Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen katkeroituu syrjäytymisestään joka on loppu viimein omien elämänvalintojensa seurausta?

Vierailija
12.04.2026 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmalla se on omien elämänvalintojen seurausta. 

Aivan. Pikemmin seurausta muiden tekemistä valinnoista, joista on saanut osansa. Ikävät ja harmittavat osat.

Tarkentaisitko? En ihan ymmärrä miten joku muu päättäisi minun elämästäni?? 

Työttömyys joo on ulkopuolelta tuleva asia sen ymmärrän mutta silloin saa ansiosidonnaista vai sossutukia, eikös?? Et jää tyhjän päälle.

Huonokin lapsuus loppuu aikanaan, koulutusta on eri tasoista aikille saatavaba, terveyskään ei ole muista riippuvaista (pl kehtitysvammat ja onnettomuudet), itse valitset puolison, lapset tai lapsettomuuden, ammatin jne.

Vierailija
42/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen syrjäytyy huonon ympäristön ja ilkeiden ihmisten takia. Tyhmäkin tietää sen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä esim. Mielenterveysongelmiin sairastuminen on kiinni ihmisestä itsestään? 

Vierailija
44/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä katkeroitua itselleenkin, että oli niin tyhmä, että teki huonoja valintoja, joiden seurauksia ei voi enää korjata. Pilasi siis elämänsä, ja siinä paskassa pitäisi sitten jatkaa hengittämistä pahimmillaan monta vuosikymmentä. Hatun nosto heille, jotka jaksavat vastaavassa tilanteessa olla iloisia, positiivisia ja nauttia olostaan.

Vierailija
45/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen syrjäytyy huonon ympäristön ja ilkeiden ihmisten takia. Tyhmäkin tietää sen

On minussa itsessäni myös vikaa.

Olen aina ollut vaan niin tyhmä ja outo.

Ei sille mitään oikein voi. Kohtelen muita hyvin. Mutta en ala radikaalisti itseäni muuttamaan.

Vierailija
46/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syrjäytyneillä on ollut aika huonot eväät ottaa mukaan kotoa. Päihteitä, väkivaltaa,,huonoa vanhemmuutta, turvattomuutta. Se traumatisoi ja ohjaa elämää jo alusta vinoon.

Yleensä ne, jotka sanovat kaiken olevan omien valintojen tulosta, ovat saaneet todella hyvät kortit elämässä, eivätkä tajua, miten sellaiset, jotka eivät ole, eivät pärjää yhtä hyvin.

Vierailija
47/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikuinen totuus; heikot sortuu elontiellä..., joku vanha sanalaskukin taitaa olla tuo

Vierailija
48/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosiollinen elinympäristö ja vaikkaoa laadukkauden terveyspalveluiden puute heikentää merkittävästi mahdollisuuksia pärjätä yhtään missään 

Vierailija
49/52 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esim. liikakansoittaminen on ihan omaa tyhmyyttä.

Vierailija
50/52 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Pikemmin seurausta muiden tekemistä valinnoista, joista on saanut osansa. Ikävät ja harmittavat osat.

Tarkentaisitko? En ihan ymmärrä miten joku muu päättäisi minun elämästäni?? 

Työttömyys joo on ulkopuolelta tuleva asia sen ymmärrän mutta silloin saa ansiosidonnaista vai sossutukia, eikös?? Et jää tyhjän päälle.

Huonokin lapsuus loppuu aikanaan, koulutusta on eri tasoista aikille saatavaba, terveyskään ei ole muista riippuvaista (pl kehtitysvammat ja onnettomuudet), itse valitset puolison, lapset tai lapsettomuuden, ammatin jne.

Juuri näin. 

Lähes kaikki aikuisena on omien valintojen seurausta.

On turha katkeroitua jos syrjäytyy sellaisten valintojensa vuoksi

Vierailija
51/52 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mielestä esim. Mielenterveysongelmiin sairastuminen on kiinni ihmisestä itsestään? 

Aina löytyy paikka ap:n kaltaisille, missä voi tarpoa toisten silmämunien päällä ja saada nautintoa.

Vierailija
52/52 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun olen ihan tyytyväisenä syrjäytynyt. 

Mutta jopa meikäsyrjäytyjä-epäsosiaali on sen verran empaattinen, että voin helposti kuvitella kaikenlaisia tilanteita missä joku vaikka mun paikalla katkeroituisi. 

Itsehän en esimerkiksi kestä läheisyyttä enkä osaa toimia ihmissuhteissa, MUTTA: en myöskään kaipaa ihmissuhteita, olen aina ollut aika nätti ja hauska eli seuraani kaivataan ja näin on sitten helppo sanoa että vidut muista.

Entä jos olisin yhtä traumatisoitunut ja syrjäytynyt kuin olen, mutta lisäksi ruma ja sosiaalisesti tosi kömpelö JA janoaisin toisten ihmisten seuraa? Voin kuvitella, että suhtautumiseni olisi toinen.