoimistoon, josta työntekijät saattavat yhteen työntekijän ja avoimen työpaikan. Näin ehkäistään nimestä, iästä, taustasta yms. Johtuvaa syrjintää työmarkkinoilla.
Ikä. Yli kuuskymppinen ei kelpaa. Vaikka on terve ja koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi pitäisi työllisyys markkinoita uudistaa siten, että työpaikat ilmoittavat avoimet työpaikat työvoimatoimistoon, josta työntekijät saattavat yhteen työntekijän ja avoimen työpaikan. Näin ehkäistään nimestä, iästä, taustasta yms. Johtuvaa syrjintää työmarkkinoilla.
Nyt puhut suorittavasta tasosta
Jep, syy on työnantaja, joka ei lue hakemuksia ja palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonommat saa potkut
Meillä siirrettiin kokonaisia osastoja Kiinaan. Käytännössä kaikki sellaiset työt, joita ei ole pakko tehdä Suomessa, siirrettiin Kiinaan. Eikä tehty expat-sopimuksia.
Olin isäni firmassa töissä 20 vuotta ja isäni jätti firman minulle kun jäi eläkkeelle 70 vuotiaana. Myin firman 4 vuotta myöhemmin isommalle firmalle. Onneksi myin koska tuli korona.