Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa pelkästään muutaman olut tölkin ja maksaa kolikoilla?
Tulee jostain syystä hieman surullinen olo aina kun näen jonkun tekevän noin. Mitä itse ajattelet?
Kommentit (50)
Välillä on liikaa kolikoita. Ne voi käyttää pieniin ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Osti hyvänolon vaikka se joka kerta herättää miettimään kuinka tiukkaa mahtaa olla. Sitten miettii olisiko itsellä varaa, koska laski jälleen paljonko oli varaa ostaa perheelle ruokaa ja toteaa ettei ole sen paremmassa asemassa.
Miten niin tiukkaa. Tosi erikoinen näkemys. Maksan ajoittain kolikoilla pikku ostokset. Mihin kummaan ne muuten laittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Itsekin omaan joskus kolikot. Lopsa kevenee.
Laita kolikot säästöpossuun...Mitä niitä lompsassa kuskailet? Hyvä ja helppo tapa säästää...
Kolikoita tarvii välillä kaupassa tai vaikka parkkimittariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osti hyvänolon vaikka se joka kerta herättää miettimään kuinka tiukkaa mahtaa olla. Sitten miettii olisiko itsellä varaa, koska laski jälleen paljonko oli varaa ostaa perheelle ruokaa ja toteaa ettei ole sen paremmassa asemassa.
Etköhän ole huomattavasti paremmassa asemassa jo sen takia kun että ostat perheelle ruokaa, etkä päihteitä itsellesi, kuten nuo spuget.
Spuget ? Missä, ai se joka ostaa olutta kaupasta. Tumppaa hanuriis
Vierailija kirjoitti:
Se että maksaa kolikoilla ei ole paha mutta jos hän ennen kassalle menoa laskee ne kolikot moneen kertaan että riitääköhän ne niin vähän kyllä säälittää tilanne.
Ja ennen sisälle tuloa nämä penkoo ulkona roskikset, jos sieltä vaikka löytyisi tyhjiä tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Se että maksaa kolikoilla ei ole paha mutta jos hän ennen kassalle menoa laskee ne kolikot moneen kertaan että riitääköhän ne niin vähän kyllä säälittää tilanne.
Mukavan negatiivinen tulkinta. Entäpäs jos joku laskee ne kolikot siksi, että haluaa maksaa tasarahalla, eikä sitten tule enää vaihtorahana kolikoita
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla känniputken tasottelu meneillään. Kokemusta on. Oikeeseen suuntaan siis.
Tasoittelua hyvinkin, mutta mille tasolle - se riippuu kolikoiden määrästä.
En ostanut kaljaa,vaan kaksi pikkolopulloa skumppaa itselleni täksi illaksi,itseäni ilahduttamaan,näin huolettoman elämän nautiskelijana.Viini loppui,eikä alkot auki.Minulla on varattu tietty summa kuukaudessa alkoholiin,itseasiassa 200 euroa kuussa,sen enempää ei saa mennä siksi maksoin kolikoilla Jokapäivä kaksi viini lasillista,kuin keski-eurooppalinen elämännautiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen sisälle tuloa nämä penkoo ulkona roskikset, jos sieltä vaikka löytyisi tyhjiä tölkkejä.
Jos näin on, niin miten se vaikuttaa sun elämään
Eiköhän tuo ole ihan normaalia työssäkäyvällekkin. Itselläni on ainakin useinkin sellainen tilanne ettei ole tilillä kuin 2€ rahaa, saattaa olla joku kolikko tai 5€ seteli ja ostan sen yhden kaljan. Olen kuitenkin 40v mies ja ollut 20 vuotta vakityössä. On kolme lasta, on autolainaa ja talo lainaa yli 200 000€
Itse saan kolikoita siten että joku antaa minulle setelin. Ja sitten hankkiudun pikkuhiljaa eroon setelistä ja kolikoista kunnes käteistä on niin vähän ettei sillä saa ostoksia maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Että juoppohan se siinä vain oman elämänsä tarkoitusta toteuttaa. Välillä sitä miettii millaista olisi olla tuollainen yksilö vailla mitään tulevaisuuden näkymiä. Kai he kumminkin itsekin ymmärtävät, ettei heillä tule olemaan odotettavissa elämältä enää yhtään mitään? Vain päihteitä, pahaa oloa ja valitettavasti usein myös väkivaltaa. Koko loppuelämä.
Itselläni on paljon rahaa ja hyvä ura, joten vaikea oikein todella kuvitella millaista olisi sellainen elämä.
HAH, olet vauvapalstan paskatrollaaja
Kätevä maksaa kolikoilla, kun ei kaupat mielellään ota vartaan 500€ seteleitä.🤔👍
Tällaista kateellista kyttäystä ei ole kuin Suomessa!Kärsikäö te muut,kun minä nautin elämästä kuin keski-eurooppalainen
Nautinto ja hekkuma-hekkuma ja nautinto.🤗💋
Sporttinen henkilö joka käy hakemassa esim. iltaoluet ja ottaa rahaa mukaan sopivasti. Koska jos kortti (American Express platinum tms) hukkuu matkalla niin voi olla tuntuva taloudellinen tappio edessä. Arvostan.
Jos maksan ostoksen kolikoilla niin lasken että on tasaraha. On se niin väärin. 🙄
En muutoinkaan koskaan juo olutta,en siidereitä,enkä varsinkaan väkeviä en lonkeroitakaan mutta rakastan viiniä!🤗💋
Mistä te kuvittelette köyhien saavan kolikoita?