Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa pelkästään muutaman olut tölkin ja maksaa kolikoilla?
Tulee jostain syystä hieman surullinen olo aina kun näen jonkun tekevän noin. Mitä itse ajattelet?
Kommentit (83)
Oletan että syrjäytynyt juoppo ja pummi. t. entinen myyjä
Mullakin on välillä ylimääräisiä kolikoita, joista haluan eroon. Sitten käyn kaupassa ja ostan jotain pientä niillä ja ilahdutan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisitko hänestä toisin jos käyttäisi korttia?
Tai jos hän oluen sijaan ostaisi paketin kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä te kuvittelette köyhien saavan kolikoita?
Kerjääjät, katusoittajat, setelillä maksajat, torimyyjät jne.
Itse maksan usein käteisellä ja kerään kolikot purkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Että juoppohan se siinä vain oman elämänsä tarkoitusta toteuttaa. Välillä sitä miettii millaista olisi olla tuollainen yksilö vailla mitään tulevaisuuden näkymiä. Kai he kumminkin itsekin ymmärtävät, ettei heillä tule olemaan odotettavissa elämältä enää yhtään mitään? Vain päihteitä, pahaa oloa ja valitettavasti usein myös väkivaltaa. Koko loppuelämä.
Itselläni on paljon rahaa ja hyvä ura, joten vaikea oikein todella kuvitella millaista olisi sellainen elämä.
Sä päättelet yhdestä ostokerrasta että sulle täysin tuntematon henkilö on juoppo?
Entä jos hän ostaisi vain karkkipussin? Päättelisit että hän on läski ja syömishäiriöinen, jolla ei ole enää hampaita?
Jos hän ostaisi vain vessapaperia? Päättelisit että hän ei muuta ikinä tee kuin istu pöntöllä housut kintussa?
Jos hän ostaisi sarjakuvalehtiä? Että hän on lapsellinen aikuinen, joka tuskin osaa lukea? Ei tulisi mieleen, että kenties ne olisi hänen lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Itsekin omaan joskus kolikot. Lopsa kevenee.
Laita kolikot säästöpossuun...Mitä niitä lompsassa kuskailet? Hyvä ja helppo tapa säästää...
Ottaako pankitkaan enää vastaan säästöpossuja? Perii varmaan jonkun suolaisen palvelumaksun kun laitat ne tilille.
Ei niitä niissä possuissa pankkiin tarvi viedä.
Minä äsken ostin kaupasta leipää, meetvurstia, sipsejä ja omenamehua. Maksoin pullonpalautuskuitilla ja lopun kolikoilla. Mitähän ne minusta ajatteli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osti hyvänolon vaikka se joka kerta herättää miettimään kuinka tiukkaa mahtaa olla. Sitten miettii olisiko itsellä varaa, koska laski jälleen paljonko oli varaa ostaa perheelle ruokaa ja toteaa ettei ole sen paremmassa asemassa.
Miten niin tiukkaa. Tosi erikoinen näkemys. Maksan ajoittain kolikoilla pikku ostokset. Mihin kummaan ne muuten laittaisin.
Mäkin. Lisäksi ostan niiillä kautta HSL:n lippuun. Jostain syystä ne automaatit ei ole hyväksyneet maksua kortilla vähään aikaan.
No onhan se kieltämättä vähän pysäyttävä näky siinä kassajonossa. Sitä katsoo sitä touhua ja miettii, että siinä taitaa olla päivän budjetti siinä kourallisessa kolikoita.
Itse kun on ikänsä tehnyt töitä ja tottunut siihen, että jokainen on oman onnensa seppä, niin kyllähän se pistää miettimään tätä nykymenoa. Toisaalta siinä on sellaista tiettyä vanhan liiton rehellisyyttä, että ostetaan tasan se mihin on varaa eikä eletä velaksi, mutta onhan se elämäntapa aika karu, jos ne muutamat tölkit on päivän ainoa valopilkku.
Monesti sitä miettii, että onko siinä taustalla joku työuran katkeaminen tai muu vastoinkäyminen, mistä ei ole enää noustu. Kyllähän se yhteiskunnan kannalta on sääli, jos työikäiset miehet passivoituvat tuolla tavalla. Mutta ei se säälimällä parane, vaikka kieltämättä itselläkin välillä vähän rinnasta riipaisee, kun näkee ettei kaverilla ole selvästikään kaikki mennyt ihan putkeen. Sitä vaan toivoisi, että jokaisella olisi jotain järkevämpääkin tekemistä ja tavoitteita elämässä kuin ne kolikkopurkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että maksaa kolikoilla ei ole paha mutta jos hän ennen kassalle menoa laskee ne kolikot moneen kertaan että riitääköhän ne niin vähän kyllä säälittää tilanne.
Ja ennen sisälle tuloa nämä penkoo ulkona roskikset, jos sieltä vaikka löytyisi tyhjiä tölkkejä.
Ne tölkit menee palautusautomaattiin mistä saa kuitin. Ei ne muutu kolikoiksi ennen kassaa.
Käytän tarkoituksella käteistä,mutta minun kolikot säästyvät,ja viedään aikanaan talletusautomaattiin.
Laita sama kysymys mutta laita alkoholin tilalle jokin toinen päihde niin saat "hieman" erilaisia vastauksia 😊
Vierailija kirjoitti:
Että juoppohan se siinä vain oman elämänsä tarkoitusta toteuttaa. Välillä sitä miettii millaista olisi olla tuollainen yksilö vailla mitään tulevaisuuden näkymiä. Kai he kumminkin itsekin ymmärtävät, ettei heillä tule olemaan odotettavissa elämältä enää yhtään mitään? Vain päihteitä, pahaa oloa ja valitettavasti usein myös väkivaltaa. Koko loppuelämä.
Itselläni on paljon rahaa ja hyvä ura, joten vaikea oikein todella kuvitella millaista olisi sellainen elämä.
Tässä iloinen juoppo. Voin kertoa, minua ei kiinnosta mikään "ura" ja oravanpyörässä huhkiminen lopulta ei-minkään takia. Juoppona olen vapaaherra ja iloinen. Meillä on hyvä tovetiseura ja paljon kaikkea hauskaa. On naisseuraakin. Tosiaan joskus maksan kolikoilla ja aamuisin pitää muutama kylmä "pirtelö" ottaa rappikseennmutta siitä se päivä lähtee! Nytkin on olo mitä mainioin ja musiikki soi! En kadehdi yhtään tuommosia työmuurahaisia.
Tunnollinen vanhampi jotta lapset voi ostaa tyhjillä tölkeillä leipää
Rahat kiertoon sano Purrakin
Mulla on neljä omaa korttia lompakossa + firman kortti ja yleensä noin 400 euroa ns. hätäkäteistä ja silti saatan oluen ostaa kaupasta maksaen taskussa pyörivillä kolikoilla. Ei kannata tehdä yhtään mitään oletuksia ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä äsken ostin kaupasta leipää, meetvurstia, sipsejä ja omenamehua. Maksoin pullonpalautuskuitilla ja lopun kolikoilla. Mitähän ne minusta ajatteli?
Toi oli hyvä😭🤣😂😅
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kieltämättä vähän pysäyttävä näky siinä kassajonossa. Sitä katsoo sitä touhua ja miettii, että siinä taitaa olla päivän budjetti siinä kourallisessa kolikoita.
Itse kun on ikänsä tehnyt töitä ja tottunut siihen, että jokainen on oman onnensa seppä, niin kyllähän se pistää miettimään tätä nykymenoa. Toisaalta siinä on sellaista tiettyä vanhan liiton rehellisyyttä, että ostetaan tasan se mihin on varaa eikä eletä velaksi, mutta onhan se elämäntapa aika karu, jos ne muutamat tölkit on päivän ainoa valopilkku.
Monesti sitä miettii, että onko siinä taustalla joku työuran katkeaminen tai muu vastoinkäyminen, mistä ei ole enää noustu. Kyllähän se yhteiskunnan kannalta on sääli, jos työikäiset miehet passivoituvat tuolla tavalla. Mutta ei se säälimällä parane, vaikka kieltämättä itselläkin välillä vähän rinnasta riipaisee, kun näkee ettei kaverilla ole selvästikään kaikki mennyt ihan putkeen. Sitä vaan toivoisi, että jokaisella olisi jotain järkevämpääkin tekemistä ja tavoitteita elämässä kuin ne kolikkopurkit.
Ei se sitä tarkoita todellakaan, tilillä voi olla vaikka miljoona mutta ei vaan kehtaisi kolikoita säästääkään.
En ajattele oikein mitään. Olin joskus tuo henkilö. Ostin viimeisillä lanteillani kaljaa, koska en jaksanut olla elossa selvin päin.
Ajattelen aloituksen kirjoittaneesta yhdellä sanalla: TAMPIO.