Kuinka usein sinut tarkistetaan itsepalvelukassalla
Olen kaksi kertaa mennyt itsepalvelukassalla kunnes nyt päätin kokeilla, ostoksia oli ehkä 5 kpl ja tarkastus tuli kaksi kertaa että luki satunnaistarkastus, juuri ennen maksua ja toisne kerran maksun jälkeen. En kyllä enää käytä.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa nyt viikon sisään. Kirjoitin myymälälle palautteen, että hiekan kantaminen heidän myymäläänsä loppui osaltani siihen. Molemmat tarkastukset siis aiheettomia.
Ei juma että jotkut ihmiset vetävät herneen nenään pienestä asiasta.
Suututti poliisillekin jos he puhalluttavat sinut kun on ratsia vai mikä aiheuttaa niin kovan suuttumuksen?Se ei ole mikään satunnaistarkastus, kun kassalaite näyttää ruudulla, mitkä tuotteet tarkistetaan. Ratsiassa puhaltaessa en ole mieltäni pahoittanut, koska siellä otetaan kaikki tarkastukseen, jotka ehditään.
Sinä et siis tiedä mitä satunnaistarkastus tarkoittaa mutta pahoitat silti asiasta mielesi. No kai sen noinkin voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan.
Mutta tämä johtuu siitä että en ole työtä vieroksuva vihervassari joka suuntaa itsepalvelukassalle vaan sitä parempaa porukkaa joka takaa työpaikan sille kaupan kassalle.
Jokainen käynti itsepalvelukassalla on työntekijöiltä pois.
No mä olen työtä vieroksuva vihervassarih uora, mutta ri ole tarkistettu koskaan. Miten on mahdollista?
Epäilen että olet oikeistoh-oro.
Epäilen että olet vammainen.
Mua ei ikinä. Käytän pikakassoja tosin harvoin ja vain silloin kun olen hakemassa vaikka jotain eväsleipää tai ikeasta yhtä kynttilää. Muuten tykkään mennä ihmiskassan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan.
Mutta tämä johtuu siitä että en ole työtä vieroksuva vihervassari joka suuntaa itsepalvelukassalle vaan sitä parempaa porukkaa joka takaa työpaikan sille kaupan kassalle.
Lidlin myyjä sanoi et he toivovat et asiakkaat käyttää itsepalvelukassoja kun itse ajatellut samoin
Niin.
Työnantajahan tekee sen heille mahdollisimman vaikeaksi. Paljon kaikkea muuta tehtävää, liian vähän työntekijöitä ja ne vähätkin työntekijät alkavat ohjata asiakkaita sinne itsepalvelukassoille. Kun tässä onnistutaan, niin voidaan se yksi tai kaksi potkia pihalle.
Valitettavasti se kassatyöntekijä ei välttämättä aina näe tilanteessa sitä kokonaiskuvaa.
Siksi meidän asiakkaiden on tehtävä se heidän puolestaan.
Onko ylimielisyydellä enää mitään rajaa kun satunnainen aivovammamamma kuvittelee jo tietävänsä kaupan alan työtkin paremmin kuin kaikki kaupan alan työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa nyt viikon sisään. Kirjoitin myymälälle palautteen, että hiekan kantaminen heidän myymäläänsä loppui osaltani siihen. Molemmat tarkastukset siis aiheettomia.
Se on SATUNNAIStarkastus, eiköhän 99 % niistä ole "aiheettomia", mutta voikai sitä tuommosestakin mielensä pahoittaa. Vedätkö herneen nenään myös jos poliisi osoittaa tutkalla "aiheettomasti" sinun autoasi?
Siinä kohtaa alkaa mieli pahoittua, kun sinut on nimenomaisesti ohjattu ketjun toimesta käyttämään itsepalvelukassoja ja tässä kohtaa vuoden niitä ko. myymälässä käytettyäni neljä kertaa on "satunnainen" tarkastus kohdalle osunut.
Voi kamala. Että ihan neljä kertaa vuodessa. Hirveää. Kai olet kriisiapua saanut?
Satunnaistarkastus on osunut kohdalleni joka ikinen kerta kun olen käyttänyt itsepalvelukassaa uudessa kaupassa ensimmäisen kerran. Se siitä satunnaisuudesta :)
Sen jälkeen satunnaistarkastuksia on tullut tosi harvoin, vaikka käytän itsepalvelukassaa aina. Käytän myös kerää ja skannaa -palvelua jos se on tarjolla. Myyjän apua olen tarvinnut useita kertoja alennustuotteiden kanssa, ja jos pullonpalautuskuitissa on enemmän kuin 5 euroa niin myyjä kutsutaan silloinkin paikalle.
Tarkastuksissa ei ole mitään hävettävää tai vikaa. Minulla ei ole mitään salattavaa, saisivat tarkastaa vaikka joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä kuulemma tulee, jos ostaa karjiksia paistopisteeltä.
Ei ole totta. Käytän usein em. kassaa, eikä koskaan ole tarkastettu Lidlissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan.
Ei ole työntekijöiltä töistä pois, vaan helpottaakseen heidän työtään. Kassat joutuvat tekemään nykyään kaupoissa niin paljon muutakin kuin vain lyömään kassaa.
Älä nyt hyvä ihminen höpötä. Et kai nyt oikeasti usko, että kauppias satsaa itsepalvelukassoihin ja pitää saman määrän väkeä töissä? Useaa itsepalvelukassaa vahtii yksi henkilö ja asiakkaat tekevät monen kassahenkilön duunit. Meinaatko, että ne loput entiset kassat laitetaan tekemään kauppaan mitä, neuvomaan asiakkaita ja pyyhkimään pölyjä? Ei. Ne saa potkut.
Tunnen aika monta kaupassa työskentelevää. Yksikään ei ole saanut potkuja ja yhdenkään työtunnit ei ole vähentyneet Ip-kassojen vuoksi.
Joten jospa lopetat tuon valehtelun.
No nyt kyllä naapurikauppias repäisi. Kyllä mä oon ihan rehellisesti kenkää antanut. Sä olet vissiin vielä sillä "ei tuuraajia, eläkeelle siirtyminen hoitaa" linjalla.
Sinä et ole eläissäsi tehnyt päivääkään töitä joten älä jaksa edes yrittää.
Ei ole koskaan tarkastettu, mutta jos tarkastettaisiin, en pahastuisi. Ymmärrän kauppojen tarpeen tehdä tarkastuksia, onhan siitä puhuttu, miten ip kassat aiheuttaa kaupoille hävikkiä, kun kaikki ei piippaa jokaista tuotetta. Satunnais tarkistuksia ne on kuitenkin, ei kannata ottaa itseensä ja loukkaantua.
Itse tykkään kyllä käyttää myyjällisiä kassoja niin pitkään, kun siellä kaupassa edes yksi kassamyyjä vielä on. Ip kassalle menen vain silloin, kun myyjälllisille kassoille jonotetaan täysien ostoskärryjen kanssa ja itsellä on vain muutama ostos.
Ei minua ole koskaan tarkistettu, kerran ostokset tarkastettu S marketissa. Käytän usein ip kassaa
Ei kertaakaan sen jälkeen kun pikakassat ilmestyivät kauppoihin.
Muilta kuin s-ryhmän kaupoilta en odota eettisyyttä eli kassojen työllistämistä, mutta pahasti olen pettynyt itsepalvelukassojen lisääntymiseen. Mieluummin maksavat poliitikoille kuin kassoille. Olen vihainen asiakasomistaja.
Vierailija kirjoitti:
Se on tarkastus. Ei siihen tarvitse "aihetta". Jos tuosta syystä haluat lopettaa myymälän käytön, niin siitä vaan.
En käytä mokomaa, joten ei koskaan. Enkä käytä ennen kuin muuta ei ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kaupassa on tullut satunnaistarkastus kaksi kertaa. Muissa kaupoissa ei koskaan, joten tuntuu vähän hassulta tuon yhden kaupan kanssa. Tuskin heillä mitään minua vastaan on, mutta epäilen, että satuin ostamaan jotain mitä heidän kaupastaan varastetaan usein, esim. huijataan leivonnaisten määrässä tai jotain.
Unohdin mainita, että tuo kauppa on aika uusi ja käyn siellä todella harvoin. Ehkä yhteensä parikymmentä kertaa olen käynyt, harvoin käytän itsepalvelukassoja (vain silloin kun on kiire bussiin), ja kaksi niistä on ollut satunnaistarkastus (jonka takia myöhästyin bussista, hah).
No pikkusen tiukoilleppa olet aikataulusi laittanut. Ei minulla ole koskaan se tarkastus kestänyt puolta minuuttia kauempaa ja tuskin sinäkään bussiin kassitolkulla tavaraa raahaat? Myöhästyt bussista siis myös joka kerta kun ip-kassaa ei ole välittömästi vapaana?
En tiedä miksi ihmeessä minun pitäisi asioitani täällä selittää, mutta käyn tuossa kaupassa harvoin juuri siksi, että siellä on vaikea käydä bussilla, ja jos et ehdi vartissa hoitaa asioita, odotat seuraavaa bussia lähemmäs tunnin. Käyn lähinnä vain silloin, kun joku paketti sinne menee (jos ei saa itse valita noutopistettä). Ja kyllä, raahaan bussiin "kassitolkullakin" tavaraa joskus, koska minulla ei ole autoa käytössä. En kuitenkaan tuosta epäkäytännöllisestä kaupasta.
Yleensä en käytä itsepalvelukassoja ollenkaan. Silloin kun on yksi tavallinen kassa auki, johon on pitkä jono, ja minulla on kiire ja vähän ostettavaa, olen mennyt itsepalvelukassalle siinä harhaluulossa, että se olisi nopeaa.
Tarkistus ei kestänyt "puoli minuuttia", vaan ensin sai odotella sitä kassaa, joka kävi kassajononsa asiakkaat läpi ennen kuin tuli minua katsomaan. (Kaupassa ei ole erikseen itsepalvelukassojen "vahtia".) Sitten kassa kävi kassini läpi - ei vilkaissut, vaan katsoi huolellisesti kaikki kantamukseni, vaikka valtaosa tavaroistani oli muiden kauppojen ostoksia, työhön liittyviä tavaroita ja esim. kirjaston kirjoja. Koko prosessiin meni monta minuuttia, josta suurin osa oli odottelua.
Molemmilla kerroilla oli suurin piirtein sama tilanne, ja samat kassan odottelut. Kaupassa on muitakin työntekijöitä, mutta näköjään itsepalvelukassan vahtiminen on sen avoinna olevan kassan tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan.
Ei ole työntekijöiltä töistä pois, vaan helpottaakseen heidän työtään. Kassat joutuvat tekemään nykyään kaupoissa niin paljon muutakin kuin vain lyömään kassaa.
Älä ole naiivi. Itsepalvelukassojen tarkoitus on vähentää työntekijöiden tarvetta. Työntekijät ovat kalliita. Ne itsepalvelukassojen takia viisi vapautunutta sittarin kassaa eivät päädy muihin töihin. Ehkä yhdelle heistä on muuta työtä kaupassa.
Itsepalvelukassat säästää niin paljon että ihan sama jos niiden kautta joku jotain varastaakin. Ihmiskassasta aiheutuva kulu on eläkemaksuineen työnantajalle min. 3000-4000€ sivukuluineen eli aika paljon saa varastaa et tuon ylittäis.
Ihan satunnaista ei ole tainnut tulla ollenkaan. Kerran ostin junalle jonkin pienen evään ja samalla pääsiäiskarkkeja puoleen hintaan useamman, niin ostokset tarkistettiin, tuon takia varmaan, että lähes kaikki oli aletuotteita. Onneksi myyjä oli jo valmiiksi ihan siinä vieressä enkä ollut pakannutkaan tuotteita, joten ei tullut viivytystä, kun tosiaan junalle olin menossa.
Viikko-pari sitten ostin kaksi kurkkua (oli tarjous) ja ne sattuivat painamaan saman verran, joten kassaan tuli kutsuvalo ja myyjä tuli korjaamaan ja kurkkaamaan reppuun, että sulla oli varmaan vain yksi kurkku. No oikaisin, että kyllä niitä on kaksi, joten mitään korjattavaa ei ollut.
Ei tarkasteta käytännössä koskaan. Lidlistä olen ostanut kymmeniä kertoja Scan-and-go:lla eikä ikinä ketään kiinnostanu tarkastaa.